Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest varsity

Jeg har en veldig stillesittende jobb, så jeg har blitt flink det siste halvåret til å være mer fysisk aktiv på fritiden. Jeg trener styrke på apparater på helsestudio, går og jogger 2-3 ganger i uken. Ca 1 time hver gang. Men av og til blir jeg så fryktelig slått ut etter trening, og det sitter i en hel dag etterpå. Da føler jeg meg halvsjuk, har vondt i hodet og er tung i kroppen. Jeg har ikke trent spesielt hardt disse gangene føler jeg selv. Det kan være etter f.eks en times styrkeøkt, som for meg føles mye lettere enn en halvtimes jogging.

Kan det være at jeg spiser/drikker feil?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/347813-sliten-lenge-etter-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merket du noe spesielt mens du trente disse gangene?

Jeg tenker på to muligheter:

1) Du er dehydrert.

2) Du har spist for lite, og har "føling" (for lav blodsukker), som er en belastning for kroppen som det kan ta tid å komme seg over.

Du må nesten selv finne ut om det passer.

Med vennlig hilsen

Gjest varsity

Merket du noe spesielt mens du trente disse gangene?

Jeg tenker på to muligheter:

1) Du er dehydrert.

2) Du har spist for lite, og har "føling" (for lav blodsukker), som er en belastning for kroppen som det kan ta tid å komme seg over.

Du må nesten selv finne ut om det passer.

Med vennlig hilsen

Takk for svar.

Jeg drikker mye mens jeg trener, men ikke etterpå. Vet ikke om det er nødvendig? Det kan være det. Det hender jeg bare tar en smoothie til frokost før morgentrening fordi jeg håper å forbrenne mer fett på den måten, men det er kanskje derfor kroppen ikke klarer å hente seg inn igjen. Jeg skal prøve mer skikkelig mat og drikke!

Gjest anna72

Takk for svar.

Jeg drikker mye mens jeg trener, men ikke etterpå. Vet ikke om det er nødvendig? Det kan være det. Det hender jeg bare tar en smoothie til frokost før morgentrening fordi jeg håper å forbrenne mer fett på den måten, men det er kanskje derfor kroppen ikke klarer å hente seg inn igjen. Jeg skal prøve mer skikkelig mat og drikke!

Viktig å drikke mye etter trening også får jeg beskjed om på mine treningstimer. Og også viktig å få i seg et måltid helst innen den første halvtimen, iallefall før det har gått en time.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...