Gå til innhold

jente 10 år med vondt i kne

Anbefalte innlegg

ringerikskringla
Skrevet

Har ei datter på 10 år som i ett års tid har hatt mye vondt i kne.Har vært hos lege og de mener det er voksesmerter.

Hver kveld klager hun over smerter i kne og det er det samme kne bestendig. Hun er ei aktiv jente som driver med fotball,sykler og hopper trampoline. Hvor lenge skal jeg slå meg til ro med att det er voksesmerter?Kan så små barn ha problem med menisk?Er glad for svar.....

Skrevet

Jeg ville ikke slått meg til ro med det. Forlang at legen sender dere til ultralyd og/eller røntgen (sammenliknende med begge bein) og videre undersøkelser for å finne ut hva dette er for noe. Viser det seg å være noe galt med kneet hennes, kan hun pådra seg mer skade ved hard trening, og dette bør doktoren vite.

ringerikskringla
Skrevet

Jeg ville ikke slått meg til ro med det. Forlang at legen sender dere til ultralyd og/eller røntgen (sammenliknende med begge bein) og videre undersøkelser for å finne ut hva dette er for noe. Viser det seg å være noe galt med kneet hennes, kan hun pådra seg mer skade ved hard trening, og dette bør doktoren vite.

har vært hos lege i januar og nå.. Samme svaret begge ganger. Vent og se...Jeg synes det høres rart ut att voksesmerter er i kne men håper jo også att legen har greie på det..Synes det er ille att hun hver kveld har vondt i kne.Jeg får vel bestille en time igjen og forlange og få tatt bilder.

Skrevet

Det kan være slatters. Har hun en slags hard kul nedenfor kneskålen? Hvis du Googler slatters, så finner du sikkert noe info. Det heter at det er typisk for fotballspillere, men jeg hadde det da jeg var ca. 12 år selv om jeg aldri spilte fotball.

Skrevet

Jeg har vært hos en osteopat noen ganger for div. vonter hos min 10-åring. Han sier at voksesmerter er en "unnskyldning" som leger bruker. Det finnes jo en grunn til at ting gjør vondt, og det bør behandles.

Så ta deg en tid til en osteopat eller fysioterapeut og forhør deg!

hvorfor skjer dette??
Skrevet

har vært hos lege i januar og nå.. Samme svaret begge ganger. Vent og se...Jeg synes det høres rart ut att voksesmerter er i kne men håper jo også att legen har greie på det..Synes det er ille att hun hver kveld har vondt i kne.Jeg får vel bestille en time igjen og forlange og få tatt bilder.

En relativt stor andel av undersøkelser som gjøres på pasienter, gjøres ikke fordi legen mener det er nødvendig, men fordi pasienten / pårørende presser på (noen ganger kan det være nødv, men det er en annen diskusjon).

Med mindre du har medisinfaglig bakgrunn - ikke forlang at det skal taes bilder. Enten spør du om det kunne hatt noe for seg, - eller - får du en second opinion hos en annen lege. Det er en vanlig arbeidsmetode innen medisin, og får du etter en god klinisk undersøkelse på legekontoret samme svar der, øker vel sannsynligheten for at dere slår dere til ro med svaret.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...