Gå til innhold

FU for kvinner: Tampong vs bind

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Tamponger om dagen, bind om natta.

Var ikke lenge etter at jeg fikk mensen at jeg startet med tamponger, for meg er det best.

Gjest verinoca
Skrevet

Nå maser jeg visst veldig om Damebegeret ;-) Men nettopp det å slippe å risikere at man bruker for store tamponger, eller bytter for sjelden, er en av fordelene. Når man blør lite, er det nok å tømme begeret morgen og kveld, blir aldri tørt.

Jeg vet. Jeg har prøvd både Divacup og Keeper (etter tips her på DOL), halvveis desperat etter et alternativ som ikke ga meg sopp. Men det fungerte bare ikke. Vet ikke hvorfor, det holdt ikke tett. Og jeg ga ikke opp fort heller, prøvde 4-5 sykluser i strekk, men det lakk og lakk, og verre griseri har jeg ikke vært borti. :-(

Ser at temaet stadig kommer opp her, men ingen synes å ha samme problem som meg, så jeg er litt muggen over det faktisk. Skulle veldig gjerne fått det til.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg vet. Jeg har prøvd både Divacup og Keeper (etter tips her på DOL), halvveis desperat etter et alternativ som ikke ga meg sopp. Men det fungerte bare ikke. Vet ikke hvorfor, det holdt ikke tett. Og jeg ga ikke opp fort heller, prøvde 4-5 sykluser i strekk, men det lakk og lakk, og verre griseri har jeg ikke vært borti. :-(

Ser at temaet stadig kommer opp her, men ingen synes å ha samme problem som meg, så jeg er litt muggen over det faktisk. Skulle veldig gjerne fått det til.

Da er det sikkert deg jeg har lest om her på dol som hadde lekasjeproblem, husket bare ikke nicket. Så synd å høre at du ikke fikk det til å funke. Regner med at det var du som skulle prøve med knipeøvelser en stund?

Gjest verinoca
Skrevet

Da er det sikkert deg jeg har lest om her på dol som hadde lekasjeproblem, husket bare ikke nicket. Så synd å høre at du ikke fikk det til å funke. Regner med at det var du som skulle prøve med knipeøvelser en stund?

Ikke meg med knipeøvelsene :-)

Men det virker ikke som det er problemet, jeg får ikke til vakuumet. Når jeg bøyer meg er det noe som klemmer på koppen så den slipper vakuumet og lekker.

candyqueen_83
Skrevet

Har alltid brukt tamponger bortsett fra første året med menstruasjon. Jeg hæler ikke å gå med bind jeg.

Flimmer1365381250
Skrevet

Absolutt tamponger. Synes nesten jeg har mer menstruasjonssmerter når jeg har måttet gå med bind... Men det kan jo være bare generell misnøye ;)

Gjest ockney
Skrevet

Menskopp her også! Før det brukte jeg tamponger, men denne her er sååå mye mer praktisk. Tok noen måneder å venne seg til og bruke ordentlig, men nå funker det veldig fint, anbefales:)

Skrevet

Foretrekker tamponger, men veksler på med bind :)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har aldri i hele mitt liv brukt bind jeg, Det er totalt uaktuelt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ikke meg med knipeøvelsene :-)

Men det virker ikke som det er problemet, jeg får ikke til vakuumet. Når jeg bøyer meg er det noe som klemmer på koppen så den slipper vakuumet og lekker.

Like under toppen av begeret sitter det to ørsmå hull. Har du sjekket om de har blitt tette? De må være åpne for at vakumet skal fungere.

Gjest ikkenicknåtakk
Skrevet

Jeg har foretrukket tampong.

Brukte bind til jeg var rundt 20 pga moren min var litt sånn "gammeldags".... og jeg hadde problemer da jeg prøvde tampong første gang og fikk litt angst, var nok for tørr og ikke avslappet, fikk den ikke helt inn og da jeg skulle ha den ut igjen følte jeg den statt fast og jeg strevde med å få den ut, la meg i badekaret og greier hehe :)

Men nå går det lekende lett.

Bare pass på å ha rene fingrer når du tar den inn om du ikke bruker de med innføringshylse og skift ofte, senest hver 6. time med tanke på den såkalte tampongsyken...

På dager med ekstra sterk mens, min første 2 og 3 dag pleier av og til å være litt sterk, har jeg for sikkerhetsskyld truseinnlegg i tillegg,

og bruker kanskje nattbind om natten.

Men på dagen er det veldig lettvint med tampong.

Gjest Bløderdamen
Skrevet

Hormonspiral ;-)

Blødde så mye at jeg ble hemmet, og kan ikke forestille meg at det damebegeret ville holdt mer enn ti minutter eller noe sånt hahaha.

Men for å svare seriøst da. Jeg har alltid brukt bind jeg, ser jeg er "mot strømmen," men jeg synes tamponger er guffent, og vanskelig å stole på...Jeg brukte de største+de største bindene jeg kunne oppdrive de verste dagene før jeg fikk stoppet den månedlige flommen.Fikk en ganske solid jernmangel av det. Ellers har jeg kun brukt tampong om det skal bades seff, ble trygt når jeg fikk kontroll på det.. Nå holder det med store truseinnlegg eller små bind - etter at jeg fikk hormonspiralen.

Skrevet

Begge deler. Blør gjennom største størrelse tampong på ca. 1/2 time de 2-3 første dagene, og kan ikke løpe på toalettet i tide og utide mens jeg er på jobb. Så jeg sikrer meg med nattbind i tillegg, det er det eneste som holder.

Har prøvd divacup, men den var jo full på no time, så det ble lekkasje.

Gjest hurra for hormonspiral
Skrevet

Hormonspiral her.

Hverken bind eller tampong var godt nok for meg. Måtte bruke begge deler samtidig, og selv da kunne jeg ikke stole på at jeg ikke "blødde igjennom" i løpet av no time :(

Hormonspiralet har "reddet livet mitt"

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg bruker tamponger. Bind er noe griseri, synes jeg.

Gjest griseri ja
Skrevet

Jeg bruker tamponger. Bind er noe griseri, synes jeg.

tenk hva de hadde før om årene....

Gjest Kayia
Skrevet

Definitivt tampong. Huff, pyton de ganger jeg har måtte bruke bind.

Skrevet

Synes overskriften var litt artig - "for kvinner"! :-) Slik at ikke menn skal tro at det ahndller om tannlegetamponger og armbind, kanskje? ;-)

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg foretrekker UTEN TVIL tamponger på dagtid. Jeg synes bind er ekkelt og klissete, og bruker det kun om natta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...