Gå til innhold

Hva er den beste boka du har lest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av bookworm og bøker spør jeg om dette.

Trenger tips til gode bøker som kan nytes på late sommerdager (les sommerkvelder når barna er i seng :-))

Jeg kan anbefale "Gifttreet" av Barbare Kingsolver og "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda. Ellers er det fantastisk mye bra der ute!

Gjest Istapp
Skrevet

Har lest mange bra bøker,men en av de beste er "Det tredje øyet" av Lobsang Rampa.

Skrevet

Gabriel García Márquez skriver utrolig mye bra. Isabel Allende også.

Med vennlig hilsen

Gjest de mysteriis dom satanas
Skrevet

Sennepslegionen.

Caloni Makaroni
Skrevet

American Gods av Neil Gaiman

Gjest hvorfor det?
Skrevet

Hvorfor er samene mindre alene?

Skrevet

Mange bra bøker. Favorittforfattere er Stephen King og Dean Koontz.

The husband, The green mile. The long walk er noen aktuelle som jeg kommer på i farta.

Men alle liker jo ikke denne type bøker....

Skrevet

"Den glemte hagen" av Kate Morton.

Skrevet

Jorge Bucay: "99 gullmynter - fabler og fortellinger for livet"

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva du liker å lese. Jeg koste meg stort med "Øya" av Victoria Hislop.

Har også likt bøkene av Dan Brown - best kanskje "Engler og Demoner".

Anne Holt sine bøker sluker jeg rått. Det samme med Karin Alvteigen sine - dette er krim.

Ellers liker jeg "A Prayer for Owen Meany" av John Irving. Likte også veldig godt "Garps bok" og "Siderhusreglene" av samme forfatter.

Isabell Allende er en forfatter jeg har likt alt av. Liker også godt bøkene til Fay Weldon.

Sukk, det er alt for mange bøker som er kjempegode.

Nå kom jeg på en til, som virkelig grep meg. "Mann går på byen, kvinne går til lege" av Huun. Utrolig gripende bok!!!

Gjest boken om Mattis
Skrevet

Fuglane av Tarjei Vesaas.

Lettlest. Sår. Trist. Vakker.

Skrevet

Fuglane av Tarjei Vesaas.

Lettlest. Sår. Trist. Vakker.

Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg har lest Fuglane. Selv har jeg hatt Det store spelet, også av Vesaas, som pensum, og likte den bra. Nesten enda bedre likte jeg fortsettelsen Kvinnor ropar heim, som jeg leste senere en gang.

Skrevet

Beatles, halvbroren(om ikke så god som beatles så iallefall en uforgemmelig bok). Anne Karin Elstad triologi. Og bakom synger skogene, av trygve Gulbrandsen(?) på lydbok. LIkte også veldig godt Karl Ove Knausgård sin serie Min Kamp. Likte også veldig godt shoppoholiker bøkene.

tzatziki1365380058
Skrevet

En bønn for Owen Meany!

AlreadyThere
Skrevet

Den beste blant de siste jeg har lest er Drømmehjerte av Cecilia Samartin. Gode personskildringer og mye Cuba-historikk, blant mye annet.

Anbefales:)

Gjest ikkenicknu
Skrevet

Jeg likte godt "Gulldronning, perledronning" av Margaret Skjelbred, Neil Gaiman syns jeg skriver fantastisk, og jeg likte Knut Hamsuns "Markens Grøde" veldig godt. Som tenåring leste jeg Anne Karin Elstads "Folket på Innhaug" flere ganger, og den liker jeg godt enda.

Skrevet

Gabriel García Márquez skriver utrolig mye bra. Isabel Allende også.

Med vennlig hilsen

''Gabriel García Márquez skriver utrolig mye bra. Isabel Allende også.''

Mine yndlingsforfattere også; magisk realisme er inspirerende lesning; og en kilde til rekreasjon og nytenkning :-)

Skrevet

Øya av Victoria Hislop

Tilbake til Riverton av Kate Morton

Om forlatelse av Ian McEwan

osv osv osv osv:-)

Skrevet

For de av dere som er interessert i bøker og anbefalinger fra andre bokelskere, vil jeg gjerne få anbefale denne nettsiden:

http://bokelskere.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...