Gå til innhold

Vondt i øynene etter linser

Anbefalte innlegg

Gjest liker linser
Skrevet

Jeg har nå brukt linser i ca 2 år og har vært storfornøyd. Men nå i det siste har jeg begynt å få så vondt i øynene av dem... Jeg tar de selvfølgelig av da, når dette oppstår. Jeg har månedslinser og har prøvd alt fra og bytte linsepar til å vaske de grundid osv, men det hjelper liksom ikke.

Noen som vet hva dette skyldes? Har jeg rett og slett blitt allergisk mot linser? Jeg håper ikke det, for er helt avhengig av dem, jeg liker IKKE å bruke briller, og det er veldig upraktisk ved trening osv..

Noen tips?

Skrevet

Har du sjekket øynene i det siste? Linsekontroll mener jeg? Hvor lenge hver dag bruker du linsene? Sover du med dem? Det kan være lurt å ikke tyne øynene mtp lang bæretid og ha de på når man sover etc.

Gjest trist jente
Skrevet

Har du byttet medisiner nylig? Visse medisiner (vet ikke hvilke) kan påvirke tåreproduksjonen. Da blir øynene tørrere og det vil gjøre vondt med linser. En mulighet er å dryppe veldig ofte med sterilt saltvann / linsevæske.

Hvis jeg var deg ville jeg oppsøkt optiker/øyelege for å se om de finner noe. Er jo noe som må ha forandret seg siden det plutselig gjør vondt å bruke linser.

Gjest har brukt det meste av linser
Skrevet

Kan være et forsøkt verdt å bytte merke. De gangene jeg har begynt å reagere negativt på linsene mine har jeg byttet til andre typer.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...