Gå til innhold

Hva er meningen med livet?

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden

Inspirert av en serie som gikk på nrk for en stund tilbake, så spør jeg: hva mener du er meningen med livet?

Jeg lurer mange ganger på det. Vi vet at vi dør til slutt, noen så alt for tidlig. alt ender i sorg og fortvilelse for de etterlatte. Selv er jeg livredd for å dø. Jeg får rett og slett dødsangst. Og tenker på, hvorfor lever vi? Hva er poenget? Og hvem lever vi for?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348152-hva-er-meningen-med-livet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 193
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

75

• Colette

24

• EnolaGay

5

• cathlin

4

Mest aktive i denne tråden

''Og hvem lever vi for?''

Oss selv - alle menneskene som man har forhold med.

Og så tenker jeg jo på det James Watson svarer:

"I don't think we're for anything, we're just products of evolution. You can say "Gee, your life must be pretty bleak if you don't think there's a purpose," but I'm anticipating a good lunch." [Dr. James Watson, Nobel Laureate]

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia

"I don't think we're for anything, we're just products of evolution. You can say "Gee, your life must be pretty bleak if you don't think there's a purpose," but I'm anticipating a good lunch." [Dr. James Watson, Nobel Laureate]

Med vennlig hilsen

Det var i grunnen godt sagt :)

Gjest Dolores77

Tenk på dominoeffekten, hver enkelt lille brikke har sin meget viktige funksjon, selv om du virker ubetydelig i det store er du veldig viktig.

Kanskje for en person bare.

Trist at folk dør så altfor tidlig, men det er en mening med det. Livet må gå videre.

Det skjer jo i dyreverdenen også, vi må ikke glemme at vi også er dyr.

Kanskje meningen med livet er å gjøre andre glad? Og sette pris på hvert minutt vi har sammen?

Nyt hver dag som om hver dag skulle være den siste.

Annonse

Gjest solfryd

Med vennlig hilsen

''I don't think we're for anything, we're just products of evolution. You can say "Gee, your life must be pretty bleak if you don't think there's a purpose," but I'm anticipating a good lunch." [Dr. James Watson, Nobel Laureate] ''

Og dette er din religion?

42 har jeg hørt. Og det tror jeg kan været et svar like godt som et annet. Det pleier å hjelpe å tenke over at når det store spørsmålet kommer opp, så er vi virkelig like alle mann/kvinner.

Enten livet er slik eller sånn for ham eller henne, kong Salomon eller Jørgen hattemaker. Så er slutten lik.

Og i mellomtiden får man gjøre det beste ut av det man har! Og uten at man riktig er klar over det, så er ofte meningen med livet det at en selv som menneske skaper mening for ANDRES liv. Og så ser vi det ikke selv engang!

;0)

42 har jeg hørt. Og det tror jeg kan været et svar like godt som et annet. Det pleier å hjelpe å tenke over at når det store spørsmålet kommer opp, så er vi virkelig like alle mann/kvinner.

Enten livet er slik eller sånn for ham eller henne, kong Salomon eller Jørgen hattemaker. Så er slutten lik.

Og i mellomtiden får man gjøre det beste ut av det man har! Og uten at man riktig er klar over det, så er ofte meningen med livet det at en selv som menneske skaper mening for ANDRES liv. Og så ser vi det ikke selv engang!

;0)

Feil. Det er 23.

Gjest Kristen siden 70 tallet.

Det finnes mange bra bøker du kan lese:Bibelen,Koranen,The Secret,osv.Religion hjelper ofte folk med dødsangst.Det som er fint med religion er at man tror på det.Hadde man vist 100% sikkert hadde det bare vært en religion her i verden og alle hadde trodd på den.

Annonse

Gjest MayLynn

Det finnes mange bra bøker du kan lese:Bibelen,Koranen,The Secret,osv.Religion hjelper ofte folk med dødsangst.Det som er fint med religion er at man tror på det.Hadde man vist 100% sikkert hadde det bare vært en religion her i verden og alle hadde trodd på den.

Og så har man ingenting å tape på å være kristen heller. Ihvertfall ikke her i Norge. Får håpe det forblir slik.

''I don't think we're for anything, we're just products of evolution. You can say "Gee, your life must be pretty bleak if you don't think there's a purpose," but I'm anticipating a good lunch." [Dr. James Watson, Nobel Laureate] ''

Og dette er din religion?

Nei, jeg er ateist.

Og så har man ingenting å tape på å være kristen heller. Ihvertfall ikke her i Norge. Får håpe det forblir slik.

Selvsagt har man noe å tape på å være kristen, hvis kristendommen ikke er sann.

Ikke bare lever man en løgn, men man arver også en masse fordommer mot homofile, kvinner, og alle de andre gruppene som Bibelen "kritiserer".

Med vennlig hilsen

Det blir jo ikke sannere bare fordi man tror på noe.

“Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away.” – Philip K. Dick

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna

Meningen med livet?

Det er å være god venn for familie og venner. Og kjenne man betyr noe for dem. For meg har også det å få egne barn vært øverste mening. Og nå som mor- er jeg viktig for å bidra i deres oppvekst.

Jeg elsker livet. Nyter å legge meg til å sove, og nyter søvn. Jeg storkoser meg med å våkne om morgenen - særlig når det er sol ute. Jeg trives meget godt med å gå turer i naturen. Jeg liker å lage og spise god mat- og å drikke god vin til. Jeg elsker skravle med venner - gjerne til langt på natt.

Meningen med livet? Jo, egentlig alt det over. I tillegg så har jo vi en funksjon i jobb/hus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...