Gå til innhold

Sikkerhetskontrollen på flyplasser

Anbefalte innlegg

Gjest Spørdum
Skrevet

Kan jeg ha med frukt og våtservietter uten at det regnes som væske?

Går det an å ha med en tom flaske å fylle på med vann fra springen? Eller er dette veldig uhygienisk? Synes det er gale at man må må betale i dyre dommer når man holder på å tørste ihjel mens man venter på flyet..

Gjest Spørdum
Skrevet

Mente selvfølgelig å fylle på med vann etter å kommet igjennom kontrollen..

Gjest flyverene
Skrevet

Mente selvfølgelig å fylle på med vann etter å kommet igjennom kontrollen..

frukt og våtservietter tør jeg ikke svare på, men tomflasker er helt greit å ta med gjennom kontrollen. Det vet jeg av egen erfaring, i tillegg til at det står på osl sine nettsider.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''7) Hvilke matvarer er tillatt å ha med i håndbagasjen?

Eksempler på mat som er tillatt: frukt, hele egg, kokosnøtt, kakebunn, kjeks, kjøtt, brunost.''

Klippet fra:

http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje

Våtservietter kan du ha også, samme med en tom flaske, det er mange som har med seg tomme drikkeflasker.

Skrevet

Jeg har hatt med både frukt og tomflasker. Men da må flaskene være helt tomme. Disse fyller jeg i springen på flyplassen. (Så får folk mene hva de vil om det. Men vannet er jo like rent der som andre steder)

Mary Poppins
Skrevet

Du kan ha med tomflasker. Men ellers er det jo drikke å få kjøpt når du kommer gjennom sikkerhetskontrollen, så tørste ihjel vil du nok ikke gjøre uansett, tatt også i betraktningen at ventetiden sjeldent er mer enn to timer.

Skrevet

frukt og våtservietter tør jeg ikke svare på, men tomflasker er helt greit å ta med gjennom kontrollen. Det vet jeg av egen erfaring, i tillegg til at det står på osl sine nettsider.

Våtservietter slo ut på "rønkingen" av bagasjen min en gang, så jeg måtte åpne bagasjen, men jeg fikk med meg våtserviettene :)

Skrevet

Våtservietter slo ut på "rønkingen" av bagasjen min en gang, så jeg måtte åpne bagasjen, men jeg fikk med meg våtserviettene :)

Jeg ble halet inn i tollen på grunn av en tube brunkrem.... men det kunne ha vært en bobme ja :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...