Gå til innhold

gratulerer lena!!

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Bra stemme, men ikke profesjonell. Poenggivningen fra landene sier jo sitt :)

Så Europa er nok mer enig med meg.

Ja, stemmegivningen i Eurovision er et skikkelig kvalitetsstempel...

Barrat Due, derimot....

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

7

• morsan

6

• Katt-ja

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Barrat Due, derimot....

''Ja, stemmegivningen i Eurovision er et skikkelig kvalitetsstempel...

Barrat Due, derimot....''

LOL:-) Nå var det vel ikke akkurat stemmeprakten til Rybak som brakte han til topps i fjor. Hvis vi skal se på kriteriene som ligger bak en seier, mener jeg:-)

Mary Poppins
Skrevet

Morsom sang og søt jente,

stemma litt ... men egentlig fengende og bra, sommerfavoritt. Likte også Romania.

Glad Didrik ikke vant, ikke at jeg ikke heier på Norge, men jeg syns ikke han har noen super stemme, de skylder på nerver, men jeg har ALDRI hørt han synge bra, og låten - kjeeeeeeeedelig. Hvis Norge vil vinne neste gang bør vi IKKE satse på ballade, altfor mange har ballader. Vi må ha noe fengende som folk ønsker å ha på cd og høre på i bilen.... en låt vi får på hjerna! Og den må skille seg ut! Ikke minst må artisten ha god sangstemme!!! Hjelper ikke å bare være sjarmerende.

Enig!

Gjest prust
Skrevet

Den sangen syntes ikke vi noe om.

Her i huset heiet vi på Spania, Hellas og Frankrike, og litt på Island.

Skrevet

Nope, ikke bra sangstemme. Stemmen er for "vanlig". Sangen passer for en større stemme. Didrik synger som en vanlig mann i dusjen.

''Didrik synger som en vanlig mann i dusjen.''

Du må kjenne veldig spesielle menn ;-)

Gjest Dolores77
Skrevet

''Didrik synger som en vanlig mann i dusjen.''

Du må kjenne veldig spesielle menn ;-)

Ja, kanskje det hehe, sikkert vært heldig med de mennene jeg har hørt i dusjen ;-)

Mener en vanlig flink mann i dusjen... men ikke superstjerneflink da om du skjønner. Tror Didrik har potensiale, men han trenger mer trening. Føler stemmen hans ikke er helt utviklet. Han må bruke mer kraft og leve seg litt mer inn...

Skrevet

Ja, kanskje det hehe, sikkert vært heldig med de mennene jeg har hørt i dusjen ;-)

Mener en vanlig flink mann i dusjen... men ikke superstjerneflink da om du skjønner. Tror Didrik har potensiale, men han trenger mer trening. Føler stemmen hans ikke er helt utviklet. Han må bruke mer kraft og leve seg litt mer inn...

Vel, jeg er ikke spesielt kvalifisert til å uttale meg om sang - men jeg stoler vel på at en A til eksamen på Barratt Due sier noe...

mariaflyfly
Skrevet

Nope, ikke bra sangstemme. Stemmen er for "vanlig". Sangen passer for en større stemme. Didrik synger som en vanlig mann i dusjen.

Pinlig uttalelse. Fyren har en svært god stemme, det finnes det ingen tvil om.

Hvorvidt han burde bruke den på en konkurranse som dette, er en helt annen diskusjon.

Skrevet

Jepp, det beste bidraget vant. Kul melodi og kul dame.

Pauseinnslaget var også fint. Super idé å knytte sammen flere deltakerland i felles danseinnslag.

Syens ESC var et flott show jeg da, selv om det sikkert er mer PK å si at det harry ;-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Morsom sang og søt jente,

stemma litt ... men egentlig fengende og bra, sommerfavoritt. Likte også Romania.

Glad Didrik ikke vant, ikke at jeg ikke heier på Norge, men jeg syns ikke han har noen super stemme, de skylder på nerver, men jeg har ALDRI hørt han synge bra, og låten - kjeeeeeeeedelig. Hvis Norge vil vinne neste gang bør vi IKKE satse på ballade, altfor mange har ballader. Vi må ha noe fengende som folk ønsker å ha på cd og høre på i bilen.... en låt vi får på hjerna! Og den må skille seg ut! Ikke minst må artisten ha god sangstemme!!! Hjelper ikke å bare være sjarmerende.

''Hvis Norge vil vinne neste gang bør vi IKKE satse på ballade, altfor mange har ballader. Vi må ha noe fengende som folk ønsker å ha på cd og høre på i bilen.... en låt vi får på hjerna! Og den må skille seg ut! ''

Derfor skulle Keep of Kalessin representert Norge! :-D

candyqueen_83
Skrevet

Låta blir bedre og bedre etter å ha hørt den noen ganger. Men vanvittig kjedelig sceneshow da, og kjedelig kjole. Og engelskuttalen er jo helt forferdelig.

Gjest Dolores77
Skrevet

''Hvis Norge vil vinne neste gang bør vi IKKE satse på ballade, altfor mange har ballader. Vi må ha noe fengende som folk ønsker å ha på cd og høre på i bilen.... en låt vi får på hjerna! Og den må skille seg ut! ''

Derfor skulle Keep of Kalessin representert Norge! :-D

Jeg likte sangen til Bjørn Johan Muri :) Dvs. jeg er IKKE fan av boyband, men han har talent og en fengende låt som jeg tror mange fjortiser hadde digget - og dermed stemt på Norge. Litt strategisk må man være.

Muri har jo kommet på hitlistene alt.. så han har gjort det bra til tross for at han ikke gikk videre i Grand Prix. Jeg tror vi hadde kommet lenger opp på lista om han hadde fått bli med, rent strategisk. Jeg tror ballade ikke var tingen i år... det ser man av hvem som kom på de første plassene i år.

Så - selv om jeg kritiserer Didrik, så ta det med en klype salt. Jo, han har talent, men profesjonell er han ikke, derfor taklet han dårlig den dårlige starten og klarte ikke helt hente seg inn igjen... men jeg har ALDRI hørt han synge 100 % supert, sorry, men jeg har nok litt kresne ører... Kanskje hadde han gjort det bedre om han hadde valgt en annen sang. Sangen var fin, men for kjedelig for Grand prix.

Skrevet

Jeg likte sangen til Bjørn Johan Muri :) Dvs. jeg er IKKE fan av boyband, men han har talent og en fengende låt som jeg tror mange fjortiser hadde digget - og dermed stemt på Norge. Litt strategisk må man være.

Muri har jo kommet på hitlistene alt.. så han har gjort det bra til tross for at han ikke gikk videre i Grand Prix. Jeg tror vi hadde kommet lenger opp på lista om han hadde fått bli med, rent strategisk. Jeg tror ballade ikke var tingen i år... det ser man av hvem som kom på de første plassene i år.

Så - selv om jeg kritiserer Didrik, så ta det med en klype salt. Jo, han har talent, men profesjonell er han ikke, derfor taklet han dårlig den dårlige starten og klarte ikke helt hente seg inn igjen... men jeg har ALDRI hørt han synge 100 % supert, sorry, men jeg har nok litt kresne ører... Kanskje hadde han gjort det bedre om han hadde valgt en annen sang. Sangen var fin, men for kjedelig for Grand prix.

sangen til Muri var fin - PÅ RADIO! Men han så ut som en fisk på land i sceneshowet sitt - klønete og fullstendig blottet for sjarm!

Skrevet

Barrat Due, derimot....

LOL

Skrevet

''Ja, stemmegivningen i Eurovision er et skikkelig kvalitetsstempel...

Barrat Due, derimot....''

LOL:-) Nå var det vel ikke akkurat stemmeprakten til Rybak som brakte han til topps i fjor. Hvis vi skal se på kriteriene som ligger bak en seier, mener jeg:-)

...men så er vel heller ikke Rybak _sangstudent_ ved Barrat Due...;-)

Skrevet

Bra stemme, men ikke profesjonell. Poenggivningen fra landene sier jo sitt :)

Så Europa er nok mer enig med meg.

''Bra stemme, men ikke profesjonell. Poenggivningen fra landene sier jo sitt :) Så Europa er nok mer enig med meg.''

he he... litt av noen uttalelser du kommer med i denne tråden. Folk stemmer vel mest på sangen og showet og helhetsinntrykket - det er mange med veldig bra stemmer som ikke kommer særlig høyt opp på resultatlistene i MGP.

Skrevet

Ja, sensoren var vel sjarmert av hans vesen.

Jeg burde vært sensor :)

Han er i alle fall ingen Jan Werner eller Pavarotti stemmemessig.

Fin stemme, men det mangler liksom noe...

Ja - i motsetning til de kritiske, faglige kvalifiserte stemmegiverne i Eurosong, har nok sensorene (de er fler enn én) på en sangeksamen lett for å la seg rive med av kandidatens utseende, sjarm og "vesen".

Dessuten får man jo et langt dypere inntrykk av artisten i løpet av de minuttene Eurosong-låten avsynges, med diverse fyrverkeri og effekter, enn i løpet av en eksamen der det synges flere lange vokalverk i et tomt lokale.

Skrevet

Ja, sensoren var vel sjarmert av hans vesen.

Jeg burde vært sensor :)

Han er i alle fall ingen Jan Werner eller Pavarotti stemmemessig.

Fin stemme, men det mangler liksom noe...

''Han er i alle fall ingen Jan Werner eller Pavarotti stemmemessig. Fin stemme, men det mangler liksom noe...''

Han mangler i alle fall den skarpe stemmen til JW som jeg ikke likte så godt. Syntes alltid at det ble hakket for intenst. Men jeg ser at veldig mange syntes om sangen hans...

Gjest fra bergen
Skrevet

Låta blir bedre og bedre etter å ha hørt den noen ganger. Men vanvittig kjedelig sceneshow da, og kjedelig kjole. Og engelskuttalen er jo helt forferdelig.

''Men vanvittig kjedelig sceneshow da''

I gamle dager derimot, DA hadde man sceneshow da!

Skrevet

Grunnen til at Norge (Didrik) ikke hevdet seg, har nok ingenting med hverken hans sangstemme eller prestasjon å gjøre.

ESC er ikke akkurat Idol eller x-factor! Så god sangstemme og talent er ikke de viktigste kriteriene for å komme langt.

Tror ikke det hadde hjulpet det aller minste om han hadde gjennomført "helt perfekt", eller hatt enda bedre stemme.

Dette var bare ett og slett helt feil type melodi å stille opp i ESC med!

Jeg har aldri vært imponert over melodien, og var ikke enig i at han skulle vinne den norske finalen.

Etter min oppfatning er teksten pompøs og klisjeaktig, og melodien har ingen høydepunkter eller fengende partier.

Derfor er jeg egentlig ikke det minste overrasket over at den kom såpass dårlig ut på resultatet.

Men men.. Norge vant en overlegen seier ifjor, og gjennomførte et glimrende show iår, så vi har all grunn til å være fornøyde, synes jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...