Gå til innhold

Råd mot insektsbitt?

Anbefalte innlegg

Gjest da hadde jeg blitt happy
Skrevet

Da er sesongen i gang igjen. Kløende prikker på armen... trolig fuglelopper jeg ikke vet hva kommer av.

Husker sist sommer gjorde jeg ikke annet enn å klø meg gjennom ukene. Reagerer med intens kløe og hevelser på det minste knottbitt. I fjor måtte jeg ta antibiotika da hele armen ble infisert.

Er det noen måte å forebgygge dette på, eller mirakelsalver som kan dempe disse reaksjonene?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er allergiker, og i forhold til kløe av insektbitt merker jeg stor forskjell på de periodene jeg går på kontinuerlig antihistaminbehandling, og de periodene jeg ikke tar noe. Uten piller klør bittene av og til noe vanvittig.

Antihistaminer får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Kjøp en liten pakke Zyrtec eller Kestine og se om det hjelper. Kan neppe skade å forsøke ei stund. Og om det hjelper kan du forsøke å få det på blå resept hos legen. Forutsatt at du får det registrert som en allergi, så blir det mye billigere.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Er det noen måte å forebgygge dette på, eller mirakelsalver som kan dempe disse reaksjonene?''

Da hadde vi vært milliardærer;)

Skrevet

Jeg er allergiker, og i forhold til kløe av insektbitt merker jeg stor forskjell på de periodene jeg går på kontinuerlig antihistaminbehandling, og de periodene jeg ikke tar noe. Uten piller klør bittene av og til noe vanvittig.

Antihistaminer får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Kjøp en liten pakke Zyrtec eller Kestine og se om det hjelper. Kan neppe skade å forsøke ei stund. Og om det hjelper kan du forsøke å få det på blå resept hos legen. Forutsatt at du får det registrert som en allergi, så blir det mye billigere.

Får allergipiller på blå resept... Aerius.

Kanskje jeg skal skjerpe bruken om det virkelig hjelper. Har tatt medisin i dag... men loppebittene mine er store og saftige likevel. Sukk

Skrevet

Kanskje jeg skal skjerpe bruken om det virkelig hjelper. Har tatt medisin i dag... men loppebittene mine er store og saftige likevel. Sukk

Det finnes sterkere antihistaminer du kan prøve. Polaramin kan selv barn ta flere piller av om gangen ved behov. Og i følge en barnelege jeg kjenner så skriver de sjelden ut aerius og andre av de moderne antihistaminene når det er forbundet med sterk kløe, av den enkle grunn at det ikke hjelper noe særlig.

Skrevet

Jeg synes Autan funker bra til å holde insektene unna.

Ellers kan kanskje Eurax eller Xylocain hjelpe mor bitt, utover andre tips du har fått.

Annonse

Skrevet

Bosett deg høyere enn 6. etasje. Der er det sjeldent mygg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det finnes sterkere antihistaminer du kan prøve. Polaramin kan selv barn ta flere piller av om gangen ved behov. Og i følge en barnelege jeg kjenner så skriver de sjelden ut aerius og andre av de moderne antihistaminene når det er forbundet med sterk kløe, av den enkle grunn at det ikke hjelper noe særlig.

Ok. Skal ta det opp med legen neste gang. Var mye styr før jeg fikk aerius på blå resept... Måtte prøve alle billigmerkene først. Fikk det på grunn av hustøvmiddallergi og astma.

Skrevet

Dersom det er fuglelopper så sjekk takrenner og trær på tomta for fuglereder og fjern disse. Om du har katt så hold denne unna soverom og helst også sofaen.

Skrevet

Ok. Skal ta det opp med legen neste gang. Var mye styr før jeg fikk aerius på blå resept... Måtte prøve alle billigmerkene først. Fikk det på grunn av hustøvmiddallergi og astma.

Be om å få en hvit resept på en liten forpakning først, da. Så har du bedre argumenter om det viser seg at det virker.

Skrevet

Lopper, mygg, knott - hvor bor du, eller hva gjør du?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Dersom det er fuglelopper så sjekk takrenner og trær på tomta for fuglereder og fjern disse. Om du har katt så hold denne unna soverom og helst også sofaen.

Katten min har det med å legge seg i sengen min. Er det der loppene kommer fra?

Ellers har jeg sikret alle ventiler og takrenner mot fuglereir i år. Men i stallen er det noen svaler som har booket inn. Er alle fugler full av lopper da?

Skrevet

Lopper, mygg, knott - hvor bor du, eller hva gjør du?

Med vennlig hilsen

Bor på et småbruk på et sted med knott. Ikke vanlig med digre mygger her heldigvis.

Ble en gang innlagt på sykehus etter en natt i de svenske skoger. Sinnsykt hoven og uvell.

Annonse

Skrevet

Katten min har det med å legge seg i sengen min. Er det der loppene kommer fra?

Ellers har jeg sikret alle ventiler og takrenner mot fuglereir i år. Men i stallen er det noen svaler som har booket inn. Er alle fugler full av lopper da?

Katten er nok synderen om du har den i sengen. :o) Den digger nok småfugl og leker seg godt i fugleredene om dagen. Loppene dør jo etterhvert, de kan ikke livnære seg særlig lenge på andre vesner enn fugler, men de rekker å bite først.

Så hold katta ute av senga di!

Skrevet

Katten er nok synderen om du har den i sengen. :o) Den digger nok småfugl og leker seg godt i fugleredene om dagen. Loppene dør jo etterhvert, de kan ikke livnære seg særlig lenge på andre vesner enn fugler, men de rekker å bite først.

Så hold katta ute av senga di!

Ikke lett når den smarte katten min åpner døren selv og jeg ikke har nøkkel :- /

Har skiftet på sengen- håper det hjelper :-)

Skrevet

Ikke lett når den smarte katten min åpner døren selv og jeg ikke har nøkkel :- /

Det er da vel ikke vanskelig å holde en katt utenfor? Legg en bag eller noe bak døren.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sett en liten krok på døra så den ikke lar seg åpne av katten.

Skrevet

Det er da vel ikke vanskelig å holde en katt utenfor? Legg en bag eller noe bak døren.

Med vennlig hilsen

Du er ikke alltid like smart... Døren vender inn mot soverommet. Hvordan skal jeg greie å legge en bag inntil døren når jeg forlater soverommet?

Skrevet

Du er ikke alltid like smart... Døren vender inn mot soverommet. Hvordan skal jeg greie å legge en bag inntil døren når jeg forlater soverommet?

Du lener den opp mot døren, før du sniker deg ut.

Hvis det er et vedvarende problem kan du:

1) kvitte deg med katten

2) sette en krok på begge sider av døren.

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Gjest Nerda
Skrevet

Med fare for at det er foreslått før - eddikkomslag lindrer og minsker hevelelse rett etter stikket. Har brukt det på noen gufne vepsestikk, og det funker.

Forebyggende... Hart at elefantbæsj på bål funker, men det blir jo ikke så aktuelt ;). Røyk er effektivt, men det er jo ikke bra å røyke (sier jeg som har røkt før). Myggspiral lager jo en del ekkel røyk jeg synes virker effektivt for meg. Også er det et myggmiddel som heter jungelolje. Det funker, men er vrient å få tak i. Jeg kom over det i en Sport 1 butikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...