Gå til innhold

Sove i forskjellige senger, teppeposer?

Anbefalte innlegg

Gjest hytteboeren
Skrevet

Vi skal litt rundtomkring og leie hytter flere steder i Norge i sommer. mange av disse leier ut sengetøy for 100 pr pers ol, men det blir jo veldig dyrt i lengden, skal bare være en natt eller to flere av stedene!

Finnes det ikke slike tynne, tynne soveposer, teppeposer el som vi kan kjøpe oss da? Hvis vi har med det (for de tar vel ikke så stor plass som soveposer?) og et par laken, da klarer vi oss uten sengetøy??

Noen erfaringer med dette?

Skrevet

Lakenpose burde vel være greit? Tar lite plass, men krever jo at det er dyner på hyttene.

Gjest hytteboeren
Skrevet

Lakenpose burde vel være greit? Tar lite plass, men krever jo at det er dyner på hyttene.

Men de lakenposene jeg finner, de er for og ha inni soveposer, det blir jo feil, skal jo unngå og ha med soveposer...

mil1365380270
Skrevet

Men de lakenposene jeg finner, de er for og ha inni soveposer, det blir jo feil, skal jo unngå og ha med soveposer...

Ikke inni soveposer - du sover inni teppeposen med pute under hodet og dyne over deg.

Gjest hytteboeren
Skrevet

Du legger deg i lakenposen på samme måte som i en sovepose, men med dyna over deg og puta under posen.

http://www.fjellsport.no/Product/AcVariant.aspx?AcpId=6.2106.

Men iiik, da risikerer jeg jo og dra dyna over hodet og den er ikke dekket av noe...blæh! Dessuten vil vel hodeputen skli ut under lakenposen og jeg ligger rett på puten, dobbelblæh!

Gjest hytteboeren
Skrevet

Man putter vel puten inni, og sover med bare laknet rundt seg? Ikke dyne.

Åja, da så... hehe

Skrevet

Man putter vel puten inni, og sover med bare laknet rundt seg? Ikke dyne.

Eller sover inni lakenposen med dyna oppå den. Jeg kan ikke sove med bare lakenpose, da skal det virkelig være varmt ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Eller sover inni lakenposen med dyna oppå den. Jeg kan ikke sove med bare lakenpose, da skal det virkelig være varmt ;-)

Ok, jeg har aldri hatt slik pose, men de jeg har sett bruke det har sovet uten dyne :o)

Men det har vært innendørs på overnattingsbesøk, ikke ute :o)

Skrevet

Ok, jeg har aldri hatt slik pose, men de jeg har sett bruke det har sovet uten dyne :o)

Men det har vært innendørs på overnattingsbesøk, ikke ute :o)

Brrrr ;-) Må ha skikkelig dyne for å sove godt jeg, selv inne :-)

Skrevet

Men iiik, da risikerer jeg jo og dra dyna over hodet og den er ikke dekket av noe...blæh! Dessuten vil vel hodeputen skli ut under lakenposen og jeg ligger rett på puten, dobbelblæh!

''Men iiik, da risikerer jeg jo og dra dyna over hodet og den er ikke dekket av noe...blæh! Dessuten vil vel hodeputen skli ut under lakenposen og jeg ligger rett på puten, dobbelblæh!''

Jepp, du må velge, betale, bære tungt eller ta risikoen. Risikoen er nok liten, det er vel mer psykisk ,-)

candyqueen_83
Skrevet

Brrrr ;-) Må ha skikkelig dyne for å sove godt jeg, selv inne :-)

Jeg også. Bruker tjukk dundyne hele året jeg :o) Blir det for varmt stikker jeg beina ut bare. Hehe.

Sover aldri så dårlig som med laken i utlandet :o(

brilleslangen
Skrevet

Jeg har denne, og den tar veldig liten plass.

http://www.nomaden.no/main/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=16990&category_id=190&back_list=1&option=com_phpshop&Itemid=1

lakenposer har jeg ikke prøvd så det tør jeg ikke uttale meg om.. men de har flere å velge i her...

http://www.nomaden.no/main/index.php?page=shop.browse&root=188&category_id=189&option=com_phpshop&Itemid=1

Jeg tror jeg ville satset enten på lakenpose eller en lettvekts sovepose som tar liten plass i stedet for slike teppeposer.. teppeposene har jeg nntrykk av at er minst like romstore som vanlige soveposer

Skrevet

Vet at venninna mi har en slik sovepose som bare er laget av tynt stoff. Ho ligger i denne, og har dyne/sovepose utenpå. Den tar jo ingen plass, og er veldig praktisk på reise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...