Gå til innhold

Røde roser...

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har fått en stor bukett røde roser av min mann. De står pent på bordet i stua.

Jeg fikk det samme for 14 dager siden.

Og med jevne mellomrom gjennom hele året. Jeg pleier smile og takke for dem, og kutte de pent slik at de holder seg lenge.

:-)

Det jeg ikke har hjerte å fortelle han, er at jeg egentlig ikke liker avkuttede blomster. Foretrekker potteplanter som lever en stund...

*rar*

Skrevet

*Hahahahaha* Jeg ble lovet blomster for noen uker siden, men har ikke sett snurten av en liten kvast engang... *hehe*

Gjest høstløv
Skrevet

ÅH langstilkede, store, fyldige røde roser er de peneste blomster, jeg kan få, gjerne mange 20 - 30 stykker på en gang.

Men mannen min er mer praktisk, han synes at det er greiest med potteplanter, for de står lengre.

Men jeg får roser av ham til vår bryllupsdag og av datteren min hver gang, hun er hjemme. Av og til lurer jeg meg til å kjøpe noen selv også, hvis de er ekstra fine i butikken.

Jeg har hatt roser stående flotte i opptil 14 dager og jeg har gledet meg over de hver eneste dag.

Skrevet

Jeg elsker buketter med blomster - særlig tulipaner og roser.

Gjest Takknemlighet...
Skrevet

Jeg tenker bare at hverdagsgleder legger en ikke merke til før de er borte. Så heldig du er som har en partner som gir uttrykk for sin kjærlighet slik!

Det må da virkelig være "tanken som teller" her? Du ønsker vel ikke å få en ny potteplante annenhver uke?

Jeg også har hatt en mann som kom ofte med blomster. Men han lever ikke mer....

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg tenker bare at hverdagsgleder legger en ikke merke til før de er borte. Så heldig du er som har en partner som gir uttrykk for sin kjærlighet slik!

Det må da virkelig være "tanken som teller" her? Du ønsker vel ikke å få en ny potteplante annenhver uke?

Jeg også har hatt en mann som kom ofte med blomster. Men han lever ikke mer....

Ja, jeg er heldig og jeg vet det. Han pleier også komme med pledd om jeg har lagt meg ned på sofaen. Og han serverer meg kaffe/te eller vin- alt ettersom.

Skrevet

Det må du da kunne si på en pen måte.

F.eks. når dere ser en potteplante som du synes er spesielt fin, så sier du det. Gjerne med en: "noen ganger synes jeg faktisk at det er minst like fint som avsårene. Dessuten holder de jo lenger så jeg kan ha glede av dem lenge....)

Skrevet

Du kan slå deg til ro med at din mann har bedre smak enn deg selv. Røde roser er definitivt lekrere enn en pottekvast!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg elsker avkuttede blomster. Det er noe med skjønnheten og forgjengeligheten som fascinerer meg.

Og budskapet er selvfølgelig også viktig (hm, hvor lenge er det siden jeg har fått en blomsterbukett fra min mann, tro?).

Skrevet

Jeg synes nå avstårede blomster, gjerne liljer, roser eller tulipaner er nydelig jeg da.. :) De ser "friskere" ut og gjør seg bedre på stuebordet enn en potteblomst.. Men smaken er som baken. :o)

Men jeg ville nok ikke sagt noe om mannen er så snill.. Så utrolig hyggelig da! :o) Hender jeg får blomster også, og om det ikke er akkurat min favoritt blir jeg kjempeglad (og banner litt innvendig for at det ikke var roser eller liljer, hehe) og setter dem på bordet. :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg synes nå avstårede blomster, gjerne liljer, roser eller tulipaner er nydelig jeg da.. :) De ser "friskere" ut og gjør seg bedre på stuebordet enn en potteblomst.. Men smaken er som baken. :o)

Men jeg ville nok ikke sagt noe om mannen er så snill.. Så utrolig hyggelig da! :o) Hender jeg får blomster også, og om det ikke er akkurat min favoritt blir jeg kjempeglad (og banner litt innvendig for at det ikke var roser eller liljer, hehe) og setter dem på bordet. :)

Ja, jeg har jo ikke sagt noe. Det er jo en nydelig gest :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du kan slå deg til ro med at din mann har bedre smak enn deg selv. Røde roser er definitivt lekrere enn en pottekvast!

he-he! :-)

Ja, det er jo penere! Må jo innrømme det. De varer bare kortere i forhold til fine grønnplanter.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg elsker avkuttede blomster. Det er noe med skjønnheten og forgjengeligheten som fascinerer meg.

Og budskapet er selvfølgelig også viktig (hm, hvor lenge er det siden jeg har fått en blomsterbukett fra min mann, tro?).

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg "klager". mener ikke klage på "ordentlig" da! Liker bare egentlig ikke avkuttede blomster. Kan ikke grunngi det.

Men jeg er _veldig_ glad for at min mann viser sånn en flott omtanke! :-)

Mary Poppins
Skrevet

Hehe enig ;)

Gjest eugnie
Skrevet

Ja, jeg er heldig og jeg vet det. Han pleier også komme med pledd om jeg har lagt meg ned på sofaen. Og han serverer meg kaffe/te eller vin- alt ettersom.

Sukk, hvor fant du ham? :)

Skrevet

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg "klager". mener ikke klage på "ordentlig" da! Liker bare egentlig ikke avkuttede blomster. Kan ikke grunngi det.

Men jeg er _veldig_ glad for at min mann viser sånn en flott omtanke! :-)

Jeg er enig med deg. Det tristeste av alt er jo å se blomster visne etter ganske kort tid. For deretter og gå i søpla:-( Derfor foretrekker jeg også blomster i potte, selv om det ikke er like romantisk:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...