Gå til innhold

utregningsgrunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Topook
Skrevet

Jeg fikk vedtak om 100% tidsbegrenset uførestønad nov.2005 til nov 2009, sa fra meg stønaden i 2007 da jeg gikk tilbake i 100% arbeid, jobbet 1 år gikk sykemeldt 1 år gikk tilbake på stønad frem til nov 2009. søkte uføretrygd etter sykemeldingsperioden og fikk avslag, Fikk nytt vedtak om 2 nye år med tidsbegrenset uførestønad nov 2009. Mitt spørsmål er : skal ikke utregningsgrunnlaget til den nye stønaden da regnes fra det jeg tjente i 2008 og ikke fra tiden før 2005 ? Det skal jo utregnes etter det som er best for meg ? Det er den samme sykdommen jeg ble syk av 2008 som 2005.

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Det er litt lite konkret info i det du skriver til meg. Det er derfor vanskelig å svare deg 100%.

Beregningsgrunnlaget for TU, eller nå: AAP, er inntekten året før du ble minst 50% ufør, dvs. året før du ble sykemeldt i lengre tid. Hvis du jobber litt i 07, deler av 08 før du blir sykemeldt, er det nok riktig å legge til grunn det samme da, som de la til grunn i 2005. Antagelig er arbeids"året" ditt bare å se på som et arbeidsforsøk ikke langvarig nok til å endre grunnlaget.

Tar forbehold om at detaljene i saken kan vise noe annet.

Thomas Myran

Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...