Gå til innhold

Regne ut lønn...

Anbefalte innlegg

Gjest rett skal jaggu være rett
Skrevet

Men det er jo ikke akkurat 52 uker i et år, med 52,18 (365,25 dager i året).

Med vennlig hilsen

Beklager Sør, men her tar du feil. (rett skal være rett). Et år er mer nøyaktig 365, 24 (i følge wikipedia: 365,2422) dager enn 365,25. Derfor er det ikke skuddår hvert eneste 4. år. Hele århundre har ikke skuddår, med mindre de er delelige med 400. (som f.eks. år 2000, men ikke 2100)

Skal du først kverulere, får du gjøre det med korrekte tall, og ikke drive vranglære!

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Mary Poppins

10

• morsan

4

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Beklager Sør, men her tar du feil. (rett skal være rett). Et år er mer nøyaktig 365, 24 (i følge wikipedia: 365,2422) dager enn 365,25. Derfor er det ikke skuddår hvert eneste 4. år. Hele århundre har ikke skuddår, med mindre de er delelige med 400. (som f.eks. år 2000, men ikke 2100)

Skal du først kverulere, får du gjøre det med korrekte tall, og ikke drive vranglære!

Takk! Jeg vet det der med hvert 100. år, men siden det er 90 år til neste gang, så tok jeg det ikke med!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Takk! Jeg vet det der med hvert 100. år, men siden det er 90 år til neste gang, så tok jeg det ikke med!

Med vennlig hilsen

Når du først kommer med desimal-tallene, må man nesten være korrekt!

Skrevet

Når du først kommer med desimal-tallene, må man nesten være korrekt!

Det har du selvsagt rett i! :-)

Det sagt, burde man da ta med flere desimaler, siden man korrigerer med ett sekund også, fra tid til annen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det sagt, burde man da ta med flere desimaler, siden man korrigerer med ett sekund også, fra tid til annen.

Med vennlig hilsen

Det er hvertfall greit å ta med de desimalene som er lett tilgjengelige. Og på skolen lærte vi å bruke to desimaler, og ellers runde opp/ned.

Og hvertfall når du sier du visste at det ikke var ,25, men at du droppet det fordi det var så lenge til neste gang. Sorry mac, ingen god unnskyldning ;)

Ha en god natt

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Med vennlig hilsen

Steike!, nå er jeg spent på fortsettelsen ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...