Gå til innhold

Røde flekker på plastbestikk

Anbefalte innlegg

Gjest ble engstelig
Skrevet

Kjøpte noe fastfood i dag. etter jeg var ferdig med å spise så jeg at det var en rødlig flekk både foran og bak på den hvite plastgaffelen. Jeg tenkte først at det var noe saus men det gikk ikke av. Det satt nesten fast Jeg ble veldig engstelig for om det kunne være størknet blod. Hadde ikke sår i munnen men et bittelite sår på leppa.Hvor stor er sannsynligheten for at dette kan være farlig? Kan det være noe annet som har kommet på gaffelen? Kan det medføre farlige sykdommer som f.eks HIV og hepatitt?

Gjest Dolores77
Skrevet

Det kan være at det har kommet inn andre plastfarger under produksjonen slik at fargen sitter i plasten.

Hadde det vært blod hadde det vært mørk brunrødt pga det ville vært koagulert, og det ville vært mulig å vaske bort.

Gjest ble litt engstelig
Skrevet

Det kan være at det har kommet inn andre plastfarger under produksjonen slik at fargen sitter i plasten.

Hadde det vært blod hadde det vært mørk brunrødt pga det ville vært koagulert, og det ville vært mulig å vaske bort.

Jeg bare pirket litt borti det med noe, da kunne jeg ikke se at det gikk av. Men det var litt brunrødt.

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bekymre meg for dette. Så vidt jeg vet skal det visst være null fare for smitte på denne måten.

Gjest engstelig nå
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bekymre meg for dette. Så vidt jeg vet skal det visst være null fare for smitte på denne måten.

Prøver og ikke engste meg for det. Tenker at sannsynligheten for at det var blod må være liten siden det var på flekk på begge sider av gaffelen. Men det kunne ligne på størknet blod. Jeg skal sjekke alt bestikk nøye før jeg bruker det heretter. Men hvem tar vel opp en boks med blodige hender. Kan det være noen som gjør det? Hvor stor er faren?

Gjest togli
Skrevet

Prøver og ikke engste meg for det. Tenker at sannsynligheten for at det var blod må være liten siden det var på flekk på begge sider av gaffelen. Men det kunne ligne på størknet blod. Jeg skal sjekke alt bestikk nøye før jeg bruker det heretter. Men hvem tar vel opp en boks med blodige hender. Kan det være noen som gjør det? Hvor stor er faren?

Glem det.... Det virker en smule hysterisk på meg. Faren er nok så liten at ingen har giddet å regne på det ;)

Mye, mye større sjanse for at du får en meteor i hodet _akkurat NÅ_ vil jeg tro? ;)

Skrevet

Hvis det hadde kommet på under tillagningen, hadde det jo ikke vært vanskelig å gni av.

Uendelig lite sannsynlig at noen skal ha sølt blod på bestikket og at det etterpå har ligget så lenge at det sitter godt fast.

Jeg antar at det til sammenlikning er omtrent sikkert at maten var så dårlig at du fikk akutte mageproblemer etterpå.

Gjest lalula
Skrevet

Hvor mange personer i Norge er HIV-smittet og hvor stor sjanse tror du det er for at akkurat en av dem har sølet blod på bestikket ditt?

Skulle det verste skje, at det er blod fra en hiv-smittet, så er sjansen mikroskopisk for at du skal bli smittet.

Personlig er jeg ikke hysterisk redd for HIV i det hele tatt da det idag finnes endel medisiner som gjør at man kan leve med dette i mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...