Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke fått nytt pass siden 1999.. Nå må jeg ha nytt, men må jeg ta bilde på forhånd og ta med eller gjør de det hos politiet? Bor i en bygd hvis det har noe å si. Hvor lang tid tar det å få pass?

Skrevet

Hos oss (bor i liten by) tar vi passbilde hos fotograf og tar med til politiet. Det tar ca 1 uke før passet kommer i posten til oss. De anbefaler å regne minst 14 dager, da det kan ta lenger tid - særlig før sommeren da :)

Skrevet

De har nye automater der du registrerer både fingeravtrykk, underskrift og tar bilde.

Passet mitt ko i posten 4-5 dager etter at jeg var innom politikammeret.

Skrevet

Hos oss (bor i liten by) tar vi passbilde hos fotograf og tar med til politiet. Det tar ca 1 uke før passet kommer i posten til oss. De anbefaler å regne minst 14 dager, da det kan ta lenger tid - særlig før sommeren da :)

Dette ble endret nå i vår, altså...

Skrevet

Liten bygd her også.

Tok bilde hos politiet.

Siden de ikke gjorde passene ferdig men måtte sende til Oslo tok det litt ekstra tid.

Vi fikk det tilsendt i posten etter ca en uke, men måtte beregne opptil et par uker (dette kommer jo ann på køene, og de er jo størst før sommerferie og andre ferier)

Skrevet

Dette ble endret nå i vår, altså...

Hva da?

Skrevet

Jeg tror alle tar passbilder på passkontoret nå. Men ettersom det er en liten bygd, så hadde jeg ringt og sjekket. Passet blir tilsendt noen dager senere. (Tror de garanterer 10 virkedager, men oftest går det mye raskere.)

Skrevet

Hva da?

Måten å lage pass på.

Nå har de "data-automater" der man tar fingeravtrykk, signerer og tar bilde. Det var nytt i år, altså er det slutt på å ta med bilde fra fotograf.

Tror det var fra 1. mars eller 1. april eller deromkring.

Skrevet

Måten å lage pass på.

Nå har de "data-automater" der man tar fingeravtrykk, signerer og tar bilde. Det var nytt i år, altså er det slutt på å ta med bilde fra fotograf.

Tror det var fra 1. mars eller 1. april eller deromkring.

Ah, det kan tenkes. Vi fikk nye pass i feburar, hørte ikke noe om det da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...