Gå til innhold

Hvor mange bøker eier dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg aldri telt - men hvis det er omlag 30 bøker pr hylle, kommer jeg opp i ca 1500 - og de formerer seg stadig ;-)

Skrevet

Hva er vitsen med å eie et helt bibliotek? Dette tar utrolig stor plass (kunne ikke ramle meg inn å tapetsere huset med bokhyller), koster masse penger, og det er kun innbundne bøker som er pene i bokhylla. Jeg har aldri kommet på ideen om å telle antall bøker i huset *lattermild*

Skrevet

Hva er vitsen med å eie et helt bibliotek? Dette tar utrolig stor plass (kunne ikke ramle meg inn å tapetsere huset med bokhyller), koster masse penger, og det er kun innbundne bøker som er pene i bokhylla. Jeg har aldri kommet på ideen om å telle antall bøker i huset *lattermild*

Om en ser vitsen med det kommer nok an på interessen av bøker. For meg dreier det seg ikke bare å lese bøker, men også å samle på dem. Jeg har heller ikke "tapetsert" stua med bokhyller, men har en hel vegg med innbygde bokhyller, og det er faktisk veldig fint (etter min smak, siden jeg er så glad i bøker). Dyr ja kanskje, men det er prioriteringer. Og ja, det er bare innbundne bøker som er fine å ha framme, og jeg har heller inge pocketbøker synlig.

Skrevet

Teller du virkelig bøkene dine? Regner du da med bøker du hadde som barn/ungdom som ligger bortgjemt i et kott eller på et loft? Regner du med lærebøker?

Hvis jeg regner med voksne romaner/diktbøker, så tipper jeg at jeg har rundt 200. Inkludert det andre jeg nevnte over, har jeg vel kanskje det dobbelte?

Jeg teller bøker ja. Jeg har de katalogisert med omtale på PC'en - (bibliofil er faktisk et uttykk, og jeg innser at jeg kommer inn under den kategorien).

Lærebøker er ikke tatt med, heller ikke bøker jeg hadde som barn/ungdom (hadde nesten ikke bøker da heller, for jeg hatet å lese før jeg fylte 20). Ei heller har jeg med datterens bøker - så det som er med i tellinga, er romaner, biografier o.l. som har vært aktuelle for meg i voksen alder.

Skrevet

Oj!!! Det er alt for mange til at jeg orker å telle dem. Har 3 store bokhyller på stua, 2 på soverommet, 3 i en gang i kjelleren og 2 lange vegghyller på kontoret i kjelleren. Alle er stappfulle av bøker. Ungene har alle stappfulle bokhyller de også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...