Gå til innhold

Tror dere på fasilitert kommunikasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest program på SV2 nå
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvordan ordet staves korrekt, men det er altså en metode hvor en person som fremstår som språkløs, kan uttrykke seg gjennom å skrive setninger ved hjelp av noen som holder hånden til vedkommende mens h*n skriver.

For meg høres det for utrolig ut. Hvordan kan en person som aldri har sagt et ord være i stand til å formulere seg på et høyere nivå? Og hvordan vet vi ikke at det er den som holder hånden som ubevisst skriver?

Hva om personen som holder hånden har bind for øynene, ville personen da kunnet ha skrevet setningene? Jeg er svært skeptisk, hva tenker dere?

Skrevet

Nei, dette er "ubevisst" humbug. Man vil så gjerne at det skal være sant at man tror på det selv, derfor bruker jeg "ubevisst". Jeg tror ikke at folk med vitende og vilje vil lure noen på det viset.

Gjest program på SV2 nå
Skrevet

Nei, dette er "ubevisst" humbug. Man vil så gjerne at det skal være sant at man tror på det selv, derfor bruker jeg "ubevisst". Jeg tror ikke at folk med vitende og vilje vil lure noen på det viset.

Det hadde også vært interessert om de fikk en person som ikke forsto språket til den personen som skrev setningene. Hvis det hadde blitt et forståelig budskap ut av det så tror jeg det hadde overbevist meg.

Skrevet

Det hadde også vært interessert om de fikk en person som ikke forsto språket til den personen som skrev setningene. Hvis det hadde blitt et forståelig budskap ut av det så tror jeg det hadde overbevist meg.

Ja hvis jeg hadde holdt pennen for en fra Ghana og skrevet prikkfritt ghanesisk slik at alle ghanesere..(ianere?) forstod det. SÅ snakker vi her.

Men det kommer ikke til å skje. Desverre for de som sliter med problematikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...