Gå til innhold

Trenger jeg ny brilleseddel?

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Dette burde jeg seriøst visst... Men siden jeg byttet optiker sist jeg kjøpte briller (rundt år siden), så hadde jeg en seddel en optiker fra hjelpemiddelsentralen hadde skrevet ut (jeg får ikke dekket vanlige gå-briller) - På tross av glass som krever spesialsliping og koster rundt fem lapper. (men det er nå så sin sak)

Før brukte jeg en kjede, og der hadde de infoen liggende på data. Nå vurderer jeg å bytte over til kontaktliser av ymse grunner, og lurer på om jeg må ha en ny seddel. Eller kan optikeren jeg brukte finne ut av saken med aparatur? Bruker en ganske spesiell sliping som må gjøres i utlandet - så jeg vet ikke om det lar seg finne ut av. Det er ikke aktuelt å gå tilbake til kjeden jeg tidligere brukte.

Skulle virkelig seriøst visst det. Fikk jo tilbake den seddelen etter at jeg hadde handlet, men den har forsvunnet på veien med flytting og sånt.

Gjest mallet
Skrevet

Du kan få skrevet ut brilleseddel fra den optikeren du brukte sist, selv om du ikke skal kjøpe nye briller der. Men dersom du skal ha kontaktlinser nå må du ha ny undersøkelse uansett, så da er det best å få en oppdatert styrkemåling samtidig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...