Minaline Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Ikke fått nytt pass siden 1999.. Nå må jeg ha nytt, men må jeg ta bilde på forhånd og ta med eller gjør de det hos politiet? Bor i en bygd hvis det har noe å si. Hvor lang tid tar det å få pass? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Hos oss (bor i liten by) tar vi passbilde hos fotograf og tar med til politiet. Det tar ca 1 uke før passet kommer i posten til oss. De anbefaler å regne minst 14 dager, da det kan ta lenger tid - særlig før sommeren da 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 De har nye automater der du registrerer både fingeravtrykk, underskrift og tar bilde. Passet mitt ko i posten 4-5 dager etter at jeg var innom politikammeret. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Hos oss (bor i liten by) tar vi passbilde hos fotograf og tar med til politiet. Det tar ca 1 uke før passet kommer i posten til oss. De anbefaler å regne minst 14 dager, da det kan ta lenger tid - særlig før sommeren da Dette ble endret nå i vår, altså... 0 Siter
200eek Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Liten bygd her også. Tok bilde hos politiet. Siden de ikke gjorde passene ferdig men måtte sende til Oslo tok det litt ekstra tid. Vi fikk det tilsendt i posten etter ca en uke, men måtte beregne opptil et par uker (dette kommer jo ann på køene, og de er jo størst før sommerferie og andre ferier) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Dette ble endret nå i vår, altså... Hva da? 0 Siter
Speak Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Jeg tror alle tar passbilder på passkontoret nå. Men ettersom det er en liten bygd, så hadde jeg ringt og sjekket. Passet blir tilsendt noen dager senere. (Tror de garanterer 10 virkedager, men oftest går det mye raskere.) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Hva da? Måten å lage pass på. Nå har de "data-automater" der man tar fingeravtrykk, signerer og tar bilde. Det var nytt i år, altså er det slutt på å ta med bilde fra fotograf. Tror det var fra 1. mars eller 1. april eller deromkring. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Måten å lage pass på. Nå har de "data-automater" der man tar fingeravtrykk, signerer og tar bilde. Det var nytt i år, altså er det slutt på å ta med bilde fra fotograf. Tror det var fra 1. mars eller 1. april eller deromkring. Ah, det kan tenkes. Vi fikk nye pass i feburar, hørte ikke noe om det da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.