Gå til innhold

Få av Acrylmaling fra tøy

Anbefalte innlegg

Gjest Fanken altså
Skrevet

Hvordan gjør vi det?

Avkommet i første vg. har drevet med acrylmaling i dag og har fått sølt på dyrt tøy som var handlet inn i går.

Får vi dette bort?

Skrevet

Jeg klarte å få av rød maling på hvit tskjorte nettopp, så med litt flaks får du det til. I vårt tilfelle så hadde malingen lagt seg litt "utenpå" stoffet, og ikke trengt helt inn. Bløtla med flekkfjerner og vasket et par omganger.

Gjest Fanken altså
Skrevet

Jeg klarte å få av rød maling på hvit tskjorte nettopp, så med litt flaks får du det til. I vårt tilfelle så hadde malingen lagt seg litt "utenpå" stoffet, og ikke trengt helt inn. Bløtla med flekkfjerner og vasket et par omganger.

Åh, takk. Har ringt rundt og fikk beskjed at ny acrylmaling kan vaskes vekk med godt med såpe og vann.

Avkommet sa h*n hadde fått vekk en del på skolen, får slenge det rett i vaskemaskinen når h*n kommer hjem.

Fått på flere av klærne også for sikkerthets skyld. Rart de ikke sørger for at ungdommen tar med og bruker maletøy, de kan da kline selv om de er ungdommer, og tøyet er ikke billig. De burde si i fra at i morgen skal det males så ta med egnet tøy. Eller be dem ta med maletøy for de skal drive en del med det eller noe.

Slik ting er nå så har avkommet kledd seg i bare nytt tøy, handlet inn i går, og så har de malestyr på skolen i dag.

:(

Gjest anna72
Skrevet

Åh, takk. Har ringt rundt og fikk beskjed at ny acrylmaling kan vaskes vekk med godt med såpe og vann.

Avkommet sa h*n hadde fått vekk en del på skolen, får slenge det rett i vaskemaskinen når h*n kommer hjem.

Fått på flere av klærne også for sikkerthets skyld. Rart de ikke sørger for at ungdommen tar med og bruker maletøy, de kan da kline selv om de er ungdommer, og tøyet er ikke billig. De burde si i fra at i morgen skal det males så ta med egnet tøy. Eller be dem ta med maletøy for de skal drive en del med det eller noe.

Slik ting er nå så har avkommet kledd seg i bare nytt tøy, handlet inn i går, og så har de malestyr på skolen i dag.

Og du er sikker på at de ikke har fått beskjed om at det skulle males i dag da? Lett å glemme slike ting om morgenen før skolen starter.

Skrevet

Eh, snakker du om en som går på videregående..?

Jeg ville tippe at man tenker at de kan passe seg og tenke litt selv...?

La meg forresten gjette: er det en gutt? ;-)

Gjest Fanken altså
Skrevet

Eh, snakker du om en som går på videregående..?

Jeg ville tippe at man tenker at de kan passe seg og tenke litt selv...?

La meg forresten gjette: er det en gutt? ;-)

Regner med at de evner å passe seg allerede godt fra barneskolen av ;) men uhell skjer selv den beste vet du.

Mrs. Wallace
Skrevet

''De burde si i fra at i morgen skal det males så ta med egnet tøy.''

Som regel gis det opptil flere beskjeder om sånt på vgs - og det er alltid en håndfull elever som allikevel ikke husker å ha hørt et ord om det. ;p

brilleslangen
Skrevet

Hvis du ikke får det bort med grundig vask, kan du prøve med litt neglelakkfjerner påen klut og gnikke og gnu... Datteren på snart 8 kom hjem med svart smurning både på bukse og bolero her om dagen...(gudene må vite hvor ho har vært og fått på seg det, i følge ho selv hadde ho ikke vært i nærheten av noe maskinelt)

Fikk faktisk vekk det meste med neglelakkfjerner... Jeg ser skygge av en flekk på boleroen, men er ikke så sikker på at andre gjør. resten ble borte. Etter neglelakkrensen ble plaggene vasket med vanish og vaskemiddel i vaskemaskinen...

Så jeg tenker atom du ikke får det vekk med mye såpeog vann, så kan det absolutt være verdt å prøve med neglelakkfjerner...

Gjest Fanken altså
Skrevet

Hvis du ikke får det bort med grundig vask, kan du prøve med litt neglelakkfjerner påen klut og gnikke og gnu... Datteren på snart 8 kom hjem med svart smurning både på bukse og bolero her om dagen...(gudene må vite hvor ho har vært og fått på seg det, i følge ho selv hadde ho ikke vært i nærheten av noe maskinelt)

Fikk faktisk vekk det meste med neglelakkfjerner... Jeg ser skygge av en flekk på boleroen, men er ikke så sikker på at andre gjør. resten ble borte. Etter neglelakkrensen ble plaggene vasket med vanish og vaskemiddel i vaskemaskinen...

Så jeg tenker atom du ikke får det vekk med mye såpeog vann, så kan det absolutt være verdt å prøve med neglelakkfjerner...

Ok, takk skal du ha. Jeg var heldig og fikk vekk alt ved først å vaske for hånd med zalo og så putte det i vaskemaskinen.

H*n hadde for øvrig gjort sitt beste på skolen før h*n kom hjem, så det var ikke så mye igjen til meg å handskes med.

Skal huske på neglakkfjerner til neste gang, hvi det blir noen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...