Gjest Topook Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Jeg fikk vedtak om 100% tidsbegrenset uførestønad nov.2005 til nov 2009, sa fra meg stønaden i 2007 da jeg gikk tilbake i 100% arbeid, jobbet 1 år gikk sykemeldt 1 år gikk tilbake på stønad frem til nov 2009. søkte uføretrygd etter sykemeldingsperioden og fikk avslag, Fikk nytt vedtak om 2 nye år med tidsbegrenset uførestønad nov 2009. Mitt spørsmål er : skal ikke utregningsgrunnlaget til den nye stønaden da regnes fra det jeg tjente i 2008 og ikke fra tiden før 2005 ? Det skal jo utregnes etter det som er best for meg ? Det er den samme sykdommen jeg ble syk av 2008 som 2005. 0 Siter
Advokat Thomas Myran Skrevet 3. juni 2010 Skrevet 3. juni 2010 Hei! Det er litt lite konkret info i det du skriver til meg. Det er derfor vanskelig å svare deg 100%. Beregningsgrunnlaget for TU, eller nå: AAP, er inntekten året før du ble minst 50% ufør, dvs. året før du ble sykemeldt i lengre tid. Hvis du jobber litt i 07, deler av 08 før du blir sykemeldt, er det nok riktig å legge til grunn det samme da, som de la til grunn i 2005. Antagelig er arbeids"året" ditt bare å se på som et arbeidsforsøk ikke langvarig nok til å endre grunnlaget. Tar forbehold om at detaljene i saken kan vise noe annet. Thomas Myran Advokat 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.