Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp et lite bad. Vi skal ikke gjøre noe selv. Har fått et horribelt høyt tilbud fra en aktør, og venter på tilbud fra en til.

Noen som nettopp har pusset opp bad? Og hva kostet det?

Badet skal flislegges.

Skrevet

Totalrehabilitering av bad vil vanligvis være det som koster mest pr kvadratmeter grunnflate i hele huset. Det er lurt at dere innhenter priser fra flere, men pass på at det er seriøse firmaer slik at dere kan reklamere hvis noe blir feil.

Skrevet

Jeg googlet dette tidligere i vinter og kom over flere diskusjonsforum der folk stilte det samme spørsmålet. Dersom badet var røffli 4-6 kvm og skulle totalrenoveres av fagfolk og uten egeninnsats, lå vel prisene på fra 70-80 000 og opp mot 150 000.

Skrevet

Totalrehabilitering av bad vil vanligvis være det som koster mest pr kvadratmeter grunnflate i hele huset. Det er lurt at dere innhenter priser fra flere, men pass på at det er seriøse firmaer slik at dere kan reklamere hvis noe blir feil.

Alt det der vet jeg, har vært gjennom alt før. Men det er noen år siden, og prisene har forandret seg. Jeg vet det er dyrt og store prisforskjeller. Jeg etterspør derfor noen som nettopp har utført en rehabillitering, og kan si noe om pris/prisnivå.

Jeg brukte et firma med godt rennome sist, men fikk likevel problemer. Men denne gangen vet jeg hva jeg skal kreve og hva jeg skal se etter.

Skrevet

Jeg googlet dette tidligere i vinter og kom over flere diskusjonsforum der folk stilte det samme spørsmålet. Dersom badet var røffli 4-6 kvm og skulle totalrenoveres av fagfolk og uten egeninnsats, lå vel prisene på fra 70-80 000 og opp mot 150 000.

Det stemmer med min erfaring også. Allerede for en del år siden, så kostet det over 100 000,- å totalrenovere et knøttebad i en bygård.

Skrevet

Alt det der vet jeg, har vært gjennom alt før. Men det er noen år siden, og prisene har forandret seg. Jeg vet det er dyrt og store prisforskjeller. Jeg etterspør derfor noen som nettopp har utført en rehabillitering, og kan si noe om pris/prisnivå.

Jeg brukte et firma med godt rennome sist, men fikk likevel problemer. Men denne gangen vet jeg hva jeg skal kreve og hva jeg skal se etter.

Ok :-)

Skrevet

Jeg har fått en pris på 175000,- på et bad på 4 kvm. Da er kun toalett tatt med (vegghengt). Ingen innredning.

Gjest Elextra
Skrevet

''Dersom badet var røffli 4-6 kvm og skulle totalrenoveres av fagfolk og uten egeninnsats, lå vel prisene på fra 70-80 000 og opp mot 150 000.''

Høres svært billig ut etter dagens standard, i hvertfall. Da snakker jeg om bad med våtromsstandard, gode fliser og ok hvitevarer/skap etc. Ville doblet nevnte beløp... minst.

Gjest Elextra
Skrevet

Pst, sendte en mail... pas très important!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har fått en pris på 175000,- på et bad på 4 kvm. Da er kun toalett tatt med (vegghengt). Ingen innredning.

Hvis det er snakk om full våtromsstandard m. varmekabler, fliser etc. er det ingen upris, tror jeg.

Men selvfølgelig aldri dumt å sjekke flere!

Gjest Elextra
Skrevet

''Dersom badet var røffli 4-6 kvm og skulle totalrenoveres av fagfolk og uten egeninnsats, lå vel prisene på fra 70-80 000 og opp mot 150 000.''

Høres svært billig ut etter dagens standard, i hvertfall. Da snakker jeg om bad med våtromsstandard, gode fliser og ok hvitevarer/skap etc. Ville doblet nevnte beløp... minst.

... og varmekabler, selvsagt, men det er vel nærmest unødvendig å si i sammenhengen.

Skrevet

Pst, sendte en mail... pas très important!

Aber plötslich!

Skrevet

Jeg har ikke nettopp renovert et bad og faller derfor utenfor det etterspurte og ekslusive sjiktet av respondenter i din forespørsel,men tillater meg likevel å si at det der hørtes kukdyrt ut. Og om du ikke skal skifte gjennomgående rør på tvers av etasjer eller hugge opp gulv - så synes jeg det hørtes dobbeltkukdyrt ut.

Skrevet

Jeg har ikke nettopp renovert et bad og faller derfor utenfor det etterspurte og ekslusive sjiktet av respondenter i din forespørsel,men tillater meg likevel å si at det der hørtes kukdyrt ut. Og om du ikke skal skifte gjennomgående rør på tvers av etasjer eller hugge opp gulv - så synes jeg det hørtes dobbeltkukdyrt ut.

Jeg hører også andre som sier nesten det samme (utelatt kuk - men dyrt!).

Har et budsjett på 120.000. Har forstått det slik at det skal holde, men jeg er usikker - derfor spør jeg..

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg hører også andre som sier nesten det samme (utelatt kuk - men dyrt!).

Har et budsjett på 120.000. Har forstått det slik at det skal holde, men jeg er usikker - derfor spør jeg..

''Jeg hører også andre som sier nesten det samme (utelatt kuk - men dyrt!)''

Grenser for hva man kan forvente å få med på kjøpet!

Skrevet

''Jeg hører også andre som sier nesten det samme (utelatt kuk - men dyrt!)''

Grenser for hva man kan forvente å få med på kjøpet!

...men enkelte fantaserer jo om håndtverkersex!

mariaflyfly
Skrevet

Hehe, du fikk vel med deg Tor med Hammer'n i vinter? :D

Skrevet

Hehe, du fikk vel med deg Tor med Hammer'n i vinter? :D

Nei, den har jeg ikke sett før :-) Skikkelig sjekketriks å ha plakater av halvnakne damer når du er 47 år! ;-)

(men i flg noen av kommentarene er ikke filmen ekte vare, men artig lell *S*)

Skrevet

Vi har totalrenovert to bad, begge på 4.2 m2. Det ene for fem år siden. Kom på 98 000. Det andre var ferdig nå rett før jul. 120 000. Med noe mer egeninnsats, og en litt høyere standard på baderomsmøbler og fliser.

Skrevet

''...men enkelte fantaserer jo om håndtverkersex!''

*hehe* Jeg skulle innom et sted og høre på pris på skifte av varmtvannstank for et par år siden. Rørleggeren var det smellkjekkeste jeg noen gang har sett og møtt og jeg var totalt i ørska den tiden jeg var der inne! Da jeg kom ut igjen hadde jeg bestilt tank og dusjkabinett, men helt glemt å spørre på prisen og jeg holdt på å glemme å kjøre innom sfo for å hente jentungen! *hehe*

Og de rørleggerne som kom hjem til meg for å montere saker og ting var jaggu meg av samme ulla de også - så dersom disse var representative for håndverkere så ja takk til håndverkersex!!!! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...