Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt opp min stilling muntlig til sjefen og sa jeg jobber ut august. Det er en måneds oppsigelse men den nye jobben min vil jeg begynner i august. Sjefen min vil ha skriftlig brev og det jeg lurer på er om jeg nå kan skrive ut juli på dette brevet istedenfor ut august som jeg sa muntlig til henne først???

Skrevet

1 måneds oppsigelse er det det er, slik at hvis du leverer oppsigelse 7 juni så skal du kunne jobbe til 7 juli (som et eks)

Det er klart at en muntlig avtale har stor kraft, men så lenge sjefen går fra den muntlige avtalen på en måte og ber om skriftlig (hvilket er det korrekte) så kan du nok prøve deg på juli med beskjed på siden at noe forutsett har dukket opp slik at du ikke kan jobbe så lenge som lovet første gang.

I teorien skal dette kunne gå, om praksisen fungerer like smidig gjelder vel å se

Gratulere med ny jobb

Skrevet

1) Du bør sjekke oppsigelsestiden i arbeidskontrakten din. Det er typisk noe slikt som 1 eller 3 måneder etter slutten av måneden du sier opp. Så hvis du har 1 måneds oppsigelsestid, og sier opp i dag, må du jobbe ut juli.

2) Snakk med sjefen din om dette.

Med vennlig hilsen

Gjest høstløv
Skrevet

1 måneds oppsigelse er det det er, slik at hvis du leverer oppsigelse 7 juni så skal du kunne jobbe til 7 juli (som et eks)

Det er klart at en muntlig avtale har stor kraft, men så lenge sjefen går fra den muntlige avtalen på en måte og ber om skriftlig (hvilket er det korrekte) så kan du nok prøve deg på juli med beskjed på siden at noe forutsett har dukket opp slik at du ikke kan jobbe så lenge som lovet første gang.

I teorien skal dette kunne gå, om praksisen fungerer like smidig gjelder vel å se

Gratulere med ny jobb

Oppsigelsestid går fra den siste datoen i måneden arbeidsgiver får oppsigelsesbrev til den siste datoen i måneden en slutter.

En kan ikke si opp jobben den 7. juni og fratre den 7. juli, en må bli til den 31. juli.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...