Gå til innhold

sykmeldt i ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre, det har du ikke. Det er opp til arbeidsgiver.

Det er lovfestet for sykemeldinger over x dager.

Med vennlig hilsen

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Med vennlig hilsen

Ser jeg blir nødt til å ta forbehold om at jeg har misforstått noe her.

Gjest nedfelt i lovverket
Skrevet

Ser jeg blir nødt til å ta forbehold om at jeg har misforstått noe her.

Ja du har feil! Jeg ble sykemeld i hele julimåned i fjor grunnet operasjon og jeg fikk alle dagene til gode. Jeg fikk forresten tatt én uke innen fristen var ute, utbetalt lønn for en av ukene og overført to av ukene til i år :) Så dette VET jeg. :)

Gjest behandlingsopphold
Skrevet

Dessverre, det har du ikke. Det er opp til arbeidsgiver.

Nå har jeg fått sjekket opp dette, både med NAV, behandlingsstedet og utdanningsforbundet. Jeg har KRAV på å få igjen ferien når jeg er sykmeldt i juli. Arbeidsgiveren kan ikke bestemme at jeg ikke får det.

Arbeidsgiveren har innsett at de hadde misforstått reglene. Lovteksten er klinkende klar.

Gjest behandlingsophold
Skrevet

Med vennlig hilsen

Det er riktig. For lærere er det etter en dag.

Gjest behandlingsopphold
Skrevet

Takk for alle svar!

Misforståelsen er nå oppklart, og alt har ordnet seg.

Arbeidsgiver hadde nettopp hatt en annen sak hvor arbeidstakeren fikk avslag fra NAV på å få igjen ferie. Saken var annerledes enn min. Det gjelder en arbeidstaker som er sykmeldt nå, og fortsatt vil være sykmeldt fram til skolestart. Hxn skal reise på ferie til utlandet og være borte hele sommeren. Denne ferien var planlagt og bestilt lenge før jul, og lenge før vedkommende ble sykmeldt. Det er altså ikke noe behandlingsopphold. Arbeidstakeren ønsker å få ta igjen 5 uker ferie når hxn kommer tilbake til arbeidet igjen til høsten, men har altså fått avslag fra NAV. Jeg har ikke satt meg inn i om de egentlig har rett til det, men det er heller ikke min sak.

Min arbeidsgiver tolket avslaget sånn at det ikke lenger var mulig å få tatt igjen ferie i etterkant når man er sykmeldt i juli. Men de har altså innsett misforståelsen, og jeg får igjen ferien for perioden jeg blir sykmeldt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...