Gå til innhold

Eget foretak?

Anbefalte innlegg

Gjest Dansesport
Skrevet

Hei!

Jeg er ei kvinne som driver sport på høyt nivå, men som nå er midl ufør pga at jeg "traff den berømte veggen ".

Ting går bedre nå, og jeg tenker at å prøve meg i jobb må være bra :-)

I og med at jeg har drevet med sporten "min" i mange år, så har jeg på sett og vis en slags spisskompetanse. Så, hvorfor ikke starte et enmannsforetak, i liten skala, (vi snakker da inntjening på max 50.000 i året ).

Hvordan stiller NAV seg til dette, tro? Noen med erfaring ?

Vet at om man driver for seg selv, så har man ikke samme trygderettigheter som ellers, derfor jeg lurer. Alternativet er jo svart arbeid, men herlighet, hvor lavt skal man synke liksom ..

På forhånd takk for svar!

Gjest tja, det går vel an hvis ...
Skrevet

Hvis du er havnet på avklaringsstøtte som det heter, kan du jobbe opptil en visst antall timer hver uke uten at det har noe å si for de ytelsene du mottar. Jobber du mer enn det, får du avkortning. Slik var det i hvert fall for de som tidligere kom på attføring.

Jeg ville ha undersøkt dette med NAV grundig før du setter ignag. Ikke vits i at du havner i en eller annen regelfelle og mister all støtte.

Skrevet

Hei,

jeg hoppet av idet jeg merket at veggen var iferd med å komme mot meg, og har ikke angret 1 dag!

Driver et eget foretak og gikk fra en bra inntekt til absolutt ingen inntekt. Ingen økonomisk støtte fra noen.

Kan virkelig anbefale deg å satse på noe du trives med, og som du kan leve av. Men kan lønne seg å spare opp litt i forkant.

Jeg er så utrolig stolt, og hver eneste krone jeg tjener føles så utrolig mer fortjent enn det jeg har gjort tidligere (som fast ansatt).

Unner virkelig andre å oppleve det samme.

Stå på!

Gjest been there, done that...
Skrevet

Snakk med NAV, du. Her kan det være masse støtteorninger å hente, både av økonomisk art og gjennom div kurs + at du får beholde trygden din i opptil ett år etter at du har startet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...