Gå til innhold

Din beste smoothie oppskrift!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du dele den med meg?

Barna maser om smoothie og vi lagde for første gang i dag...

Den var med frosne jordbær, banan, vanilje youghurt og melis, den var god!

Men vi trenger flere oppskrifter:)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Minstemann sin oppskrift:

en pose bær (400 g!)

en yougert

appelsinjuice frem til passende konsistens.

mariaflyfly
Skrevet

Du trenger vel ikke bruke melis i? Banan er jo veldig søtt i seg selv. ;) Jeg pleier å bruke frosne jordbær, et lite beger lettyoghurt og appelsinjuice.

Yoghurt, frosne bringebær, banan og appelsinjuice er også nydelig.

Skrevet

Du trenger vel ikke bruke melis i? Banan er jo veldig søtt i seg selv. ;) Jeg pleier å bruke frosne jordbær, et lite beger lettyoghurt og appelsinjuice.

Nei, hadde sikkert ikke trengt den melisen, den var bare med i oppskriften jeg fulgte:)

Hvis vi lager smoothie av 400g frosne bær, en banan, youghurt og juice, da blir det jo ganske mye! Hvordan gjør man det med oppbevaring?

Hvis jeg setter den i kjøleskapet vil jo de frosne bærne smelte og smotthien bli mye tynnere??

Hva gjør dere andre tro?

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg liker det enkelt og friskt.

Pleier å bruke 1 mango, 1 glass ferskpresset appelsinjuice,

1 banan.

Skrevet

frosne blåbær, frosne skogsbær, lett blåbær yoghurt, kanskje litt havregryn, appelsin juice, og evt litt farris :) det er ogs¨godt med en kiwi i..

Skrevet

Dropp melisen du, det er mer enn nok sukker i vaniljeyoghurten. :o)

Jeg bruker f.eks. en halv banan, en god neve frosne bringebær, en god neve frosne solbær og en dæsj eplejuice til passe konsistens - ikke alltid jeg har i meierprodukter.

Skrevet

Nei, hadde sikkert ikke trengt den melisen, den var bare med i oppskriften jeg fulgte:)

Hvis vi lager smoothie av 400g frosne bær, en banan, youghurt og juice, da blir det jo ganske mye! Hvordan gjør man det med oppbevaring?

Hvis jeg setter den i kjøleskapet vil jo de frosne bærne smelte og smotthien bli mye tynnere??

Hva gjør dere andre tro?

Jeg lager bare så mye som jeg drikker der og da. :o)

Gjest ikke melis og slikt
Skrevet

Vi har aldri i hverken sukker eller melis, bruker litt druejuice, banan og vaniljeyoughurt, og da blir det søtt nok, til og med for meg, som må ha alt skikkelig søtt.

mariaflyfly
Skrevet

Hva gjør dere andre tro?

Lager mindre porsjoner. :)

Mary Poppins
Skrevet

Det samme bruker jeg - banan appelsinjuice, vaniljekesam og frosnebær.

....

Åååah nå fikk jeg sååå lyst på smoothie!!!

*vurderer å ta turen ut å handle ingredienser*

mariaflyfly
Skrevet

Det samme bruker jeg - banan appelsinjuice, vaniljekesam og frosnebær.

....

Åååah nå fikk jeg sååå lyst på smoothie!!!

*vurderer å ta turen ut å handle ingredienser*

Hehe, jeg hadde en lettyoghurt igjen i kjøleskapet, og frosne bær er en del av basisutvalget i fryseren, siden ungene elsker smoothies. ;) Ble jammen en liten smoothie på mor mens hun sitter og leser til eksamen, gitt. ;)

Mary Poppins
Skrevet

Hehe, jeg hadde en lettyoghurt igjen i kjøleskapet, og frosne bær er en del av basisutvalget i fryseren, siden ungene elsker smoothies. ;) Ble jammen en liten smoothie på mor mens hun sitter og leser til eksamen, gitt. ;)

Flyfly - what are you doing to me?!?!?

Nei nå må jeg på Kiwi, heldigvis er det bare rett ned i veien her :-)

*gleder seg til iskald smoothie*

Skrevet

Vi liker den omtrent som din, men du trenger ikke melis i tillegg. Blir absolutt søt nok uten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...