Gå til innhold

Observasjoner på finn.no.....

Anbefalte innlegg

Gjest gjestidag
Skrevet

Jeg holder på å kvitte meg med en god del klær via finn.no om dagen, synes det var lurt å kunne tjene noen slanter på ting jeg ikke hadde bruk for lenger. De fleste kontakter meg via e-post, og skriver at de vil ha den og den. Og jeg svarer selvfølgelig, spør etter adressen og foreslår betalingsmåte. Og så hører jeg aldri mer fra dem. Dette gjentar seg gang på gang, og jeg synes det er så pussig! For min egen del ville jeg sagt ifra hvis jeg ombestemte meg, men det gjør folk ikke. Noen har jeg sendt en "masemail", men hører ikkeno da heller. Er det virkelig "normal oppførsel" dette??

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har stussa over det samme flere ganger.

Gjest verinoca
Skrevet

Overrasker meg ikke. Det er en hel ukultur der ute som innebærer ikke å gi beskjed eller svare.

Skrevet

Det er nok dessverre akkurat like vanlig som folk som avtaler å komme og hente noe de skal kjøpe, men som aldri dukker opp.

Gjest prust
Skrevet

Vi prøvde å selge en del ting i vår, og opplevde det samme, også med ting som skulle gis bort bare med porto som kostnad.

Kjipt.

Skrevet

Jeg har prøvd å kontaket et par som skal selge ting, og ikke fått svar. Det er vel om mulig enda merkeligere...

Gjest frekkazer
Skrevet

Da jeg skulle selge brudekjolen min fikk jeg et par henvendelser fra noen som ville bruke den i en teaterforestilling og lurte på om det gjorde noe at den ble møkkete. Hallo jeg driter vel i hva de gjør med den? :D men hørte jo aldri mer...

tror de skrev bare på kødd.

Mange skriver bare for å sjekke pris osv... vise sin intr.

Du kan skrive i mailen at tingen er deres om du får bekreftelse innen den og den datoen.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Jeg har både kjøpt, solgt og gitt bort uten noen problemer jeg. Må ha hatt veldig flaks jeg :)

Når jeg har solgt/gitt bort har jeg skrevet i annonsen at jeg kun ønsker seriøse henvendelser. Og ved mailkontakt har jeg vært klar på at jeg holder det av til et gitt tidspunkt, og dersom det ikke er hentet innen da og pengene ikke er overført til konto (dersom vi har avtalt kontooverføring og ikke kontantbetaling) holdes den ikke lenger tilside. Jeg har bevisst hatt korte frister.

Skrevet

Jeg har prøvd å kontaket et par som skal selge ting, og ikke fått svar. Det er vel om mulig enda merkeligere...

Tror mange blåser i å svare dersom tingen allerede er solgt. Jeg har opplevd det samme,, men har selv alltid svart alle som mailer/sms'er.

Skrevet

Tror mange blåser i å svare dersom tingen allerede er solgt. Jeg har opplevd det samme,, men har selv alltid svart alle som mailer/sms'er.

Det er (les: skulle vært) vanlig høflighet å svare.

Og dersom du har solgt tingen, så bør du jo fjerne annonsen. Den ene tingen jeg etterspurte lå der i leeeenge etterpå.

Skrevet

Det er (les: skulle vært) vanlig høflighet å svare.

Og dersom du har solgt tingen, så bør du jo fjerne annonsen. Den ene tingen jeg etterspurte lå der i leeeenge etterpå.

Ja, man burde absolutt fjjerne annonsen. Men det er jo ikke så uvanlig at flere rekker å maile før man har solgt den, og vil man si "den er solgt" til de andre som har sendt mail før førstemann rent faktisk har hnetet og betalt tingen?

Jeg og mange fler med meg har brent seg litt på at folk sier de skal komme, og så gjør de det ikke likevel...

Og så har man det at det kanskje er flere ting til salgs i annonsen, og mange ser ikke at det står "bilde borte = solgt"...;-)

Skrevet

Ja, man burde absolutt fjjerne annonsen. Men det er jo ikke så uvanlig at flere rekker å maile før man har solgt den, og vil man si "den er solgt" til de andre som har sendt mail før førstemann rent faktisk har hnetet og betalt tingen?

Jeg og mange fler med meg har brent seg litt på at folk sier de skal komme, og så gjør de det ikke likevel...

Og så har man det at det kanskje er flere ting til salgs i annonsen, og mange ser ikke at det står "bilde borte = solgt"...;-)

''Men det er jo ikke så uvanlig at flere rekker å maile før man har solgt den, og vil man si "den er solgt" til de andre som har sendt mail før førstemann rent faktisk har hnetet og betalt tingen?''

Da har jeg pleid å si at det har vært noen interessenter på den, men at jeg skal ta kontakt igjen dersom vedkommende har ombestemt seg og ikke vil ha tingen allikevel.

Skrevet

''Men det er jo ikke så uvanlig at flere rekker å maile før man har solgt den, og vil man si "den er solgt" til de andre som har sendt mail før førstemann rent faktisk har hnetet og betalt tingen?''

Da har jeg pleid å si at det har vært noen interessenter på den, men at jeg skal ta kontakt igjen dersom vedkommende har ombestemt seg og ikke vil ha tingen allikevel.

Jeg også, og jeg har til og med sendt sms/mail om at varen faktisk BLE solgt! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...