Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan egentlig sukkerbrødbunn fryses? Hvor lenge i så tilfelle? Er det like godt som den "ferske" varianten?

Skrevet

Ja, sukkerbrødbunner kan fryses, men bør tines langsomt og uten plast, for at de ikke skal bli klissete.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

De kan det, men min erfaring er at kaken blir litt tørrere. Men det kan du fikse ved å bruke noe flytende fyll som trekker inn i sukkerbrødene. Jeg pleier også å dele bunnen før frysing dersom den skal deles.

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1275519732' post='4372331]

De kan det, men min erfaring er at kaken blir litt tørrere. Men det kan du fikse ved å bruke noe flytende fyll som trekker inn i sukkerbrødene. Jeg pleier også å dele bunnen før frysing dersom den skal deles.

''De kan det, men min erfaring er at kaken blir litt tørrere. Men det kan du fikse ved å bruke noe flytende fyll som trekker inn i sukkerbrødene.''

Sukkerbrød skal dynkes! Og dynkes skikkelig! Halvtørre bløtkaker er grusomt.

Gjest annlovinda
Skrevet

''De kan det, men min erfaring er at kaken blir litt tørrere. Men det kan du fikse ved å bruke noe flytende fyll som trekker inn i sukkerbrødene.''

Enig. Og gjerne lages dagen før de skal spises, da blir de ekstra gode og blaute. :)

Skrevet

Enig. Og gjerne lages dagen før de skal spises, da blir de ekstra gode og blaute. :)

Nja - jeg er ikke så glad i krem som har ligget på kaken siden dagen før, med mindre det er marsipanlokk på. .o) Men den kan jo dynkes dagen før og monteres noen timer før den skal spises. :o)

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

''Sukkerbrød skal dynkes! Og dynkes skikkelig! Halvtørre bløtkaker er grusomt.''

Enig! Jeg dynker dem uansett. Men dersom jeg fryser dem så dynker jeg dem ekstra for at de ikke skal bli tørre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...