Gå til innhold

Hjemmelagde hamburgere - oppskrift.

Anbefalte innlegg

Gjest bipp..
Skrevet

Har kjøpt kjøttdeig og tenkte å prøve meg på hjemmelagde hamburgere. Men trenger oppskrift og fremgangsmåte. Er de vanskelig å steke på grillen, detter de lett fra hverandre? Og hvor store og tykke bør de være. Kjøpt 1 kg kjøttdeig.

Gjest høstløv
Skrevet

Hjemmelagde hamburgere går det ikke an å steke på grillen, vi har prøvd, de detter fra hverandre og kjøttet faller ned i ilden og brenner opp. Vi har prøvd å legge aluminiumsfolie under, men da brente kjøttet seg fast i aluminiumet og var umulige å få av igjen.

Hamburgerne må være stekte på forhånd, før grilling, da går det bra.

Skrevet

Hjemmelagde hamburgere går det ikke an å steke på grillen, vi har prøvd, de detter fra hverandre og kjøttet faller ned i ilden og brenner opp. Vi har prøvd å legge aluminiumsfolie under, men da brente kjøttet seg fast i aluminiumet og var umulige å få av igjen.

Hamburgerne må være stekte på forhånd, før grilling, da går det bra.

Hvis du pensler aluminiumsfolien med olje før du legger på de rå burgerne så bør det vel gå greit?

Gjest høstløv
Skrevet

Hvis du pensler aluminiumsfolien med olje før du legger på de rå burgerne så bør det vel gå greit?

Det gikk ikke hos oss. Dessverre!

Folien klistret seg til kjøttet og var ikke til å få av og ingen av oss hadde lyst på å spise burgere med alu.foliestrimler.

:-(

candyqueen_83
Skrevet

Tilsett worchestersaus hvis du har(?), litt finhakket løk, finhakket hvitløk, salt, pepper, og annet krydder du liker, et egg eller to, og litt mel/potetmel binder deigen litt så de ikke smuldrer så fælt.

Det lønner seg å legge dem på bakepapir på en stekeplate, og forhåndssteke dem noen minutter i ovnen. Sånn at overflaten ikke er så klissete. Ellers har karbonadene veldig lett for å svi seg fast på grillrista.

Skrevet

Jeg bruker karbonadedeig. Tilsetter litt veldig finhakket løk + hvitløk + ønsket krydder. (Salt, pepper, grillkrydder, chili.....)

Jeg har ikke testet å grille dem. Tror ikke jeg ville gjort det heller.

De må ikke stekes for lenge. Da blir de veldig tørre. (Jeg tar også i løk for at de ikke skal bli tørre) Det optimale er om de er litt rosa i midten:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...