Gå til innhold

Regne ut lønn...

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen
Skrevet

''Det er vel ingen som snakker om at man tjener f.eks 350.472 kr i året?''

Jo, hvis man arbeider med lønnsutbetaling, eller andre områder hvor man faktisk må være nøyaktig.

Poenget var dog bare å påpeke at "1950 timer" ikke er allmengyldig.

''Du er så barnslig nå at dette blir rett og slett pinlig for deg,''

*hostekule*

Nettopp, ja! ;-)

Ta er par slurker hostesaft. Du ER barnslig nå. Er det så at man ikke noe annet å gjøre enn å kverulere om bagateller?

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Mary Poppins

10

• morsan

4

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tar meg ikke nær av det, men jeg skjønner ikke at du gidder. Vedkommende spurte hva årslønnen ble, og jeg svarte deretter. 1950timer i året er en tommelfingerregel man bruker når man skal regne ut årslønn. Jeg synes svaret jeg ga var helt greit.

Jeg forstår ikke hvorfor du er ute etter å "ta" meg hele tiden. Jeg har lagt merke til det i flere tråder, hvor flere har skrevet det samme som meg, men det er meg du skal kverulere mot. La meg spare deg den tiden - jeg vil alltid gi meg! Ikke fordi jeg mener du har rett, men fordi jeg vet at du uansett aldri gir deg, og jeg orker ikke sånne milelange tråder. Så det er bedre at du bruker energien din på noen andre enn meg:-)

Sånn.. og slik som beskrevet overfor, så trekker jeg meg nå ut av denne tråden.

God natt.

Med vennlig hilsen

Og du tror han trenger en grunn?

Vedkommende er slik mot _alle_! Vi er bare elendige undersåtter som ikke vet noen ting;)

Gjest fra bergen
Skrevet

Og du tror han trenger en grunn?

Vedkommende er slik mot _alle_! Vi er bare elendige undersåtter som ikke vet noen ting;)

Ja, denne hovmodige skolemester "jeg vet best" holdningen blir ganske irriterende i lengden.

Skrevet

Jeg tar meg ikke nær av det, men jeg skjønner ikke at du gidder. Vedkommende spurte hva årslønnen ble, og jeg svarte deretter. 1950timer i året er en tommelfingerregel man bruker når man skal regne ut årslønn. Jeg synes svaret jeg ga var helt greit.

Jeg forstår ikke hvorfor du er ute etter å "ta" meg hele tiden. Jeg har lagt merke til det i flere tråder, hvor flere har skrevet det samme som meg, men det er meg du skal kverulere mot. La meg spare deg den tiden - jeg vil alltid gi meg! Ikke fordi jeg mener du har rett, men fordi jeg vet at du uansett aldri gir deg, og jeg orker ikke sånne milelange tråder. Så det er bedre at du bruker energien din på noen andre enn meg:-)

Sånn.. og slik som beskrevet overfor, så trekker jeg meg nå ut av denne tråden.

God natt.

Med vennlig hilsen

''Jeg forstår ikke hvorfor du er ute etter å "ta" meg hele tiden. ''

Jeg er overhodet ikke ute etter å "ta deg". Virkelig ikke. Hvorfor skulle jeg være det?

Jeg spurte deg først (helt høflig):

''1950 er vel avhengig av bransje?

Med vennlig hilsen''

og så videre:

''Men det er jo ikke akkurat 52 uker i et år, med 52,18 (365,25 dager i året).

Med vennlig hilsen''

til deg.

Hva er galt med disse to innleggene?

Ingen av de er for å "ta deg", men kun for å påpeke for andre (som kanskje brukte tallet 1950 som om det var lovpålagt eller lignende) at dette tallet kan variere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke alltid det er hensiktsmessig eller nødvendig å påpeke unøyaktigheter selv om det finnes ting det er mulig å rette på.

Nei, det er det ikke.

Derimot så er det en del av oss som liker å lære. Jeg blir glad hvis noen korrigerer skrivefeil (som ikke bare er åpenbar fingertrøbbel), for det er jo slik man lærer.

Se, for øvrig, svar til "Mary Poppin".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det er det ikke.

Derimot så er det en del av oss som liker å lære. Jeg blir glad hvis noen korrigerer skrivefeil (som ikke bare er åpenbar fingertrøbbel), for det er jo slik man lærer.

Se, for øvrig, svar til "Mary Poppin".

Med vennlig hilsen

''Jeg blir glad hvis noen korrigerer skrivefeil (som ikke bare er åpenbar fingertrøbbel), for det er jo slik man lærer.

Se, for øvrig, svar til "Mary Poppin".''

PoppinS, Sør, PoppinS! ;-)

Skrevet

''Jeg blir glad hvis noen korrigerer skrivefeil (som ikke bare er åpenbar fingertrøbbel), for det er jo slik man lærer.

Er det flere av henne? :-)

Takk!

Med vennlig hilsen

Gjest sågoodsåfar
Skrevet

Du ganger timelønnen din med 1950 så får du årslønnen.

204 * 1950 = Kr 397800

Månedslønnen er naturligvis årslønn delt på 12 = Kr 33150.

Så trekker du fra skatten, og dermed vet du hva du får utbetalt hver mnd:-)

Tusen takk Mary Poppins!!!!!!!!!!!!!:))))

Var akkurat dette jeg trengte svar på og takk for en fin formel..

Skal jobbe med regnskap men ikke med lønn ...heldigvis ;)

mariaflyfly
Skrevet

Du trenger ikke reagere slikt, bare fordi du tok feil.

Poenget var at din formel ikke er nøyaktig, men kun gir en pekepinn.

MP tok ikke feil Sør. 1950 timer ER det man opererer med som antall timer i et årsverk når antall timer i uka er 37,5.

På samme måte opererer man med tallet 21,67 for antall arbeidsdager i en måned.

Jeg jobba med lønn i flere år, og til og med i dataprogrammet (Huldt & Lillevik) lå dette tallet inne som standard.

Gjest prust
Skrevet

He he :-)

Skrevet

Jo, hvis man arbeider med lønnsutbetaling, eller andre områder hvor man faktisk må være nøyaktig.

*hostekule*

Nettopp, ja! ;-)

Du er søren meg DOL`s pain in the but altså.

Men du gir folk en god latter, det skal du ha *rister på hodet*

:)

Skrevet

Kan jeg spørre hvor i langdet du har stillingen din? Og om du er utdannet?

Takk :)

Skrevet

Herlig, morsan!

Skrevet

Du trenger ikke reagere slikt, bare fordi du tok feil.

Poenget var at din formel ikke er nøyaktig, men kun gir en pekepinn.

Som mariaflyfly og mange andre sier, MP tok ikke feil.

Regelen for årslønn er timelønn ganger 1950. Jeg har også jobbet med lønn.

Men hva trådstarter faktisk får utbetalt kan være noe helt annet, hvis h*n er timelønnet vil h*n få timelønnen ganger det timer h*n jobber hver måned. Hvis h*n er fastlønnet er årslønnen timelønn ganger 1950.

Mary Poppins
Skrevet

Tusen takk Mary Poppins!!!!!!!!!!!!!:))))

Var akkurat dette jeg trengte svar på og takk for en fin formel..

Skal jobbe med regnskap men ikke med lønn ...heldigvis ;)

Jo bare hyggelig :-)

Mary Poppins
Skrevet

''Jeg forstår ikke hvorfor du er ute etter å "ta" meg hele tiden. ''

Jeg er overhodet ikke ute etter å "ta deg". Virkelig ikke. Hvorfor skulle jeg være det?

Jeg spurte deg først (helt høflig):

''1950 er vel avhengig av bransje?

Med vennlig hilsen''

og så videre:

''Men det er jo ikke akkurat 52 uker i et år, med 52,18 (365,25 dager i året).

Med vennlig hilsen''

til deg.

Hva er galt med disse to innleggene?

Ingen av de er for å "ta deg", men kun for å påpeke for andre (som kanskje brukte tallet 1950 som om det var lovpålagt eller lignende) at dette tallet kan variere.

Med vennlig hilsen

''Ingen av de er for å "ta deg", men kun for å påpeke for andre (som kanskje brukte tallet 1950 som om det var lovpålagt eller lignende) at dette tallet kan variere''

Skriver du nå...

Mens i tidligere innlegg igår skriver du:

''Du trenger ikke reagere slikt, bare fordi du tok feil.''

Jeg tar ikke feil, og det er mange andre som har backet meg på akkurat det.

Skrevet

*hostekule*

Nettopp, ja! ;-)

Som skrevet ovenfor, jeg har jobbet med lønnsutbetaling. Årslønn er timelønn ganger 1950.

Hvis du snakker om hva en timelønnet person faktisk tjener, så er det noe helt annet, og kommer an på hvor mange timer de faktisk jobber. Men en fastlønnet person tjener timelønnen sin ganger 1950. Ikke 1950 komma etellerannet.

Skrevet

Du er søren meg DOL`s pain in the but altså.

Men du gir folk en god latter, det skal du ha *rister på hodet*

:)

"butt" med to t'er

Med vennlig hilsen

Skrevet

"butt" med to t'er

Med vennlig hilsen

Så deilig å kunne bidra til festen i hverddagen din da Sør :D

Skrevet

MP tok ikke feil Sør. 1950 timer ER det man opererer med som antall timer i et årsverk når antall timer i uka er 37,5.

På samme måte opererer man med tallet 21,67 for antall arbeidsdager i en måned.

Jeg jobba med lønn i flere år, og til og med i dataprogrammet (Huldt & Lillevik) lå dette tallet inne som standard.

Hei,

Det er fint, og jeg har ikke problemer med å akseptere at det brukes (selvsagt).

Les dog innlegget fra Mary Poppins 23:06 i går kveld (og det hun svarer på), så ser du hvorfor jeg reagerer.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...