Gå til innhold

Jeg er så glad :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott. Jeg er dessuten enig med deg - i motsetning til disse tullebukkene under i tråden.

"Å gjøre hva man har lyst til" er en råflott holdning. Denne læresetningen gjelder bare Steinerskolebarn med selvsentrerte Sv-foreldre i brune sandaler eller for barn av foretningsfolk med krokodilleskinnsko. Uansett - barna av disse elitene møtes på backpackerreise i et eller annet utarmet land i UggaBugga der formålet til disse bortskjemte snørrungene er å oppleve mest mulig for minst mulig penger.

Jeg kunne godt tenke meg en fornuftig jobb f.eks som "omfarende juling" der jeg tilbyr meg å banke opp disse ungene for en liten slant. For en liten ekstrasum kan jeg ta hele familien.

holdningen din var merkelig...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• meg__123!

3

• jubalong70

2

• BobbyPeru

2

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058
Skrevet

men jålebukkene i showbiz er sikkert fornøyde med sitt valg de også, er ikke det det viktigste? :-)

Jeg kjenner dessverre en del "jålebukker i showbiz", hvis vi altså skal bruke det uttrykket, som i alle fall ikke er fornøyde med livene sine, selv om de i utgangspunktet valgte noe de var kjempeinteresserte i.

Det skal så utrolig mye til for å gjøre det bra, og det er SVÆRT få plasser på toppen. Holder ikke å være flink til å synge eller være god skuespiller - man må ha hele "pakken". Og hva "pakken" består i, er umulig å definere, og antagelig umulig å lære seg, dersom man hadde klart å definere det.Og det finnes altfor mange typer showbiz-utdanninger, noe som gjør at en haug mennesker som aldri kommer til å lykkes, brenner av tid og penger på å forfølge denne drømmen sin.

Enten har man det, eller man har det ikke. Veldig mange har det ikke, og blir gående uten jobb, eller med jobber de er under .- eller feilkvalifisert for.

Skrevet

Flott. Jeg er dessuten enig med deg - i motsetning til disse tullebukkene under i tråden.

"Å gjøre hva man har lyst til" er en råflott holdning. Denne læresetningen gjelder bare Steinerskolebarn med selvsentrerte Sv-foreldre i brune sandaler eller for barn av foretningsfolk med krokodilleskinnsko. Uansett - barna av disse elitene møtes på backpackerreise i et eller annet utarmet land i UggaBugga der formålet til disse bortskjemte snørrungene er å oppleve mest mulig for minst mulig penger.

Jeg kunne godt tenke meg en fornuftig jobb f.eks som "omfarende juling" der jeg tilbyr meg å banke opp disse ungene for en liten slant. For en liten ekstrasum kan jeg ta hele familien.

Jeg er uenig med deg. Å gjøre det man har lyst til er viktig å ha som bakgrunn. Det betyr ikke at man skal velge et yrke uten fremtidsutsikter.

"Å gjøre det man har lyst til" må inkludere at det er noe man kan leve av og noe man tror man kan trives med å gjøre i mange, mange år.

Det ville jo være utrolig dumt å starte på en lang utdannelse bare fordi foreldrene mener det er lurt, eller bare fordi man kan tjene mange penger. Da er jo sjansen stor for at man ender opp som voldsomt frustrert, og kanskje utbrent i forholdsvis ung alder. Er det bedre?

Og "å gjøre det man har lyst til" behøver da vitterlig ikke å innbære noe uggabugga av noe slag ;)

Skrevet

Jeg er uenig med deg. Å gjøre det man har lyst til er viktig å ha som bakgrunn. Det betyr ikke at man skal velge et yrke uten fremtidsutsikter.

"Å gjøre det man har lyst til" må inkludere at det er noe man kan leve av og noe man tror man kan trives med å gjøre i mange, mange år.

Det ville jo være utrolig dumt å starte på en lang utdannelse bare fordi foreldrene mener det er lurt, eller bare fordi man kan tjene mange penger. Da er jo sjansen stor for at man ender opp som voldsomt frustrert, og kanskje utbrent i forholdsvis ung alder. Er det bedre?

Og "å gjøre det man har lyst til" behøver da vitterlig ikke å innbære noe uggabugga av noe slag ;)

Det er klart at man skal gjøre noe man har lyst til. Min mening var å kritiserere forutsetningen som en del folk har, om at valgene ikke trenger å være fornuftige eller nyttige - bare de er morsomme.

Noe fornuft må kombineres med de rene lystbetonte ønskene. En av de store samfunnstrusslene i dag er at individualitet fortrenger kollektivitet og solidaritet. Fordi det er helt greit...

Skrevet

Det er klart at man skal gjøre noe man har lyst til. Min mening var å kritiserere forutsetningen som en del folk har, om at valgene ikke trenger å være fornuftige eller nyttige - bare de er morsomme.

Noe fornuft må kombineres med de rene lystbetonte ønskene. En av de store samfunnstrusslene i dag er at individualitet fortrenger kollektivitet og solidaritet. Fordi det er helt greit...

Jeg er så enig med deg :)

Gjest verinoca
Skrevet

Igjen, les gjerne det JEG skrev.

Det kunne ikke falle inn deg å gjøre det samme?

Skrevet

Det kunne ikke falle inn deg å gjøre det samme?

Jeg har lest det du har skrevet, og det henger ikke på greip. Les selv - innlegg for innlegg.

Jeg antar du har blandet andres innlegg med mine.

Gjest mektig lei
Skrevet

Har du:

1) Drukket?

2) Lest det jeg har skrevet? Og forstått det?

Er du klar over hvor ufyselig du er iblant?

Skrevet

Er du klar over hvor ufyselig du er iblant?

Innlegget du svarer på, er svar på dette (som ble skrevet til meg):

''For en tosk du er.''

Kanskje det er det innlegget du burde skrive om?

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg har lest det du har skrevet, og det henger ikke på greip. Les selv - innlegg for innlegg.

Jeg antar du har blandet andres innlegg med mine.

Jeg ser da hva du har svart.. og hvor. Og mener dine svar til meg ikke henger på greip.

Gjest mektig lei
Skrevet

Innlegget du svarer på, er svar på dette (som ble skrevet til meg):

''For en tosk du er.''

Kanskje det er det innlegget du burde skrive om?

Nei, jeg står fortsatt på min mening om at du oppfører deg på en ufyselig måte. Både med dette svaret ditt, og mange av dine andre svar. Svaret ditt viser beklageligvis også at du ikke er klar over hvor ufyselig du er iblant (selv om du ikke svarer på spørsmålet mitt) og det er trist, men det virker ikke som det er noe å gjøre noe med.

Slutt på diskusjonen fra min side.

Skrevet

Nei, jeg står fortsatt på min mening om at du oppfører deg på en ufyselig måte. Både med dette svaret ditt, og mange av dine andre svar. Svaret ditt viser beklageligvis også at du ikke er klar over hvor ufyselig du er iblant (selv om du ikke svarer på spørsmålet mitt) og det er trist, men det virker ikke som det er noe å gjøre noe med.

Du må gjerne avslutte for min del.

Det tyder jo heller på at du ikke har argumenter, men bare tyr til personangrep.

Skrevet

Jeg ser da hva du har svart.. og hvor. Og mener dine svar til meg ikke henger på greip.

Hva er det med svaret:

''Det avhenger jo av om de fremdeles er fornøyd om 5 år, og hvilken realistisk mulighet de har til å endre situasjonen hvis de ikke er fornøyd.

Med vennlig hilsen''

som er så galt?

Gjest avkom,for en betegnelse
Skrevet

Du må gjerne avslutte for min del.

Det tyder jo heller på at du ikke har argumenter, men bare tyr til personangrep.

enig

Skrevet

Hva er det med svaret:

''Det avhenger jo av om de fremdeles er fornøyd om 5 år, og hvilken realistisk mulighet de har til å endre situasjonen hvis de ikke er fornøyd.

Med vennlig hilsen''

som er så galt?

Gjest verinoca
Skrevet

Hva er det med svaret:

Med vennlig hilsen''

som er så galt?

Fordi det å være fornøyd med sin situasjon ikke behøver å avhenge av dette. Og det er det jeg svarer deg - ikke alle lever etter dine definisjoner. Hvilket du, ikke uventet, ikke kan forstå. ;-)

Gjest mektig lei
Skrevet

Hva er det med svaret:

Med vennlig hilsen''

som er så galt?

Du bør kanskje se hvilket av dine svar jeg kommenterte på? Det har ikke streifet deg at det kanskje kunne være det innlegget jeg kommenterte som jeg synes var ufyselig, og ikke et helt annet innlegg i tråden?

Skrevet

Du bør kanskje se hvilket av dine svar jeg kommenterte på? Det har ikke streifet deg at det kanskje kunne være det innlegget jeg kommenterte som jeg synes var ufyselig, og ikke et helt annet innlegg i tråden?

Så det var ikke noe gale med det, selv om det ble reagert på. Tusen takk for hjelpen.

For øvrig:

Det har ikke streifet deg å lese hva jeg svarte på?

Skrevet

Fordi det å være fornøyd med sin situasjon ikke behøver å avhenge av dette. Og det er det jeg svarer deg - ikke alle lever etter dine definisjoner. Hvilket du, ikke uventet, ikke kan forstå. ;-)

Så da kan du si at du er uenig, i stedet for å bli ufin.

Gjest verinoca
Skrevet

Så da kan du si at du er uenig, i stedet for å bli ufin.

Din første motreaksjon er "det har jeg aldri påstått" - og da er Sør i gang med sine debatteknikker, og da blir det bare toskete.

Fornøyd nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...