Gå til innhold

Dere med barnehager som er i streik...

Gjest Hvorfor skal vi betale full barnehagesats under streik?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvorfor skal vi betale full barnehagesats under streik?
Skrevet

Svar:

"For at et tilbud skal opprettholdes må det være et tilbud med tilstrekkelig bemanning til at det kan

kalles forsvarlig. KS kan ikke se at foresatte har krav på reduksjon i foreldrebetalingen når tilbudet

opprettholdes, men med en noe annen bemanning.

Dersom tilbudet opphører skal de ikke betale noe. Et delvis tilbud i tid bør gi forholdsmessig

reduksjon."

Noen som har planer om å søke redusert betailng, dette er jo noe virkelig alle burde benytte seg av.

Kommunene sparer jo allerede masse penger på streiken.

Skrevet

Ja blir dette langvarig så skal jeg absolutt søke om dette!!

Denne streiken merker jeg blir litt irritert over.. skjønner de ønsker mere lønn og fortjener det, men den rammen hovedsaklig tredjepart - oss med barn i barnehager/skole og min arbeidsgiver. Kommunen tjener jo bare penger på dette...

Gjest Hvorfor skal vi betale for en barnehageplass under streik?
Skrevet

Denne streiken merker jeg blir litt irritert over.. skjønner de ønsker mere lønn og fortjener det, men den rammen hovedsaklig tredjepart - oss med barn i barnehager/skole og min arbeidsgiver. Kommunen tjener jo bare penger på dette...

Irriterer meg jeg også.

Greit at streik er et lovlig virkemiddel, men jeg ser virkelig ikke hensikten i offentlig sektor som ikke produserer noe, men som bare rammer 3.part hardt økonomisk.

Det irriterer meg at ingen av partene ikke engang tar initiativ til å PRØVE å komme til en enighet. Fravær av kontakt og kommunikasjon totalt jo.

Grrrrrr.

Skrevet

Irriterer meg jeg også.

Greit at streik er et lovlig virkemiddel, men jeg ser virkelig ikke hensikten i offentlig sektor som ikke produserer noe, men som bare rammer 3.part hardt økonomisk.

Det irriterer meg at ingen av partene ikke engang tar initiativ til å PRØVE å komme til en enighet. Fravær av kontakt og kommunikasjon totalt jo.

Grrrrrr.

Helt enig!!! I morgen må jeg ta feriedag pga. dette og det er surt!!!!

Skrevet

Din arbeidsgruppe har aldri streiket?

Skrevet

Din arbeidsgruppe har aldri streiket?

Nei faktisk ikke, men det er ikke det som er saken.

Streik kan være et postivt virkemiddel det og jeg er absolutt ikke imot det, men da må det ramme den riktige parten for å få betydning. Jeg ser ikke hvordan kommunen blir rammet av dette. Hvilken betydning har det for de at barnehage og skole er stengt? mens det får store konsekvenser for 3.part og våres jobber. Det eneste man leser om i avisene er hvor mye penger kommunen sparer på dette! men mulig det er noe jeg ikke ser her.....

Gjest fra bergen
Skrevet

Nei faktisk ikke, men det er ikke det som er saken.

Streik kan være et postivt virkemiddel det og jeg er absolutt ikke imot det, men da må det ramme den riktige parten for å få betydning. Jeg ser ikke hvordan kommunen blir rammet av dette. Hvilken betydning har det for de at barnehage og skole er stengt? mens det får store konsekvenser for 3.part og våres jobber. Det eneste man leser om i avisene er hvor mye penger kommunen sparer på dette! men mulig det er noe jeg ikke ser her.....

''Jeg ser ikke hvordan kommunen blir rammet av dette. Hvilken betydning har det for de at barnehage og skole er stengt?''

Hvordan kan kommunen bli rammet da? Hvem er det som "eier" kommunen?

Skrevet

''Jeg ser ikke hvordan kommunen blir rammet av dette. Hvilken betydning har det for de at barnehage og skole er stengt?''

Hvordan kan kommunen bli rammet da? Hvem er det som "eier" kommunen?

Nettopp mitt poeng - de blir ikke rammet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...