Gå til innhold

Er det verdt det? Deltidsutdanning de luxe

Anbefalte innlegg

Gjest Money, money, money
Skrevet

Får man dekt skolepenger fra lånekassen, selv om man har grei inntekt?

Mary Poppins
Skrevet

Ja jeg ville gjort det. Du stiller MYE sterkere i arbeidslivet om du har en bachelor enn om du ikke har fullført noe utdannelse.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Har du sjekket ut at universitet og høgskoler ikke har noe tilsvarende? - da blir det jo gratis.

Persille1365381127
Skrevet

Får man dekt skolepenger fra lånekassen, selv om man har grei inntekt?

Du må jo uansett tilbakebetale dem - så det er jo ikke noe poeng i å låne pengene om du har inntekt til å dekke studiet.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har vel dratt av omtrent 300' på BI for en bachelor i management, og det har definitivt vært verdt det. Men nå har jeg arbeidsgivere som har dekket omlag 200' av det, og lønn under studiet - så jeg har ikke betalt mer enn ca 100' selv.

Men definitivt verdt det!

Gjest segunda
Skrevet

Jeg ville sjekket alle andre alternativer først. Det er verdt hver eneste time du bruker på utdannelse, men jeg tror ikke at det å ta den utdannelsen privat er noe bedre enn å ta den i offentlige universiteter. Faktisk kan det være omvendt.

Skrevet

Jeg har vel dratt av omtrent 300' på BI for en bachelor i management, og det har definitivt vært verdt det. Men nå har jeg arbeidsgivere som har dekket omlag 200' av det, og lønn under studiet - så jeg har ikke betalt mer enn ca 100' selv.

Men definitivt verdt det!

Høres ut som du har en veldig bra arbeidsgiver da. Ikke værst å få dekket så mye. Og du har kanskje fått lønnsøkning som gjør at dette er verdt det?

Skrevet

Du må jo uansett tilbakebetale dem - så det er jo ikke noe poeng i å låne pengene om du har inntekt til å dekke studiet.

Jeg har allerede tatt noen studier. Jeg kan ikke forvente at min mann synes det er greit at vi skal sette av flere tusen i mnd til min utdanning. Å derimot betale ned på et studielån, etter at lønn forhåpentligvis er økt er noe annet. Men jeg vet ikke om jeg har sjans til å gå opp så mye at det lønner seg å nedbetale 100 000 ekstra i studielån. Har litt fra før også ja...

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1274914271' post='4367979]

Har du sjekket ut at universitet og høgskoler ikke har noe tilsvarende? - da blir det jo gratis.

De har tilbud de også, men ingen som passet så bra eller så så interessante ut som dette.

Skrevet

Jeg ville sjekket alle andre alternativer først. Det er verdt hver eneste time du bruker på utdannelse, men jeg tror ikke at det å ta den utdannelsen privat er noe bedre enn å ta den i offentlige universiteter. Faktisk kan det være omvendt.

Jeg har tatt en del i det offentlige så jeg vet at det også kan være bra.

Skrevet

Ja jeg ville gjort det. Du stiller MYE sterkere i arbeidslivet om du har en bachelor enn om du ikke har fullført noe utdannelse.

Ja du har sikkert rett. Det er bare at det tar veldig lang tid på deltid.

• 2 uker senere...
Persille1365381127
Skrevet

Høres ut som du har en veldig bra arbeidsgiver da. Ikke værst å få dekket så mye. Og du har kanskje fått lønnsøkning som gjør at dette er verdt det?

Jeg har byttet arbeidsgivere underveis, så alt har ikke ligget på en - og ja, det har medført lønnsøkninger også.

Men bare så det er klart, det har kostet en del blod, svette og tårer - så det har ikke vært helt uten innsats fra min side. Den siden er mye mer slitsom enn den økonomiske :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...