Gå til innhold

BH-størrelser

Anbefalte innlegg

Gjest miniRose
Skrevet

La inn mål på en BH-kalkulator på to sider her på nettet og fikk til svar: 80 AA og 80 A-. Betyr det at a er passende? Finnes vel ikke mindre? Ble litt sjokket over størrelsen da jeg har brukt B og C til nå.

Vil ut på shopping i morgen...

Fortsetter under...

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes de BH kalkulatorene ofte er ganske misvisende, uten at jeg vet hvorfor.

Skrevet

Gå til en seriøs undertøysbutikk og få hjelp til å finne din riktige størrelse. Og da snakker jeg ikke om H&M eller Cubus...

Jeg prøvde en sånn bh-kalkulator en gang og tror jeg fikk 75 A eller B, jeg bruker 75 E etter å ha fått hjelp på en profesjonell undertøysforretning...

Gjest Elextra
Skrevet

Hva er en BH-kalkulator?

Tror ikke jeg ville kjøpt en BH uten å prøve den; i hvertfall ikke en litt dyrere en.

Gjest miniRose
Skrevet

Gå til en seriøs undertøysbutikk og få hjelp til å finne din riktige størrelse. Og da snakker jeg ikke om H&M eller Cubus...

Jeg prøvde en sånn bh-kalkulator en gang og tror jeg fikk 75 A eller B, jeg bruker 75 E etter å ha fått hjelp på en profesjonell undertøysforretning...

Såpass ja. Bor på et lite sted, ikke akkurat Oslo her for å si det mildt. Å finne rett størrelse virker veldig vanskelig nå....

Skrevet

Såpass ja. Bor på et lite sted, ikke akkurat Oslo her for å si det mildt. Å finne rett størrelse virker veldig vanskelig nå....

Rundt brystkassen skal bh'en sitte greit stramt på _ytterste_ hakk når du kjøper den, den går ut med tiden og da strammer du inn.

Når det gjelder cupen så skal puppen nedi og ikke tyte ut. :o) Det er jo forskjellige fasonger både på bh'ene og puppene så du må rett og slett prøve deg frem.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Fant BH-kalkulator på nett og skjønner det ikke er noe å stole på:

''B. Mål cup-størrelsen

Deretter legger du målebåndet rundt brystet igjen, men denne gangen der bysten er størst (se 2-tallet på figuren). Mål med en bh på, helst en som er vattert. Dette målet har en tendens til å bli for lite, derfor er det viktig at du ikke strammer, men legger målebåndet løst rundt. Den omkretsen du leser av nå, bestemmer hvilken cup-størrelse bh’en din skal ha.

C. Legg inn tallene i BH-kalkulatoren

1. Mål under brystene i cm

2. Mål der bysten er størst''

Målene rundt brystkassen på to ulike steder sier vel ingen ting eller svært lite om formen og størrelsen på brystene som sådan!?

Om du har kjøpt BH'er før har du vel en idé om hvordan disse passet, det sier antakelig langt mer enn en slik "kalkulator"

Gjest been there - done that!
Skrevet

Rundt brystkassen skal bh'en sitte greit stramt på _ytterste_ hakk når du kjøper den, den går ut med tiden og da strammer du inn.

Når det gjelder cupen så skal puppen nedi og ikke tyte ut. :o) Det er jo forskjellige fasonger både på bh'ene og puppene så du må rett og slett prøve deg frem.

Skulle nesten tro du hadde jobbet i bransjen. Svaret er spot on! ;)

Skrevet

Fant BH-kalkulator på nett og skjønner det ikke er noe å stole på:

''B. Mål cup-størrelsen

Deretter legger du målebåndet rundt brystet igjen, men denne gangen der bysten er størst (se 2-tallet på figuren). Mål med en bh på, helst en som er vattert. Dette målet har en tendens til å bli for lite, derfor er det viktig at du ikke strammer, men legger målebåndet løst rundt. Den omkretsen du leser av nå, bestemmer hvilken cup-størrelse bh’en din skal ha.

C. Legg inn tallene i BH-kalkulatoren

1. Mål under brystene i cm

2. Mål der bysten er størst''

Målene rundt brystkassen på to ulike steder sier vel ingen ting eller svært lite om formen og størrelsen på brystene som sådan!?

Om du har kjøpt BH'er før har du vel en idé om hvordan disse passet, det sier antakelig langt mer enn en slik "kalkulator"

''Målene rundt brystkassen på to ulike steder sier vel ingen ting eller svært lite om formen og størrelsen på brystene som sådan!?''

Jeg vil tro man må ha flotte struttepupper om man skal kunne bruke den kalenderen. Selv om jeg får et mål rundt når puppene henger fritt, de tar nemlig mer plass når de "rulles opp" og stappes inn i bh'n... ;o)

Skrevet

Skulle nesten tro du hadde jobbet i bransjen. Svaret er spot on! ;)

Har ikke jobbet i bransjen, men med pupper som ikke er helt standard-størrelse så plukker man opp litt etterhvert. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

''Målene rundt brystkassen på to ulike steder sier vel ingen ting eller svært lite om formen og størrelsen på brystene som sådan!?''

Jeg vil tro man må ha flotte struttepupper om man skal kunne bruke den kalenderen. Selv om jeg får et mål rundt når puppene henger fritt, de tar nemlig mer plass når de "rulles opp" og stappes inn i bh'n... ;o)

''elv om jeg får et mål rundt når puppene henger fritt, de tar nemlig mer plass når de "rulles opp" og stappes inn i bh'n... ;''

Selvsagt, heter ikke push-up for ingen ting(og selv andre BH'er enn typiske push-ups løfter jo en del)!

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke jobbet i bransjen, men med pupper som ikke er helt standard-størrelse så plukker man opp litt etterhvert. :o)

Haha, du får ikke PhD i BH-shopping av den der! ;)

Gjest togli
Skrevet

*HAHA*

Tenkte det samme ;))

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...