Gå til innhold

gratulerer lena!!

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Grunnen til at Norge (Didrik) ikke hevdet seg, har nok ingenting med hverken hans sangstemme eller prestasjon å gjøre.

ESC er ikke akkurat Idol eller x-factor! Så god sangstemme og talent er ikke de viktigste kriteriene for å komme langt.

Tror ikke det hadde hjulpet det aller minste om han hadde gjennomført "helt perfekt", eller hatt enda bedre stemme.

Dette var bare ett og slett helt feil type melodi å stille opp i ESC med!

Jeg har aldri vært imponert over melodien, og var ikke enig i at han skulle vinne den norske finalen.

Etter min oppfatning er teksten pompøs og klisjeaktig, og melodien har ingen høydepunkter eller fengende partier.

Derfor er jeg egentlig ikke det minste overrasket over at den kom såpass dårlig ut på resultatet.

Men men.. Norge vant en overlegen seier ifjor, og gjennomførte et glimrende show iår, så vi har all grunn til å være fornøyde, synes jeg!

''Så god sangstemme og talent er ikke de viktigste kriteriene for å komme langt.''

Nettopp! Kvalitet har ingenting å si. Det er særpreg som teller.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

7

• morsan

6

• Katt-ja

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Dolores77
Skrevet

Grunnen til at Norge (Didrik) ikke hevdet seg, har nok ingenting med hverken hans sangstemme eller prestasjon å gjøre.

ESC er ikke akkurat Idol eller x-factor! Så god sangstemme og talent er ikke de viktigste kriteriene for å komme langt.

Tror ikke det hadde hjulpet det aller minste om han hadde gjennomført "helt perfekt", eller hatt enda bedre stemme.

Dette var bare ett og slett helt feil type melodi å stille opp i ESC med!

Jeg har aldri vært imponert over melodien, og var ikke enig i at han skulle vinne den norske finalen.

Etter min oppfatning er teksten pompøs og klisjeaktig, og melodien har ingen høydepunkter eller fengende partier.

Derfor er jeg egentlig ikke det minste overrasket over at den kom såpass dårlig ut på resultatet.

Men men.. Norge vant en overlegen seier ifjor, og gjennomførte et glimrende show iår, så vi har all grunn til å være fornøyde, synes jeg!

Ja, Norge har en tendens til å bli litt overlegne når vi først gjør det bra og forventer vi skal gjøre det like bra året etter.... skal jo godt gjøres.

Med tanke på hvor ofte vi har vunnet grand prix, det er jo en del år mellom hver gang :) Nesten som lotto dette... nesten.

Jeg syns Didrik har fin stemme, misforstå meg rett, men den er ikke spesiell nok. Det er for mange slike artister der ute. Vi vil ha noe nytt og spennende. Derfor vant ikke Didrik, men tyske Lena, som slettes ikke sang 100 % rent, men hadde et unikt særpreg over stemma, en yndig sjarme og en fengende låt. Heldig låtvalg :)

Skrevet

''Men vanvittig kjedelig sceneshow da''

I gamle dager derimot, DA hadde man sceneshow da!

Snertent med den slenginga av skjerfet!

Skrevet

Ja - i motsetning til de kritiske, faglige kvalifiserte stemmegiverne i Eurosong, har nok sensorene (de er fler enn én) på en sangeksamen lett for å la seg rive med av kandidatens utseende, sjarm og "vesen".

Dessuten får man jo et langt dypere inntrykk av artisten i løpet av de minuttene Eurosong-låten avsynges, med diverse fyrverkeri og effekter, enn i løpet av en eksamen der det synges flere lange vokalverk i et tomt lokale.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...