Gå til innhold

Skal ungene dine på universitet eller lignende?

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg regner med at de skal få bestemme selv. Hvis de ønsker en yrkesutdanning på videregående skal da ikke jeg tvinge dem til noe annet....

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

4

• morsan

3

• mariaflyfly

3

• Axcia

3

Gjest mamma til 3åring
Skrevet

Hvis hun vil og har evner til det så vil vi støtte henne om hun vil studere. Om hun har lite å fare med i teoretiske fag så vil vi oppfordre henne til å ta yrkesfag. Vil oppfordre til å ikke velge minst mulig fysisk belastende yrker og helst unngå tradisjonelle kvinneyrker om mulig. Til syvende og sist må hun velge utdanning som hun interesserer seg for og som hun tror er aktuelt som levebrød.

Skrevet

Ja, tvang er selvsagt utenkelig, men jeg tar det vel egentlig for gitt at det blir studier etter videregående, selv om han enn så lenge går på barneskolen.

Skrevet

Jeg kjenner ei som lurer på om hun kan bli både sirkusprinsesse og frisør. Og det kan hun selvsagt! :)

''Jeg kjenner ei som lurer på om hun kan bli både sirkusprinsesse og frisør.''

Jeg skulle tro at kombinasjonen trapesartist og frisør ikke er særlig god!

Skrevet

Ho lille mi vil bli hundefrisør :o)

Hva med førerhundfrisør, ref. Asgeir?

Gjest prust
Skrevet

''Hun midterste skal bli bussjåfør og frisør, og kanskje befal (har en vanvittig stemme) :-)

''

Hahaha! :D

:-)

Det er vel vi voksne som har slengt på "befal" til slutt på lista. Hun forresten kommet med "politi" selv, pga sin stemmeprakt. Bestemor lo høyt da hun fortalte hva hun skulle bli, og sa at hun kom til å skremme vettet av alle tyvene :-)

Gjest prust
Skrevet

Ler av det samme som flyfly :-)))

Vi målte den normale "prate ved middagsbordet-stemmen" hennes da hun var ca 2 år, til 115 db!

Gjest FAU-lederen
Skrevet

For oss er det like naturlig å ta en utdannelse som å begynne på skolen. Nøyaktig hva det blir er ikke så viktig, men at de ikke skal slutte i løpet av/rett etter vgs ser jeg ikke for meg.

Skrevet

Vi målte den normale "prate ved middagsbordet-stemmen" hennes da hun var ca 2 år, til 115 db!

^^

Jøje meg!

Skrevet

''Jeg kjenner ei som lurer på om hun kan bli både sirkusprinsesse og frisør.''

Jeg skulle tro at kombinasjonen trapesartist og frisør ikke er særlig god!

Kanskje ikke samtidig, nei. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...