Gå til innhold

Skal ungene dine på universitet eller lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og med "skal" mener jeg "i fremtiden", og ikke "enten de vil det eller ei"

Er det slik at du regner med (og ungene planlegger, hvis de er gamle nok) at ungene skal studere på universitet/høyskole når de blir gamle nok?

Med vennlig hilsen

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

4

• morsan

3

• mariaflyfly

3

• Axcia

3

Skrevet

Ja, det håper jeg virkelig. Men det er jo til syvende og sist hans liv ;-)

Foreløpig skal han bli politi.... Edelmodig, men ikke så gunstig sett fra en mors synspunkt. (Han er ni)

Skrevet

Ja, det regner jeg med, men det blir jo deres valg.

Eldstemann er 12 og planlegger å bli kjemiker. Yngstemann er 10 og vi fant ut i helgen at han sikkert blir jurist ettersom han er veldig opptatt av regler og rettferdighet;-)

Skrevet

Ja det regner jeg absolutt med. Jeg blir i alle fall veldig overrasket dersom de ikke vil ta høyere utdannelse.

Gjest hos oss
Skrevet

Ja, jeg antar det er sansynlig at barna tar videre utdannelse etter videregående. Både mannen min og jeg, og alle våre foreldre og søsken har tatt videre utdannelse.

Mannen min og jeg har høyere universitetsutdannelse, men jeg tror jeg ville vært helt komfortabel med at barna tok en mer praktisk utdannelse også. Men jeg vil nok oppfordre til at de tar en såpass solid og tradisjonell grunnutdannelse at mulighetene for å ta videre / annen utdannelse senere står åpen.

De er foreløpig svært unge..

Skrevet

Jeg har 4 barn og pr idag er den eldste ferdig med andre året på økomomisk rettet høyskole. Den nesteldste er igang med lærlingetiden sin. Han er dyslektiker, så en praktiskfaglig utdannelse er best for ham.

De to neste har igjen noen år på grunnskolen, men slik de mestrer skolen nå, er jeg sikker på at de kommer til å ta høyere utdannelse.

Skrevet

Den eldste er allerde student på høgskolen i Oslo, den yngste skal få velge selv når den tid kommer, han må først fullføre grunnskolen.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hun eldste er fast bestemt på å studere medisin.

Han midterste vet ikke, men han må gå videregående først.

Hun yngste skal bli frisør og kunstner ;o)

Hvorfor spør du?

Gjest Elextra
Skrevet

Ene min skal bli enten brannmann, lege eller astronaut eller en kombinasjon av disse.

Skrevet

Nja, vi får se hva det blir med minstemann. Han ender nok som noe praktisk, han er ikke særlig glad i skolen, men han må i hvert fall ta en yrkesutdannelse.

De andre er ferdige, den ene har master i spes.ped, den andre er sykepleier og driver og tar en master i klinisk sykepleie.

Skrevet

Hehe, så lenge de blir tilfredse og mestrer livet, er jeg fornøyd :-)

Min eldste valgte yrkesfaglig vgs, stortrives og tjener meir enn meg.

Dernest har jeg en som kutta vga etter 2 år, er delvis sjøllært, stortrives og har stor suksess. Tjener tidvis meir enn meg.

Den neste er elev på "studieførebuande linje" ved vgs og vil bli forsker innen realfag.

Min yngste går på barneskolen og vil pr dd bli veterinær, kunstner eller politi.

Fantastisk at man kan ta utdanning i Norge uavhengig av økonomi, alder, kjønn osv :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ene min skal bli enten brannmann, lege eller astronaut eller en kombinasjon av disse.

Da datteren min var liten skulle hun bli muskeldame og bonde. Samtidig.

Skrevet

Oooh, effektivt! Nå ser jeg for meg SuperSønnen som tar seg inn i overtente bygg, skyter ut seg selv og et besvimt offer, og utøver medisinske mirakler oppe på nærmeste skyskraper.

:o)

Gjest togli
Skrevet

De to eldste har iallefall ambisjonene klare ;)

Trettenåringen vil bli arkeolog eller arkitekt. Tiåringen har sagt i mange år at hun skal bli tannlege ;)

Minstemor som faktisk er seks år gammel idag sier hun skal bli popstjerne eller dyrelege ;)

Jeg er selv høyskole- og universitetsutdannet og vet at dette ikke nødvendigvis er lykken i livet ;) For min del håper jeg helst at ungene får et yrke de vil trives i og en lønn de kan leve med. Hvilken utdanning de tar er mindre viktig...

Skrevet

Hun eldste er fast bestemt på å studere medisin.

Han midterste vet ikke, men han må gå videregående først.

Hun yngste skal bli frisør og kunstner ;o)

Hvorfor spør du?

''Hvorfor spør du?''

Lurer jeg på også - savner en 'sør'lig bris / -storm :-)

Skrevet

''Hvorfor spør du?''

Er det nå vi venter på svaret og hva vi skal diskutere nå ;o)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Hvorfor spør du?''

Ja, jeg er spent nå:-)

Skrevet

Er det nå vi venter på svaret og hva vi skal diskutere nå ;o)

Jepp, er krigsinnstilt :-)

Skrevet

Ja, jeg er spent nå:-)

Vi får vente i spenning ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...