Gå til innhold

jakten på den 6 sans og liknende

Anbefalte innlegg

Gjest Intheocean
Skrevet

I følge Politiet i Norge og Dammark "synske" aldri oppklart noe som helst mordmysterie i noen av de to landene.

Og Madeleine er jo fremdeles forsvunnet.

Med vennlig hilsen

''Og Madeleine er jo fremdeles forsvunnet.''

Hun vil heller aldri bli funnet....

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• Tonette

4

• morsan

1

• Dorthe

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Og Madeleine er jo fremdeles forsvunnet.''

Hun vil heller aldri bli funnet....

Det er stor sannsynlighet for du har rett.

Med vennlig hilsen

Gjest fra bergen
Skrevet

1) Nei, det er det ikke. Det er en masse hype om det, men det er noe helt annet.

2) At det eksisterer noe man ikke kan forklare, betyr ikke at det er "uforklarlig". Fly var kunne ikke forklares for 400 år siden, men kan forklares i dag. Ikke noe mystisk.

Javel. Det får du ta opp med alle de tusenvis som har fått hjelp.

Gjest fra bergen
Skrevet

I følge Politiet i Norge og Dammark "synske" aldri oppklart noe som helst mordmysterie i noen av de to landene.

Og Madeleine er jo fremdeles forsvunnet.

Med vennlig hilsen

Sannsynligvis lever hun.

Skrevet

Javel. Det får du ta opp med alle de tusenvis som har fått hjelp.

Nei, hvorfor skulle jeg det.

Det er ingen grunn til å anta at det er mindre bedrageri enn alle de andre. Placeboeffekten er godt dokumentert.

Gjest enerett på sannheten..
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det.

Det er ingen grunn til å anta at det er mindre bedrageri enn alle de andre. Placeboeffekten er godt dokumentert.

Så morsomt med slike som deg, som tror de har enerett på sannheten :o)

Skrevet

Så morsomt med slike som deg, som tror de har enerett på sannheten :o)

Hvis du klarer å lese ut av det jeg skriver at jeg har "enerett på sannheten" så bør du snarest melde deg til nærmeste voksenopplæring og be om akuttimer.

Si at "Sør" sendte deg.

Gjest fra bergen
Skrevet

Hvis du klarer å lese ut av det jeg skriver at jeg har "enerett på sannheten" så bør du snarest melde deg til nærmeste voksenopplæring og be om akuttimer.

Si at "Sør" sendte deg.

Frekk er du og.

Skrevet

Frekk er du og.

Jeg forsøker bare å hjelpe han/henne.

Gjest fra bergen
Skrevet

Jeg forsøker bare å hjelpe han/henne.

LOL LOL LOL

Skrevet

Dette er en typisk Sør-tråd, men jeg kan signere på alt han kommer til å svare i denne tråden.

Pass deg nå, så han ikke skriver "Nickløsheletia lover hermed å betale med to millioner kroner innen 1. juli"

;-)

Gjest Linnea79
Skrevet

Gåten er jo ikke løst.

Nei, men i følge det jeg har hørt så stemmer den versjonen som ble fortalt i tiltalen med det denne synske personen har påstått uten å kjenne saken fra før. Finnes nok mange lignende slike saker ute i verden, uten at det blir tatt hensyn til fordi det ikke er "godtatt".

Skrevet

Nei, men i følge det jeg har hørt så stemmer den versjonen som ble fortalt i tiltalen med det denne synske personen har påstått uten å kjenne saken fra før. Finnes nok mange lignende slike saker ute i verden, uten at det blir tatt hensyn til fordi det ikke er "godtatt".

Ja, det kalles "tilfeldigheter", "retro-fitting" (søk på Google), eller bedrageri (personene vet mer enn det de forteller).

Dette er og blir bedrageri.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så du har ikke sett programmet "Klarsynte etterforskere"?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Pass deg nå, så han ikke skriver "Nickløsheletia lover hermed å betale med to millioner kroner innen 1. juli"

;-)

Ok, det er vel best å trekke tilbake det jeg sa ;-)

Skrevet

Sannsynligvis lever hun.

Tror du virkelig det? Jeg tror det mest sannsynlige er at hun ble drept ganske fort, da det kokte som verst rett etter at hun forsvant.

Skrevet

Så du har ikke sett programmet "Klarsynte etterforskere"?

Hva skulle det "bevise"?

Alle kan lage et program som viser hva som helst. Det er jo ikke verre enn at man forteller folk litt først, så ser det ut som om de er veldig "klarsynte".

Ikke tro på alt du ser. Husk at det er mer mellom himmel og jord enn vi kjenner til, men intet tyder på at det inkluderer klarsynthet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva skulle det "bevise"?

Alle kan lage et program som viser hva som helst. Det er jo ikke verre enn at man forteller folk litt først, så ser det ut som om de er veldig "klarsynte".

Ikke tro på alt du ser. Husk at det er mer mellom himmel og jord enn vi kjenner til, men intet tyder på at det inkluderer klarsynthet.

Med vennlig hilsen

Som du sier så beviser det ingenting, for når alt kommer til alt handler det om tro.

Er det egentlig så ille om vi tror på det?

Skrevet

Som du sier så beviser det ingenting, for når alt kommer til alt handler det om tro.

Er det egentlig så ille om vi tror på det?

Nei, jeg sier at det er null problem for de som lager programmet å jukse (i større eller mindre grad) så mye som de ønsker. Seerne vet jo ikke hva som skjer før programmet, eller i kulissene.

Og selvsagt er det ille å tro på noe hvis det ikke er sant. Det betyr jo at "klarsynte" bedragere kan utnytte desperate pårørende til savnede personer, og loppe dem for penger.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, jeg sier at det er null problem for de som lager programmet å jukse (i større eller mindre grad) så mye som de ønsker. Seerne vet jo ikke hva som skjer før programmet, eller i kulissene.

Og selvsagt er det ille å tro på noe hvis det ikke er sant. Det betyr jo at "klarsynte" bedragere kan utnytte desperate pårørende til savnede personer, og loppe dem for penger.

Med vennlig hilsen

Det kan også være ille å ikke tro på det, da går man kanskje glipp av en hjelp man kunne ha fått.

For mitt eget vedkommende kan jeg fortelle om mitt barn som har vært mye på sykehus og er fremdeles til oppfølging der. Den hjelpen vi har fått der, har ikke ført til noe resultat.

Jeg fikk anbefalt en healer som kunne hjelpe. Vi har vært der 3 ganger, og vi har sett fremgang for hver gang. Etter tredje gang er h*n blitt så bra at livet har blitt betydelig bedre for h*n.

Jeg synes ikke det er ille å betale 300kr for hver gang vi har vært der.

Nå handler det fortsatt om å tro, så man kan velge å tro at healingen har vært til hjelp, eller man kan tro at h*n hadde blitt bedre av seg selv.

Jeg tror på healingen og er glad vi har gitt vårt barn muligheten til å få denne hjelpen. Behandlingen er behagelig for barnet, i motsetningen til den behandlingen h*n har fått på sykehuset, som ikke virket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...