Gå til innhold

Vallergan mot allergi

Anbefalte innlegg

Gjest bipp..
Skrevet

Inbiller meg at det jeg sliter med om dagen er allergi. Snufser, nyser og er tung i pusten. Har ikke fått vært på apoteket og kjøpt allergipiller men har Vallergan liggende. Trodde det var mot allergi og slo opp i felleskatalogen men der står det bare at de er mot søvnproblemer.

Er det noen som vet om jeg kan bruke de mot allergi og hva evt dose er?

Skrevet

Du kommer til å bli trøtt. Det fins bedre allergimedisiner å få, og på blå resept.

Onsdag1365380628
Skrevet

Vallergan funker mot allergi ja, men den har trøtthet som bivirkning og du blir nok altfor trøtt til å synes at den veier opp mot dine eventuelle allergiplager. Du får kjøpt allergitabletter på apoteket uten resept. Før fikk alle med påvist allergi automatisk medisin på blåresept,men slik er det ikke lengre. Du må ha behov for medisinering mer en 3 mnd sammenhengende for å få dem på blåresept. Men legen kan skrive ut resept på større forpakninger enn de som er uten resept, og da blir det billigere.

Skrevet

Hei,

Vallergan er en gammel allergimedisin, som man ikke bruker til det mer, siden bivirkningene (søvnighet) er så store at man heller bruker det som sovemedisin. Egentlig ganske greit hvis du trenger begge deler.

Hvis du dog kun trenger allergimedisin så kan du bruke Clarityn eller lignende. De blir du ikke trett av.

Med vennlig hilsen

Gjest bipp..
Skrevet

Hei,

Vallergan er en gammel allergimedisin, som man ikke bruker til det mer, siden bivirkningene (søvnighet) er så store at man heller bruker det som sovemedisin. Egentlig ganske greit hvis du trenger begge deler.

Hvis du dog kun trenger allergimedisin så kan du bruke Clarityn eller lignende. De blir du ikke trett av.

Med vennlig hilsen

Takk for svar. Da skal jeg ta meg en tur på apoteket i morgen.

Gjest bipp..
Skrevet

Vallergan funker mot allergi ja, men den har trøtthet som bivirkning og du blir nok altfor trøtt til å synes at den veier opp mot dine eventuelle allergiplager. Du får kjøpt allergitabletter på apoteket uten resept. Før fikk alle med påvist allergi automatisk medisin på blåresept,men slik er det ikke lengre. Du må ha behov for medisinering mer en 3 mnd sammenhengende for å få dem på blåresept. Men legen kan skrive ut resept på større forpakninger enn de som er uten resept, og da blir det billigere.

Takk for svar:)

Gjest bipp..
Skrevet

Du kommer til å bli trøtt. Det fins bedre allergimedisiner å få, og på blå resept.

Takk for svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du likevel trenger "noe å sove på", kan du godt bruke Vallergan.

Hvis ikke, anbefaler jeg noe mer moderne.

Gjest bipp..
Skrevet

Hvis du likevel trenger "noe å sove på", kan du godt bruke Vallergan.

Hvis ikke, anbefaler jeg noe mer moderne.

Tusen takk for svar;-)

Skrevet

Vallergan brukes jo som søvndyssende medisin, to piller på kvelden fungerer som sovemedisin.

Dra til legen og få resept på allergitabletter i steden, på blå resept. Da slipper du å betale full pris på apoteket, dersom det er slik at du trenger dette gjennom hele pollensesongen.

Har gjort akkurat det samme selv i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...