Gå til innhold

Rettetang

Anbefalte innlegg

Gjest trist jente
Skrevet

Fikk så mange gode tips angående hårkur, så da kommer spørsmål nr 2 :o)

Noen som har en bra rettetang å anbefale? Har lyst på best mulig, billigst mulig. Har en billig en som bare gjør vondt verre.

De har flere rettetenger på bla feelunique, men jeg aner ikke hvem som er bra. Søkte på lookfantastic og fikk 41 treff. Søkeordet jeg brukte var straightening, som var det google oversatte rettetang. Så da kom det bare masse hårprodukter. Tenkte jeg skulle sjekke der siden candyqueen ga meg tips om at lookfantastic har brukeranmeldser på nesten alle produktene.

Vet ikke om rettang kanskje er best å kjøpe i butikk?

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

6

• cathlin

4

• trollemor;o)

3

• Mary Poppins

3

candyqueen_83
Skrevet

Skal du ha det beste kjøper du GHD, men det er også det dyreste. Opp mot 2000 kr. Mulig man får den litt billigere på nett da, men må betale mva og toll.

I frisørsalonger kan jeg anbefale gama til rundt 1000 kr. Har inntrykk av at man får det man betaler for når det gjelder rettetenger så jeg ville ikke kjøpt en billigere enn 1000 kr.

Gjest trist jente
Skrevet

Skal du ha det beste kjøper du GHD, men det er også det dyreste. Opp mot 2000 kr. Mulig man får den litt billigere på nett da, men må betale mva og toll.

I frisørsalonger kan jeg anbefale gama til rundt 1000 kr. Har inntrykk av at man får det man betaler for når det gjelder rettetenger så jeg ville ikke kjøpt en billigere enn 1000 kr.

Du ordner virkelig opp for meg i dag du :o)

Er den til 1000 kr - grei å bruke? Blir den varm nok?

2000 blir i overkant, men ville ikke kjøpe en dårlig en gang til.

Klarer meg uten rettetangen :o)

candyqueen_83
Skrevet

Moren min har den, og jeg er mer fornøyd med den enn med min egen til 1000 kr. Husker ikke hvilket merke jeg har selv engang.

Den blir veldig varm, men jeg tror ikke man kan stille den inn. Så den blir veldig varm uansett. Finnes sikkert flere utgaver av den også. Ga-Ma tror jeg det heter. Italienske.

Salongene som selger de forskjellige merkene bruker som regel tengene selv så du kan spørre om å få prøve en først :o)

Mary Poppins
Skrevet

GHD uten tvil:-) Finnes ikke noe bedre rettetang etter min mening. Bruker den hver dag og det er ingen som vil tro at jeg har antydning til krøller :-)

Merk at det er veldig mange nettsider som selger fake GHD (på ebay også). Kjøper du fra lookfantastic så kan du være sikker på at de er ekte. Evnt hos en frisørsalong her i landet :-)

Men, dersom du kun trenger en rettetang for å rette ut litt fall en sjelden gang så er det du nok interessert i å legge så mye penger i det:) Har ingen gode anbefalninger å komme med på rimeligere plan desverre.

Gjest trist jente
Skrevet

Moren min har den, og jeg er mer fornøyd med den enn med min egen til 1000 kr. Husker ikke hvilket merke jeg har selv engang.

Den blir veldig varm, men jeg tror ikke man kan stille den inn. Så den blir veldig varm uansett. Finnes sikkert flere utgaver av den også. Ga-Ma tror jeg det heter. Italienske.

Salongene som selger de forskjellige merkene bruker som regel tengene selv så du kan spørre om å få prøve en først :o)

Takk, skal undersøke litt :o)

candyqueen_83
Skrevet

http://www.gamaitaly.com/US/productosprofesionales/IRONS

Hun har en av de på midterste rad, men vet ikke hvilke andre som finnes i Norge.

Gjest trist jente
Skrevet

http://www.gamaitaly.com/US/productosprofesionales/IRONS

Hun har en av de på midterste rad, men vet ikke hvilke andre som finnes i Norge.

Klarte ikke å finne prisen på noen av dem. Når jeg trykket på "more info" fikk jeg bare informasjon om rettetangen. Godt mulig jeg er trett og ikke ser skogen for bare trær, og at prisene står der.

Skrevet

ProStraight tangen fra wella er også ganske bra..

Da kan man trykke på en shineknapp, så får man shine i håret :)

Gjest trist jente
Skrevet

GHD uten tvil:-) Finnes ikke noe bedre rettetang etter min mening. Bruker den hver dag og det er ingen som vil tro at jeg har antydning til krøller :-)

Merk at det er veldig mange nettsider som selger fake GHD (på ebay også). Kjøper du fra lookfantastic så kan du være sikker på at de er ekte. Evnt hos en frisørsalong her i landet :-)

Men, dersom du kun trenger en rettetang for å rette ut litt fall en sjelden gang så er det du nok interessert i å legge så mye penger i det:) Har ingen gode anbefalninger å komme med på rimeligere plan desverre.

Har absolutt ikke mye krøller, men det er mye mer enn fall. Jeg vet jeg minst en gang har blitt beskrevet som hun med krøllene.

lookfantastic - ble dyrt og der må man betale for frakt.

Men de hadde dem også på feelunique - vet du noe om de er ekte? Da blir det ikke frakt, men muligens toll og mva.

http://www.feelunique.com/brands/ghd/irons

candyqueen sa at feeluniqe tidligere betalte toll og mva - men usikker på om det fortsatt er slik. Har sendt dem mail og spurt om dette nå ikveld.

Mary Poppins
Skrevet

Har absolutt ikke mye krøller, men det er mye mer enn fall. Jeg vet jeg minst en gang har blitt beskrevet som hun med krøllene.

Men de hadde dem også på feelunique - vet du noe om de er ekte? Da blir det ikke frakt, men muligens toll og mva.

candyqueen sa at feeluniqe tidligere betalte toll og mva - men usikker på om det fortsatt er slik. Har sendt dem mail og spurt om dette nå ikveld.

Jeg helt sikkert ekte hos feelunique også :-)

Mary Poppins
Skrevet

Litt trett tydeligvis..

_De er_ helt sikkert ekte... skulle det stå :-)

Gjest trist jente
Skrevet

Takk for forslag, ser at hverken strawberry, feelunique eller lookfantastic har den.

Vet du ca pris og hvor de selges?

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg helt sikkert ekte hos feelunique også :-)

Kanskje det er deg jeg skal bestille da :o)

Er ganske trett selv så må komme meg i seng.

candyqueen_83
Skrevet

Klarte ikke å finne prisen på noen av dem. Når jeg trykket på "more info" fikk jeg bare informasjon om rettetangen. Godt mulig jeg er trett og ikke ser skogen for bare trær, og at prisene står der.

Nei, det står ikke priser der. De må kjøpes i salong.

candyqueen_83
Skrevet

Shine og shine :P Jeg fikk ikke det tror jeg når jeg prøvde hos deg. Hehe

Gjest trist jente
Skrevet

Nei, det står ikke priser der. De må kjøpes i salong.

Oki, greit å få bekreftelse på at jeg ikke er blind ;)

Gjest trist jente
Skrevet

For meg er ikke shinen så viktig. Jeg ønsker en som raskt får riktig temperatur, enkel å bruke og rask.

Skrevet

det fikk jeg.. men det kan fort føles litt fett..

Skrevet

Du bør i allefall kjøpe en med gode flater og som gir veldig god varme.

Hvis tangen ikke varmer bra nok så må du dra den gjennom håret flere ganger, hvilket sliter mer. Så jeg tror det bør være keramikkplater og jeg husker desverre ikke minimumsvarme. Kanskje noen andre gjør? Det skal stå på internet i allefall.

Jeg kjøpte min hos frisør og gav en 1200.- kr. eller så (det var vel med en flaske varmebeskyttspray også det tror jeg) og den fungerer fint.

Men bruker den ikke ofte, for det sliter jo litt uansett hvor bra de er.

Jeg tror jeg anbefaler deg å gå innom en frisør og få dem til å forklare deg hva du skal se etter på en rettetang. Så får du en pris, og sier du skal tenke på det. Så leter du på nettet etter en tang med de samme spesifiksjonene og finner prisene og tilbudene der :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...