Gå til innhold

Regne ut lønn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du trenger ikke reagere slikt, bare fordi du tok feil.

Poenget var at din formel ikke er nøyaktig, men kun gir en pekepinn.

Hiver meg på og bekrefter at dette er formelen som brukes når man regner lønn!!!

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Mary Poppins

10

• morsan

4

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

MP har rett Sør, det er nok bare å innrømme det.

1950 timer pr år er en allmenngylding regel som blir brukt overalt. Har selv gjort det i tidligere jobb.

Skjønner virkelig ikke hvorfor du gidder å krangle på dette.

Skrevet

MP har rett Sør, det er nok bare å innrømme det.

1950 timer pr år er en allmenngylding regel som blir brukt overalt. Har selv gjort det i tidligere jobb.

Skjønner virkelig ikke hvorfor du gidder å krangle på dette.

Hei,

Poenget er mer hvordan man blir svart. Jeg har ingen problemer med å innrømme at 1950 åpenbart er brukt som standard i Norge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Ingen av de er for å "ta deg", men kun for å påpeke for andre (som kanskje brukte tallet 1950 som om det var lovpålagt eller lignende) at dette tallet kan variere''

Skriver du nå...

Mens i tidligere innlegg igår skriver du:

''Du trenger ikke reagere slikt, bare fordi du tok feil.''

Jeg tar ikke feil, og det er mange andre som har backet meg på akkurat det.

Les hva du selv skrev 23:06, som svar på høflige innlegg fra meg.

Det er helt OK at 1950 er korrekt. Jeg har ikke problemer med det.

Med vennlig hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Les hva du selv skrev 23:06, som svar på høflige innlegg fra meg.

Det er helt OK at 1950 er korrekt. Jeg har ikke problemer med det.

Med vennlig hilsen

''Les hva du selv skrev 23:06, som svar på høflige innlegg fra meg.''

Jeg ser ikke noe feil med det jeg skrev. På meg virker det som du kun er ute etter å kverulere. Og du fortsetter med å si at jeg tar feil.

''Det er helt OK at 1950 er korrekt. Jeg har ikke problemer med det.''

Sier du nå ja,, du har jo ikke så mye annet valg.

Skrevet

Hei,

Poenget er mer hvordan man blir svart. Jeg har ingen problemer med å innrømme at 1950 åpenbart er brukt som standard i Norge.

Med vennlig hilsen

Hør på gryta som kaller kjelen svart.

mariaflyfly
Skrevet

Hei,

Det er fint, og jeg har ikke problemer med å akseptere at det brukes (selvsagt).

Les dog innlegget fra Mary Poppins 23:06 i går kveld (og det hun svarer på), så ser du hvorfor jeg reagerer.

Med vennlig hilsen

Jeg må innrømme at jeg reagerte langt mer på hvordan du svarte henne enn hvordan hun svarte deg. Sorry.

Gjest Kongen dy.
Skrevet

"butt" med to t'er

Med vennlig hilsen

Ser man det, skolemesteren er på jobb allerede.

Gjest nok nå
Skrevet

''Du trenger ikke reagere slikt, bare fordi du tok feil.

''

Du tillater deg nedlatende kommentarer i en urovekkende grad. Dessverre evner du ikke å se det selv.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg reagerte langt mer på hvordan du svarte henne enn hvordan hun svarte deg. Sorry.

Hvilket innlegg da?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men det er jo ikke akkurat 52 uker i et år, med 52,18 (365,25 dager i året).

Med vennlig hilsen

''Men det er jo ikke akkurat 52 uker i et år, med 52,18 (365,25 dager i året).''

Kommer vel an på om man snakker om et kalenderår eller et "astronomisk år" eller-hva-man-kaller-det.

Det er da ingen tvil om at kalenderåret inneholder 365 dager, selv om det da blir litt tid "til overs" som man ikke får plassert og derfor må ha skuddår iblant.

Og når det gjelder lønn osv er kalenderåret avgjørende.

Skrevet

''Men det er jo ikke akkurat 52 uker i et år, med 52,18 (365,25 dager i året).''

Kommer vel an på om man snakker om et kalenderår eller et "astronomisk år" eller-hva-man-kaller-det.

Det er da ingen tvil om at kalenderåret inneholder 365 dager, selv om det da blir litt tid "til overs" som man ikke får plassert og derfor må ha skuddår iblant.

Og når det gjelder lønn osv er kalenderåret avgjørende.

Hei,

Ja, det var nettopp det som var poenget - at det ikke er akkurat 52 uker i et år, men 1 eller 2 (skuddår) dager ekstra.

Det virket derfor rart for meg at man skulle ta akkurat 1950 timer (altså, akkurat 52 uker), uansett om det 1 eller 2 dager ekstra. Vanligvis pleier jo slike ting å være nøyaktig ned til nærmeste øre. ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Ja, det var nettopp det som var poenget - at det ikke er akkurat 52 uker i et år, men 1 eller 2 (skuddår) dager ekstra.

Det virket derfor rart for meg at man skulle ta akkurat 1950 timer (altså, akkurat 52 uker), uansett om det 1 eller 2 dager ekstra. Vanligvis pleier jo slike ting å være nøyaktig ned til nærmeste øre. ;-)

Med vennlig hilsen

Kommer jo an på om man får betalt kun forr de timene man er tilstede eller om man er fastlønnet. Jeg får ikke ekstra betalt når det er skuddår.

Skrevet

Kommer jo an på om man får betalt kun forr de timene man er tilstede eller om man er fastlønnet. Jeg får ikke ekstra betalt når det er skuddår.

''Kommer jo an på om man får betalt kun forr de timene man er tilstede eller om man er fastlønnet.''

Akkurat, og det er jo forskjeller i ferier (4 eller 5 uker), samt diverse andre spesielle dager.

''Jeg får ikke ekstra betalt når det er skuddår.''

Det er dog, tross alt, bedre enn bare å bli betalt når det er skuddår!

;-)

Med vennlig hilsen

mariaflyfly
Skrevet

Hvilket innlegg da?

Med vennlig hilsen

''

''Poenget var dog bare å påpeke at "1950 timer" ikke er allmengyldig.

''

Det er helt åpenbart at du ikke har peiling på dette, men likevel svarer du Mary Poppins nedlatende og fremstår som relativt bedrevitende - på feil grunnlag. Derfor reagerer jeg.

Skrevet

''

''Poenget var dog bare å påpeke at "1950 timer" ikke er allmengyldig.

''

Det er helt åpenbart at du ikke har peiling på dette, men likevel svarer du Mary Poppins nedlatende og fremstår som relativt bedrevitende - på feil grunnlag. Derfor reagerer jeg.

Som var *etter* 23:06.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tusen takk Mary Poppins!!!!!!!!!!!!!:))))

Var akkurat dette jeg trengte svar på og takk for en fin formel..

Skal jobbe med regnskap men ikke med lønn ...heldigvis ;)

Tror våre regnskapsmedarbeidere ville misunt dei lønnen... Høres ut som du er ny i arbeidslivet. Våre har hatt topplønn i årevis, men har veldig mye mindre.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Hvor ble det av alt snakket om at man kunne innrømme at man tok feil? ;-) Javel, så svarte du slik&slik etter kl 2306, men allerede _før_ dette påpekte du jo at det var 365,25 dager i året, noe som jo er _astronomisk_ korrekt, men som ikke har noen relevans når man snakker om kalenderår eller inntektsår..

Jeg synes ikke MPs "er det mulig"-svar til dette var så drøyt at det rettferdiggjør hvilket svar som helst fra deg.

Og du påstår at hun tar feil, men ikke vil innrømme det, når det er DU som i _denne sammenhengen_ tar feil. Disse minuttene og sekundene utover 365 dager telles rett og slett ikke med i inntektsårsammenheng. So is it bare.

Skrevet

Hvor ble det av alt snakket om at man kunne innrømme at man tok feil? ;-) Javel, så svarte du slik&slik etter kl 2306, men allerede _før_ dette påpekte du jo at det var 365,25 dager i året, noe som jo er _astronomisk_ korrekt, men som ikke har noen relevans når man snakker om kalenderår eller inntektsår..

Jeg synes ikke MPs "er det mulig"-svar til dette var så drøyt at det rettferdiggjør hvilket svar som helst fra deg.

Og du påstår at hun tar feil, men ikke vil innrømme det, når det er DU som i _denne sammenhengen_ tar feil. Disse minuttene og sekundene utover 365 dager telles rett og slett ikke med i inntektsårsammenheng. So is it bare.

Hei,

''men allerede _før_ dette påpekte du jo at det var 365,25 dager i året, noe som jo er _astronomisk_ korrekt, men som ikke har noen relevans når man snakker om kalenderår eller inntektsår.. ''

Poenget var jo nettopp hvorfor dette ikke ble tatt med i et inntektsår. Det er jo med i kalenderår, ettersom en 1950 timer tilsvarer 364 dager (52 x 7).

Slik jeg har gjort i andre tråder (f. eks. Spirellos for noen dager siden) innrømmer jeg selvsagt at jeg tar feil når jeg gjør det. Ikke noe problem i det hele tatt.

Med vennlig hilsen

mariaflyfly
Skrevet

Med vennlig hilsen

Jeg reagerte fortsatt mest på dine svar, uavhengig av om de var posta før eller etter klokkka 23.06

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...