Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har/har hatt det her?

Er det dyrt? Skader det tannen?

Hvor lenge holder den?

Veldig lyst på en slik :)

Gjest Dolores77
Skrevet

også blir du slått ned på gata av en som vil rappe diamanten din ;-)

hehe, skjer hele tia i NY

Skrevet

også blir du slått ned på gata av en som vil rappe diamanten din ;-)

hehe, skjer hele tia i NY

hehe.. :) Jeg får holde munnen igjen når jeg går :P

Mary Poppins
Skrevet

På bilder ser det ut som man har hull i tannen når man har slik diamant på tannen.

Skrevet

Det er to måter å gjøre det på.

1 - du setter på et smykke som er en diamant festet på et lite gullblad. Dette limes på tannen og skal sitte en god stund. Ingen ødeleggelser på tannen i det hele tatt.

(personlig synes jeg denne løsningen er lite pen, da du må helt innpå personen for å se at det er et smykke og ikke skitt på tannen)

2 - Du kjøper en diamant hos gullsmeden din (må diskuteres størrelse med din tannlege) og denne festes på tannen. Da borer tannlegen et hull i emaljen som denne festes i. Dette skal jo sitte "for alltid" er meningen. Skulle du ville ha ut denne diamanten siden så vil du jo ha hullet etter den og dette må fylles som et vanlig hull. Midt på en av fortenne vil det selvsakt se ut som om du har hatt et vanlig tannhull du har reparert og det er jo ikke det peneste kanskje.

Men personlig synes jeg det er den peneste løsningen, en slik diamant uten gull glitrer akkurat slik den bør når den skal sitte på et hvit smil :)

Har selv en vakker diamant liggende jeg egentlig skulle hatt på plass, har bare ikke fått somlet meg til det :)

Skrevet

Det er to måter å gjøre det på.

1 - du setter på et smykke som er en diamant festet på et lite gullblad. Dette limes på tannen og skal sitte en god stund. Ingen ødeleggelser på tannen i det hele tatt.

(personlig synes jeg denne løsningen er lite pen, da du må helt innpå personen for å se at det er et smykke og ikke skitt på tannen)

2 - Du kjøper en diamant hos gullsmeden din (må diskuteres størrelse med din tannlege) og denne festes på tannen. Da borer tannlegen et hull i emaljen som denne festes i. Dette skal jo sitte "for alltid" er meningen. Skulle du ville ha ut denne diamanten siden så vil du jo ha hullet etter den og dette må fylles som et vanlig hull. Midt på en av fortenne vil det selvsakt se ut som om du har hatt et vanlig tannhull du har reparert og det er jo ikke det peneste kanskje.

Men personlig synes jeg det er den peneste løsningen, en slik diamant uten gull glitrer akkurat slik den bør når den skal sitte på et hvit smil :)

Har selv en vakker diamant liggende jeg egentlig skulle hatt på plass, har bare ikke fått somlet meg til det :)

Men jeg må skaffe meg denne diamanten selv ikke sant?

Skrevet

Men jeg må skaffe meg denne diamanten selv ikke sant?

Tannlegene har gjerne flere forskjellige av de smykkene som limes på tannen.

Ordentlig diamant må du ordne selv, hos en gullsmed. Men du må høre med tannlegen hvilken størrelse, for en ordentlig diamant bygger utover og derfor må det jo bores i emaljen, og da må tannlegen bestemme størrelse utfra hvor tykk emaljen din er.

Skrevet

Tannlegene har gjerne flere forskjellige av de smykkene som limes på tannen.

Ordentlig diamant må du ordne selv, hos en gullsmed. Men du må høre med tannlegen hvilken størrelse, for en ordentlig diamant bygger utover og derfor må det jo bores i emaljen, og da må tannlegen bestemme størrelse utfra hvor tykk emaljen din er.

ok. tusen takk for svar :)

Gjest Elextra
Skrevet

Synes det kan være stilig på _helt_ perfekte tenner og i et ellers pent smil.

På oss andre vil det fort se ut som en skjønnhetsfeil på tannen.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å holde deg til tannkrem.

Skrevet

''Skader det tannen?''

Ja, man må jo borre i en frisk tann for å få plass til å feste diamanten, og ergo er emaljen på det stedet for alltid ødelagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...