Gå til innhold

Overdreven service?

Anbefalte innlegg

Gjest ny genser
Skrevet

Gikk inn på en klesbutikk i dag. Der sto en dame "Bare si fra visst du trenger hjelp til noe".

Hadde jeg trengt hjelp hadde jeg spurt på eget initativ. Jeg finner meg en genser, legger den på disken og da sier hun "Denne er sååå god å ha på seg. Striper er fint på slike høye slanke damer som du".

Er hun pratesyk eller overivrig? Kjekt at hun liker genseren jeg valgte, men merkelig oppførsel synes jeg...

Gjest ingen nick
Skrevet

Jeg synes at du overreagerer, såpass service er bare hyggelig og det er egentlig noe jeg forventer å få i en klesbutikk.

Gjest normalitet
Skrevet

Jeg synes reaksjonen din er merkeligere.

Gjest ny genser
Skrevet

Jeg synes at du overreagerer, såpass service er bare hyggelig og det er egentlig noe jeg forventer å få i en klesbutikk.

Ikke uvanlig dette... men begynte å tenke over det i dag. Superoverfladisk.

Gjest hater overhjelpsomhet
Skrevet

Hun er vel serviceinnstilt da :) Blid og imøtekommende.

Jeg liker heller ikke overivrige ekspeditører. Opplever det spesielt på Vita. De går nok på provisjon :) fikk jo hjelp en gang til å finne en krem som skulle være perfekt på meg, men jeg likte den ikke. hadde funka bedre om jeg fant en krem selv.

Når jeg går på butikker som vita er det for å gå litt på skattejakt,

finne en krem jeg ikke har prøvd før, hårfarge, sminke... gjøre litt impulskjøp. Kjøper faktisk mer om jeg ikke får hjelp.

En ting som er sikkert er at den dagen du faktisk trenger hjelp er det ingen som har tid :)

Skrevet

Helt vanlig service det der, det er du som overreagerer synes jeg.

Gjest ny genser
Skrevet

Hun er vel serviceinnstilt da :) Blid og imøtekommende.

Jeg liker heller ikke overivrige ekspeditører. Opplever det spesielt på Vita. De går nok på provisjon :) fikk jo hjelp en gang til å finne en krem som skulle være perfekt på meg, men jeg likte den ikke. hadde funka bedre om jeg fant en krem selv.

Når jeg går på butikker som vita er det for å gå litt på skattejakt,

finne en krem jeg ikke har prøvd før, hårfarge, sminke... gjøre litt impulskjøp. Kjøper faktisk mer om jeg ikke får hjelp.

En ting som er sikkert er at den dagen du faktisk trenger hjelp er det ingen som har tid :)

Det er faktisk en butikk i byen som er beryktet for en av selgerene der som har vært der i 20-30 år er for ivrig. Tvinger omtrent fjortiser til å prøve bukser, henger utenfor prøvegardiner mens de prøver klærne, snurrer dem rundt og kommenterer hvor bra det ser ut. Hadde fått hetta om dette skjedde meg. Styrer unna denne butikken.

Skrevet

Men i all verden - snakk om å reagere negativt på alminnelig høflighet!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Er hun pratesyk eller overivrig?''

Nei, hun er bare normalt hyggelig.

Gjest ny genser
Skrevet

Men i all verden - snakk om å reagere negativt på alminnelig høflighet!

Jeg smilte da tilbake... Ikke helt kokko. Liker bare å filosofere over ting jeg synes er merkelig.

Gjest hater overhjelpsomhet
Skrevet

Det er faktisk en butikk i byen som er beryktet for en av selgerene der som har vært der i 20-30 år er for ivrig. Tvinger omtrent fjortiser til å prøve bukser, henger utenfor prøvegardiner mens de prøver klærne, snurrer dem rundt og kommenterer hvor bra det ser ut. Hadde fått hetta om dette skjedde meg. Styrer unna denne butikken.

Jeg husker en klesbutikk jeg var i da jeg var "fjortis"

han selgere bare MÅTTE selge meg en jakke, jeg var så dum å si at jeg skulle se på en jakke... og han SKULLE selge meg jakke,

selv om jeg ikke så noen jeg likte.... endte med at han klarte å prakke på meg en lite kledelig og altfor stor jakke - til en meget stiv pris :)

Flink selger ja hehe :)

Gjest been there - done that!
Skrevet

''Er hun pratesyk eller overivrig?''

Nei, hun gjør bare det man kan forvente av en hyggelig ekspeditør.

Skrevet

Så heldig du er, endelig funnet en butikk med service, for det meste henger betjeningen i en telefon og er sur hvis du avbryter Deres private smtale.

Høflighet er et savn i norske butikker, posiytivt med svenker bak disken , de til og med hilser på folk

Skrevet

Dette er noe de har begynt å gjøre i de siste årene, altså positive kommentarer ved disken om klærne du kjøper. At de spør om du trenger hjelp når du kommer inn i butikken er normalt.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe hva som var merkelig med det?!?

Synes hun oppførte seg som de fleste andre _hyggelig_ butikkmedarbeidere jeg.

Hun ga jo deg til og med et kompliment jo :-)

Gjest ny genser
Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe hva som var merkelig med det?!?

Synes hun oppførte seg som de fleste andre _hyggelig_ butikkmedarbeidere jeg.

Hun ga jo deg til og med et kompliment jo :-)

Det virker så poenget når jeg allerede står i kassen er å bli smigret slik at jeg kommer tilbake.

Mary Poppins
Skrevet

Det virker så poenget når jeg allerede står i kassen er å bli smigret slik at jeg kommer tilbake.

Men er det noe galt i det da? Evnt kan det jo hende hun faktisk mente det hun sa?:)

Uansett, dette er ikke noe å gruble over. Jeg setter i hvert fall pris på en hyggelig butikkmedarbeider, og blir i godt humør av det :)

Gjest alomo
Skrevet

Jeg smilte da tilbake... Ikke helt kokko. Liker bare å filosofere over ting jeg synes er merkelig.

Ja, det som før var vanlig, altså at folk var hyggelig og ga hverandre lit positiv oppmerksomhet, er i dag så sjelden vare at det blir merkelig.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...