Gå til innhold

hvordan vet en at en hører dårlig?

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Jeg har en søster på 43 som allerede har fått høreapparat, og min mor likeså. merker selv at jeg hører dårlig. må skru opp tven til maks for å høre hva personene sier, hvis ikke programmet er tekstet. når folk snakker til meg, så synes jeg alltid at de mumler. og må si "hæ" nesten hele tiden. men hva gjør jeg med det? har ikke lyst til å bruke høreapparat, min søster og mor har store problemer med bruken av disse hjelpemidlene, og er ikke fornøyde. synes selv det virker som at de heller hører dårligere med dem....hvordan går jeg fram for å få hjelp? og rettere sagt, er det noen vits å få hjelp? er det bedre å bare ha det som jeg har det?

Skrevet

Det er ingen som tvinger deg vet du. Den dagen du ikke hører noe mer så tar du nok i mot du også ;o).

Faren min hadde høreapparat de siste 20 årene han levde og jeg hørte aldri han klaget over det. Han hadde sånt lite som var inni øret, det synes jo ikke hvis du har hår over

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Det er ingen som tvinger deg vet du. Den dagen du ikke hører noe mer så tar du nok i mot du også ;o).

Faren min hadde høreapparat de siste 20 årene han levde og jeg hørte aldri han klaget over det. Han hadde sånt lite som var inni øret, det synes jo ikke hvis du har hår over

jeg hadde ikke kviet meg noe om å bruke høreapparat selv om de var synlig, bare det virket! har en svigermor som hører det hun vil høre, hun sier også hæ absolutt hele tiden, og hun har store problemer. hun vil ikke ha høreapparat pga hun har hørt at andre sier at det byr på mye problemer...det er derfor jeg lurer, er det forskjell på apparatene, hvor godt de virker?

Skrevet

jeg hadde ikke kviet meg noe om å bruke høreapparat selv om de var synlig, bare det virket! har en svigermor som hører det hun vil høre, hun sier også hæ absolutt hele tiden, og hun har store problemer. hun vil ikke ha høreapparat pga hun har hørt at andre sier at det byr på mye problemer...det er derfor jeg lurer, er det forskjell på apparatene, hvor godt de virker?

Faren min var i hvert fall fornøyd. Naboen min der jeg bodde før har knallrøde apperater og jeg snakket med henne i forigårs og hun hadde ikke noe problemer med å høre enda jeg satt på en utekafe og det kjørte biler og andre snakket rundt oss.

Jeg synes absolutt du skulle prøve, Jeg vet at mange klager men ingen jeg kjenner har hatt problemer.

Skrevet

Jeg synes du bør oppsøke fastlegen din så han kan sende deg videre.

Jeg har selv et familiemedlem som hører dårlig, og det er ganske slitsomt for oss rundt også. (Blir jo gal av å være i samme rom når ho skal se på TV....)

Skrevet

Apparatet skal jo tilpasses. Mange går ikke og får det tilpasset ofte nok i begynnelsen, og da blir det som moren din og øvrige klager over.

Høreapparatene i dag er kjempefine og kan finjusteres. Min mor har høreapparat og er kjempefornøyd. Men hun måtte inn mange ganger før det ble bra. Og det hender enda at hun må inn og justere.

Gjest begynne tidlig nok
Skrevet

Min erfaring er at de som begynner tidlig nok med høreapparat (Før de hører kjempedårlig), og går ofte nok til flinke fagfolk og får justert det i begynnelsen, fungerer veldig bra med høreapparater.

Gjest Elextra
Skrevet

Husk at dårlig hørsel også er slitsomt for de rundt deg, og man kan bli litt handikappet sosialt av det. Merker dette godt på min far, som nå er gammel og ikke vil ha høreapparat.

Kjenner til flere unge som er veldig fornøyd med høreapparat, så det kan fungere (muligens avhengig av type "hørselsforstyrrelse", men det bør du jo finne ut av). Var jeg deg ville jeg funnet en spesialst på hørsel, gjerne via fastlegen, for å få utredet mulighetene.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg tror det er mange som ikke vil ha høreapparat fordi da går de automatisk under kategorien "gammel," derfor sier de heller at de har hørt at høreapparat ikke er noe særlig. Høreapparatene nå er ofte så små at man ikke legger merke til dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...