Hushjelpen Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Vil du dele den med meg? Barna maser om smoothie og vi lagde for første gang i dag... Den var med frosne jordbær, banan, vanilje youghurt og melis, den var god! Men vi trenger flere oppskrifter:) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Minstemann sin oppskrift: en pose bær (400 g!) en yougert appelsinjuice frem til passende konsistens. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Du trenger vel ikke bruke melis i? Banan er jo veldig søtt i seg selv. Jeg pleier å bruke frosne jordbær, et lite beger lettyoghurt og appelsinjuice. Yoghurt, frosne bringebær, banan og appelsinjuice er også nydelig. 0 Siter
Hushjelpen Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Skrevet 2. juni 2010 Du trenger vel ikke bruke melis i? Banan er jo veldig søtt i seg selv. Jeg pleier å bruke frosne jordbær, et lite beger lettyoghurt og appelsinjuice. Yoghurt, frosne bringebær, banan og appelsinjuice er også nydelig. Nei, hadde sikkert ikke trengt den melisen, den var bare med i oppskriften jeg fulgte:) Hvis vi lager smoothie av 400g frosne bær, en banan, youghurt og juice, da blir det jo ganske mye! Hvordan gjør man det med oppbevaring? Hvis jeg setter den i kjøleskapet vil jo de frosne bærne smelte og smotthien bli mye tynnere?? Hva gjør dere andre tro? 0 Siter
Gjest Dolores77 Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Jeg liker det enkelt og friskt. Pleier å bruke 1 mango, 1 glass ferskpresset appelsinjuice, 1 banan. 0 Siter
meg__123! Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 frosne blåbær, frosne skogsbær, lett blåbær yoghurt, kanskje litt havregryn, appelsin juice, og evt litt farris det er ogs¨godt med en kiwi i.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Dropp melisen du, det er mer enn nok sukker i vaniljeyoghurten. ) Jeg bruker f.eks. en halv banan, en god neve frosne bringebær, en god neve frosne solbær og en dæsj eplejuice til passe konsistens - ikke alltid jeg har i meierprodukter. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Nei, hadde sikkert ikke trengt den melisen, den var bare med i oppskriften jeg fulgte:) Hvis vi lager smoothie av 400g frosne bær, en banan, youghurt og juice, da blir det jo ganske mye! Hvordan gjør man det med oppbevaring? Hvis jeg setter den i kjøleskapet vil jo de frosne bærne smelte og smotthien bli mye tynnere?? Hva gjør dere andre tro? Jeg lager bare så mye som jeg drikker der og da. ) 0 Siter
Gjest ikke melis og slikt Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Vi har aldri i hverken sukker eller melis, bruker litt druejuice, banan og vaniljeyoughurt, og da blir det søtt nok, til og med for meg, som må ha alt skikkelig søtt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Nei, hadde sikkert ikke trengt den melisen, den var bare med i oppskriften jeg fulgte:) Hvis vi lager smoothie av 400g frosne bær, en banan, youghurt og juice, da blir det jo ganske mye! Hvordan gjør man det med oppbevaring? Hvis jeg setter den i kjøleskapet vil jo de frosne bærne smelte og smotthien bli mye tynnere?? Hva gjør dere andre tro? Lager mindre porsjoner. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Du trenger vel ikke bruke melis i? Banan er jo veldig søtt i seg selv. Jeg pleier å bruke frosne jordbær, et lite beger lettyoghurt og appelsinjuice. Yoghurt, frosne bringebær, banan og appelsinjuice er også nydelig. Det samme bruker jeg - banan appelsinjuice, vaniljekesam og frosnebær. .... Åååah nå fikk jeg sååå lyst på smoothie!!! *vurderer å ta turen ut å handle ingredienser* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Det samme bruker jeg - banan appelsinjuice, vaniljekesam og frosnebær. .... Åååah nå fikk jeg sååå lyst på smoothie!!! *vurderer å ta turen ut å handle ingredienser* Hehe, jeg hadde en lettyoghurt igjen i kjøleskapet, og frosne bær er en del av basisutvalget i fryseren, siden ungene elsker smoothies. Ble jammen en liten smoothie på mor mens hun sitter og leser til eksamen, gitt. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Hehe, jeg hadde en lettyoghurt igjen i kjøleskapet, og frosne bær er en del av basisutvalget i fryseren, siden ungene elsker smoothies. Ble jammen en liten smoothie på mor mens hun sitter og leser til eksamen, gitt. Flyfly - what are you doing to me?!?!? Nei nå må jeg på Kiwi, heldigvis er det bare rett ned i veien her :-) *gleder seg til iskald smoothie* 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. juni 2010 Skrevet 3. juni 2010 Vi liker den omtrent som din, men du trenger ikke melis i tillegg. Blir absolutt søt nok uten 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.