Gå til innhold

Hva er meningen med livet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 193
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

75

• Colette

24

• EnolaGay

5

• cathlin

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

''Fort gjort :-)''

Ja, man var jo oppe tidlig i dag, og jeg er ikke den som legger meg midt på dagen:-) Aner ikke hva en middagslur er en gang:-)

Ups!, klokka har blitt mange. Får vel krype til sengs jeg også. Var oppe kl.7.00.

God natt:-)

Gjest LCHF :D

"Well, it's nothing very special. Try and be nice to people, avoid eating fat, read a good book every now and then, get some walking in, and try and live together in peace and harmony with people of all creeds and nations."

:-)

'' avoid eating fat''

Bad advice! ;) The rest is all swell :D

Annonse

''Nei, for du klikker på "tråd" i 100 nyeste, og så er det det eneste innlegget i blått.''

Ja, slik er nok for deg som her her tilnærmet døgnet rundt. For oss andre som kikker innen et par ganger om dagen er mesteparten av innleggene blå.

''

Hvis det er vanskelig så velger man tidsstempelet med trackerballen, ("01:48"), taster Ctrl-C, klikker på "tråd", og Ctrl-F, Ctrl-V, så kommer man rett til innlegget.''

Takk, men det er ingen "nyhet". Det er faktisk den eneste måten å finne frem i disse mega-trådene.

Jeg refererte til innlegg innenfor tråder.

Gjest Provocalorius

Ja, og da spurte vel jeg hvorfor 1950 ble brukt, ettersom det er mer enn 52 uker i et år.

Uten at jeg helt gidder å søke tilbake til den tråden igjen.

Med vennlig hilsen

Nei, du spurte ikke hvorfor, du viftet med pekefingeren og korrigerte MP uten videre. Ingen undring der, som vanlig så det ikke ut til å falle deg inn at andre kan ha rett og du ta feil.

Har du lest Asterix-heftet "Brann i rosenes leir"? Det er en skikkelse der som minner meg om deg.

Nei, du spurte ikke hvorfor, du viftet med pekefingeren og korrigerte MP uten videre. Ingen undring der, som vanlig så det ikke ut til å falle deg inn at andre kan ha rett og du ta feil.

Har du lest Asterix-heftet "Brann i rosenes leir"? Det er en skikkelse der som minner meg om deg.

Som sagt - les gjerne tråden.

Gjest min påstand

''hva mener du er meningen med livet?''

Svaret er avhengig av livssynet, og det mål man har med livet. For kristne er målet Himmelen. Derfor er deres mening med livet frelse. Da lever man ikke primært for egne interesser, men for Jesus. I det er også et løfte for evigheten, hvor vi skal være etter døden.

Det er grunnen til at kristne ikke trenger å frykte døden - døden er jo selve målstreken. Mange fester lit til nær-døden-beretninger. De samsvarer godt med med Bibelens omtale av dette temaet.

Slike beretninger er kommet i bokform, f.eks. Don Piper: "90 minutter i himmelen" (en enkelt beretning), og Dr.Richard Kent og Val Fotherby: "Glimt av neste liv" (mange beretninger. Førstnevnte forfatter er pensjonert lege.) Du kan finne slike beretninger på

http://www.finalfrontier.org.uk/index.php?main=1&sub=1&page=4 og

http://www.finalfrontier.org.uk/index.php?main=13&sub=1&page=11

• 1 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...