Gå til innhold

Apropos dugnader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss er det motsatt :)

Er du sikker på at det ikke er noen med tuberkulose som har bakt dem da?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

8

• Dorthe

8

• laban

7

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Man kan da vel ikke gå rundt å bekymre seg for tuberkulose når man skal spise kake :o)

Skrevet

Man kan da vel ikke gå rundt å bekymre seg for tuberkulose når man skal spise kake :o)

Men det er masse folk med tuberkulose og det smitter ved dråpesmitte.

candyqueen_83
Skrevet

Men det kan jo like godt være han/hun i kassa på butikken som spytter litt på deg mens dere prater sammen, eller han/hun på bakeriet.

Skrevet

Det er så liten sjanse for at noen jeg evt kjøper boller av på en stand for 10.klassetur i min lille by at det tar jeg gladelig sjansen på.

-vaksinert er jeg også.

Skrevet

Men det kan jo like godt være han/hun i kassa på butikken som spytter litt på deg mens dere prater sammen, eller han/hun på bakeriet.

Nå har både jeg og alle tre ungen vært utsatt for smitte uten å bli syke så det kan nok godt hende.

Skrevet

Det er så liten sjanse for at noen jeg evt kjøper boller av på en stand for 10.klassetur i min lille by at det tar jeg gladelig sjansen på.

-vaksinert er jeg også.

Hvis du bor i en liten by så er det kanskje greit fordi du kjenner dem som har bakt dem.

Jeg fikk beskjed om å holde meg langt unna en dame da jeg var innlagt på sykehuset fordi hun hadde tuberkulose og jeg var så utsatt for smitte pga at jeg hadde gått på altfor mye antibiotika. Og ungene mine ble smittet på skolen og minstemann i barnehagen.

Og nå har de jo sluttet å vaksinere ungene også.

Skrevet

Hvis du bor i en liten by så er det kanskje greit fordi du kjenner dem som har bakt dem.

Jeg fikk beskjed om å holde meg langt unna en dame da jeg var innlagt på sykehuset fordi hun hadde tuberkulose og jeg var så utsatt for smitte pga at jeg hadde gått på altfor mye antibiotika. Og ungene mine ble smittet på skolen og minstemann i barnehagen.

Og nå har de jo sluttet å vaksinere ungene også.

Nei, heldigvis er det mikroskopisk sjanse for å bli smittet av TB her i byen - men jeg kjenner jo ikke alle de 25000 i kommunen da...

Vil tro dette i hovedsak er et Oslo-problem?

Skrevet

Nei, heldigvis er det mikroskopisk sjanse for å bli smittet av TB her i byen - men jeg kjenner jo ikke alle de 25000 i kommunen da...

Vil tro dette i hovedsak er et Oslo-problem?

Sentrum i Oslo har en stadig økning av folk som er syke og ofte er bakterien multiresistent også.

Skrevet

''Dessverre har ikke kommunene og skolene råd til å betale for leirskoleopphold og ekskursjoner og slikt, så alternativene er da at man dropper alt slik, eller så får klassen (les: foreldrene) jobbe inn pengene.''

Her har poden nettopp vært på leirskole, Drageid i 5 dager uten at vi betalte en tøddel. :o) Ingen dugnad eller noe som helst.

Her betaler også kommunen hele leirskoleoppholdet.

Skrevet

Man kan aldri vite, men etter å ha vært på 6 17. mai-feiringer på skolen, og spist hjemmebakte kaker hver gang, har jeg fremdeles ikke fått TBC :)

Nå skal det sies at vi bor i en liten by og skolen er forholdsvis liten, med ca 300 elever. Tettheten av elever med minoritetsbakgrunn er heller ikke stor.

I tillegg er jeg ikke av dem som maler fanden på veggen ;)

Gjest Beige
Skrevet

Selvsagt hadde jeg ikke gledet meg til å ofre en dag på dugnad på countryfestival (grøss) - men det er vel ikke meningen med dette at det er noe foreldrene skal ha hygge av heller...

Har stilt opp på mange dugnader opp igjennom årene. Noen trivelige i utgangspunktet - noen ble trivelige pga. dem man gjorde jobben sammen med - og noen var rett og slett litt kjedelig jobb.

Trenger man forresten barnevakt hvis man har en 10-klassing, da?

Noen har flere enn ett barn vet dul

Skrevet

Noen har flere enn ett barn vet dul

Ah, de dugnadene jeg har vært på siste årene har stort ikke vært sammen med det "barnet" dugnaden har vært til for. Ergo kunne 10-klassingen passet evt. småsøsken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...