Gjest bipp.. Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Inbiller meg at det jeg sliter med om dagen er allergi. Snufser, nyser og er tung i pusten. Har ikke fått vært på apoteket og kjøpt allergipiller men har Vallergan liggende. Trodde det var mot allergi og slo opp i felleskatalogen men der står det bare at de er mot søvnproblemer. Er det noen som vet om jeg kan bruke de mot allergi og hva evt dose er? 0 Siter
cathlin Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Du kommer til å bli trøtt. Det fins bedre allergimedisiner å få, og på blå resept. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Vallergan funker mot allergi ja, men den har trøtthet som bivirkning og du blir nok altfor trøtt til å synes at den veier opp mot dine eventuelle allergiplager. Du får kjøpt allergitabletter på apoteket uten resept. Før fikk alle med påvist allergi automatisk medisin på blåresept,men slik er det ikke lengre. Du må ha behov for medisinering mer en 3 mnd sammenhengende for å få dem på blåresept. Men legen kan skrive ut resept på større forpakninger enn de som er uten resept, og da blir det billigere. 0 Siter
Sør Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Hei, Vallergan er en gammel allergimedisin, som man ikke bruker til det mer, siden bivirkningene (søvnighet) er så store at man heller bruker det som sovemedisin. Egentlig ganske greit hvis du trenger begge deler. Hvis du dog kun trenger allergimedisin så kan du bruke Clarityn eller lignende. De blir du ikke trett av. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Hei, Vallergan er en gammel allergimedisin, som man ikke bruker til det mer, siden bivirkningene (søvnighet) er så store at man heller bruker det som sovemedisin. Egentlig ganske greit hvis du trenger begge deler. Hvis du dog kun trenger allergimedisin så kan du bruke Clarityn eller lignende. De blir du ikke trett av. Med vennlig hilsen Takk for svar. Da skal jeg ta meg en tur på apoteket i morgen. 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Vallergan funker mot allergi ja, men den har trøtthet som bivirkning og du blir nok altfor trøtt til å synes at den veier opp mot dine eventuelle allergiplager. Du får kjøpt allergitabletter på apoteket uten resept. Før fikk alle med påvist allergi automatisk medisin på blåresept,men slik er det ikke lengre. Du må ha behov for medisinering mer en 3 mnd sammenhengende for å få dem på blåresept. Men legen kan skrive ut resept på større forpakninger enn de som er uten resept, og da blir det billigere. Takk for svar:) 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Du kommer til å bli trøtt. Det fins bedre allergimedisiner å få, og på blå resept. Takk for svar. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Hvis du likevel trenger "noe å sove på", kan du godt bruke Vallergan. Hvis ikke, anbefaler jeg noe mer moderne. 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Hvis du likevel trenger "noe å sove på", kan du godt bruke Vallergan. Hvis ikke, anbefaler jeg noe mer moderne. Tusen takk for svar;-) 0 Siter
Line Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Vallergan brukes jo som søvndyssende medisin, to piller på kvelden fungerer som sovemedisin. Dra til legen og få resept på allergitabletter i steden, på blå resept. Da slipper du å betale full pris på apoteket, dersom det er slik at du trenger dette gjennom hele pollensesongen. Har gjort akkurat det samme selv i dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.