Gå til innhold

Hva er Norges morsomste stedsnavn?

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Helmi

2

• EnolaGay

2

• SoriaMoria

1

• katrine69

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest fra bergen
Skrevet

Er dette reelle stedsnavn, eller bare tull? Uansett, utrolig morsomt! ;-D

Det er ekte navn!

Gjest araya
Skrevet

Raufoss. (Var man spesielt plaget av magesyke der siden man valgte dette navnet?)

Gjest verinoca
Skrevet

Vi har jo Bergsbakken (uttales Bæsjbakken)

Eller Bergseng = bæsjeng :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Og det er vel muligens en liiiiiten anelse vovet å spørre om en veibeskrivelse....? *skraaaape*

:0D

Joda, jeg har vært der, men du må ha fjellsko, være glad i gå, så kan vi gå opp på Pikkhaug. Men, jeg må innrømme at det var ganske kjedelig, fin tur, men selve haugen var bare en haug. ;o)

Det er dog mulig jeg kan skaffe en barsk guide, som kan vise deg veien til Pikkhaug ;o)

Skrevet

Pikkhaug... Erre mulig? lol

Det er tydligvis mulig ja. :o)

I Tallinn, i gamlebyen der, var det ene gatenavnet Pikk. Nå betyr det sikkert noe annet der da, men litt måtte vi jo flire allikevel ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har jo Bergsbakken (uttales Bæsjbakken)

''i har jo Bergsbakken (uttales Bæsjbakken)''

Merkelig uttale (etter min standard) - hvor ligger det?

Skrevet

Det er flere, indre østlandet

Gjest verinoca
Skrevet

I Prøysens "så seile vi på Mjøsa" synger han "Vi ror mot Bergseng-stræinna", og uttaler det Bæsjeng. Er litt usikker på hvor stor utstrekning uttalen har, men eldre folk fra Lillehammer sier også Bæsjeng.

Gjest Elextra
Skrevet

I Prøysens "så seile vi på Mjøsa" synger han "Vi ror mot Bergseng-stræinna", og uttaler det Bæsjeng. Er litt usikker på hvor stor utstrekning uttalen har, men eldre folk fra Lillehammer sier også Bæsjeng.

Aha :-). Der høres det litt kjent ut, ja.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1275158373' post='4369683]

Joda, jeg har vært der, men du må ha fjellsko, være glad i gå, så kan vi gå opp på Pikkhaug. Men, jeg må innrømme at det var ganske kjedelig, fin tur, men selve haugen var bare en haug. ;o)

Det er dog mulig jeg kan skaffe en barsk guide, som kan vise deg veien til Pikkhaug ;o)

Og da kan det jo muligens være at vi ikke trenger å gå HELT opp heller... *knis*

Skrevet

Og da kan det jo muligens være at vi ikke trenger å gå HELT opp heller... *knis*

Mulig mulig! ;o)

Gjest verinoca
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1275158373' post='4369683]

Er i Troms, er det ikke?

Gjest tjaja
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1275150868' post='4369561]

Pikkhaug heter den en plass i fjellheim.

Og fra Nord-Sverige: Kvikkjokk og Jokkmokk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...