Gå til innhold

Reiseforsikring og erstatning av mistet kamera

Anbefalte innlegg

Gjest disco line
Skrevet

Jeg er redd jeg har mistet kameraet mitt ut av lommen på ryggsekken min mens jeg var på tur, og nå lurer jeg på om reiseforsikringen dekker slikt? Det er snakk om et kompaktkamera som kostet 3200 nytt for et år siden :(

Mary Poppins
Skrevet

Jeg mistet kamera mitt i bakken da jeg var på jobbreise i India for litt siden. Jeg fylte ut et forsikringsskjema og sendte dette inn onsdagen etter at jeg kom hjem, og fredag var pengene på konto minus egenandel (i mitt tilfelle 500kr)

Skrevet

Det tror jeg absolutt du kan få dekket. Kontakt dem og forhør deg. De fleste tar en superrask saksgang på slike ting.

Skrevet

Du får ikke dekket det om du sier det er din egen feil og at du har mistet det. Si at noen har snappet det ut av sekken din, at du plutselig merket at noen hadde åpnet lomma i sekken eller noe sånt. Smør på... og da skal det ikke være noe problem egentlig.

De forlanger vel kanskje politianmeldelsesattest. Da noen stjal kamerabagen min i Barcelona, anmeldte jeg det først hos politiet der. Det var ikke særlig turistvennlig, de snakket kun spansk, men jeg fikk nå forklart hva som hadde skjedd.

Da jeg kom hjem, dro jeg i tillegg på politistasjonen her for å fortelle samme greia. De sa at det ikke var nødvendig med anmeldelse i Spania, og at det holdt at jeg kontaktet dem bare.

Vet nå ikke jeg...

Men jeg fikk i alle fall ei erstatning på kamera, mobil, penger som var forsvunnet og Visakort, på til sammen nesten 10 000 kroner.

Mary Poppins
Skrevet

Du får ikke dekket det om du sier det er din egen feil og at du har mistet det. Si at noen har snappet det ut av sekken din, at du plutselig merket at noen hadde åpnet lomma i sekken eller noe sånt. Smør på... og da skal det ikke være noe problem egentlig.

De forlanger vel kanskje politianmeldelsesattest. Da noen stjal kamerabagen min i Barcelona, anmeldte jeg det først hos politiet der. Det var ikke særlig turistvennlig, de snakket kun spansk, men jeg fikk nå forklart hva som hadde skjedd.

Da jeg kom hjem, dro jeg i tillegg på politistasjonen her for å fortelle samme greia. De sa at det ikke var nødvendig med anmeldelse i Spania, og at det holdt at jeg kontaktet dem bare.

Vet nå ikke jeg...

Men jeg fikk i alle fall ei erstatning på kamera, mobil, penger som var forsvunnet og Visakort, på til sammen nesten 10 000 kroner.

''Du får ikke dekket det om du sier det er din egen feil og at du har mistet det. Si at noen har snappet det ut av sekken din, at du plutselig merket at noen hadde åpnet lomma i sekken eller noe sånt.''

Det er nok veldig individuelt fra forsikringsselskap til forsikringselskap. Jeg fikk det dekket selv om jeg var helt ærlig og sa at jeg hadde mistet kamera i bakken på jobbreise, og at dette hadde ødelangt linsen. Sendte inn forsikringssak på en onsdag, og to dager etter var pengene på konto :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...