Gå til innhold

Norges dummeste ord!

Anbefalte innlegg

Gjest nullvariant
Skrevet

Inspirert av tråden nedenfor: Hva er er Norges dummeste ord?

1. Sameie

2. Duppeditt

3. Musesyke

4. Rusbrus

5. Minnepinne

6. ?

Gjest Elextra
Skrevet

Forstår ikke hvorfor disse ordene er dumme.

Gjest Elextra
Skrevet

Prosentpoeng

Forstår ikke helt hvorfor dette er dumt heller... (selv om det jo ikke har noe med poeng i vanlig forstand å gjøre).

Gjest musesyke
Skrevet

Nja, musesyke er jeg vel egentlig enig i at kanskje er litt dumt.

Gjest Elextra
Skrevet

Nja, musesyke er jeg vel egentlig enig i at kanskje er litt dumt.

En kunne kanskje tro det dreide seg om en kjønnssykdom :-)

Skrevet

Forstår ikke helt hvorfor dette er dumt heller... (selv om det jo ikke har noe med poeng i vanlig forstand å gjøre).

Det må du igrunnen spørre noen andre om! Jeg bare svarte et ord jeg har hørt omtalt som teit av noen andre for lenge siden, og jeg aaaaaaner ikke hva det betyr engang...

*blunker søtt*

Gjest ikke blond
Skrevet

Det må du igrunnen spørre noen andre om! Jeg bare svarte et ord jeg har hørt omtalt som teit av noen andre for lenge siden, og jeg aaaaaaner ikke hva det betyr engang...

*blunker søtt*

Prosentpoeng brukes til å angi den absolutte endringen mellom to prosentverdier. For eksempel er en endring fra 16 prosent til 20 prosent en økning på 4 prosentpoeng. Samtidig er det en relativ økning på 25 prosent, siden 4 er 25 prosent av 16.

Skrevet

To ord, men "bærekraftig utvikling" PUH :-/

Gjest enig der
Skrevet

Prosentpoeng

og prosent. Alt man gjør med prosentregning er å flytte kommaet uten at det blir mindre å skrive når et kråketegnet føyes til, skaper bare forvirring. Det holder med å regne på andeler. Nei, forby prosentregning!

Gjest prust
Skrevet

og prosent. Alt man gjør med prosentregning er å flytte kommaet uten at det blir mindre å skrive når et kråketegnet føyes til, skaper bare forvirring. Det holder med å regne på andeler. Nei, forby prosentregning!

Merkelig utsagn...

Gjest nullvariant
Skrevet

Må være dum selv du da.......... :P

Gjest Elextra
Skrevet

''Alt man gjør med prosentregning er å flytte kommaet uten at det blir mindre å skrive når et kråketegnet føyes til, skaper bare forvirring. Det holder med å regne på andeler.''

Hva mente du her? Om boligrenten din er 3,4 %, hvordan beskrives dette enkelt ved andeler?

tzatziki1365380058
Skrevet

Prosentpoeng

Prosentpoeng er da et helt nødvendig ord?

tzatziki1365380058
Skrevet

Minnepinne er et genialt ord.

Rusbrus synes jeg er dumt, men ellers er ordene helt greie, synes jeg.

Og nei, jeg er - i likhet med elextra - ikke dum.

Skrevet

Prosentpoeng brukes til å angi den absolutte endringen mellom to prosentverdier. For eksempel er en endring fra 16 prosent til 20 prosent en økning på 4 prosentpoeng. Samtidig er det en relativ økning på 25 prosent, siden 4 er 25 prosent av 16.

*Ler godt*

Ok, siden du sier det! *like klok*

Gjest enig der
Skrevet

''Alt man gjør med prosentregning er å flytte kommaet uten at det blir mindre å skrive når et kråketegnet føyes til, skaper bare forvirring. Det holder med å regne på andeler.''

Hva mente du her? Om boligrenten din er 3,4 %, hvordan beskrives dette enkelt ved andeler?

''Om boligrenten din er 3,4 %''

0,034. Satte det selvfølgelig på spissen med "forby". Mente bare at det var overdrevet å bruke prosent i stedet for andel. Prosenttall bruker du jo ikke i videre beregninger for da må du gå veien om andeler.

Gjest Elextra
Skrevet

''Om boligrenten din er 3,4 %''

0,034. Satte det selvfølgelig på spissen med "forby". Mente bare at det var overdrevet å bruke prosent i stedet for andel. Prosenttall bruker du jo ikke i videre beregninger for da må du gå veien om andeler.

Ah, da forstår jeg hva du mente. Men synes likevel % er vel så enkelt å forholde seg til.

Gjest Kayia
Skrevet

Syns ikke noen av de du nevnte er dumme, mens fotballkommentatorenes "hundreprosentsjanse" klinger like dårlig i mine ører hver gang jeg hører det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...