Gå til innhold

Hva er meningen med livet?

Anbefalte innlegg

''Og hvis ingen andre hadde uttalt seg, eller vi hadde funnet en referanse i en bok eller lignende, så ville jeg ikke endret mening, ettersom folk vitterlig ikke jobber 1950 timer i året.''

Etter at jeg leser dette, tror jeg egentlig du mener at du har rett fremdeles.

Vel, det er åpenbart korrekt at mange bruker 1950 som en slags standard. Det er dog ikke 1950 arbeidstimer i året, ettersom det er mer enn 52 uker i et år.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 193
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

75

• Colette

24

• EnolaGay

5

• cathlin

4

Mest aktive i denne tråden

En negativ ateist tror ikke at Gud eksisterer.

En positiv ateist tror at Gud ikke eksisterer.

En agnostiker er ikke sikker på om Gud eksisterer.

''En negativ ateist tror ikke at Gud eksisterer.

En agnostiker er ikke sikker på om Gud eksisterer''

Dette var virkelig kloke ord som jeg har den fulle respekt for.

Unnskyld meg..men du prater og prater:-) Og det blir bare ord for å unnskylde seg selv. Men vi kan lese vi andre også. Du ødelegger så mye for deg selv med selvgodheten din, og din tendens til å alltid ville vite bedre enn andre. Synd...for det er ikke mye kledelig.

Vel, nå er ikke jeg her for at alle skal like meg. Da ville jeg bare sagt meg enig med alle.

Faktum er at det er mer enn 52 uker i et år. Ikke vanskeligere enn det. Selvsagt kan avrunde til 1950 timer som en standard.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia

En negativ ateist tror ikke at Gud eksisterer.

En agnostiker er ikke sikker på om Gud eksisterer.

Hva er forskjellen på disse tre?

Jeg tror ikke (99.9 % sikker) at Gud eksisterer, men ingen av oss vet.

Hva er jeg da? Jeg tror heller ikke på noe annet.

''En negativ ateist tror ikke at Gud eksisterer.

En agnostiker er ikke sikker på om Gud eksisterer''

Dette var virkelig kloke ord som jeg har den fulle respekt for.

Takk!

Jeg husker en som ble så fly forbannet da jeg skrev de to første linjene (for noen år siden), fordi "det tok meg 15 minutter å forstå hva du mente!" ;-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Nå må du gi deg

Vel, det er åpenbart korrekt at mange bruker 1950 som en slags standard. Det er dog ikke 1950 arbeidstimer i året, ettersom det er mer enn 52 uker i et år.

Med vennlig hilsen

Såvidt jeg kan se så var det spørsmålet om hva trådstarter hadde i årslønn MP svarte på.

Vel, nå er ikke jeg her for at alle skal like meg. Da ville jeg bare sagt meg enig med alle.

Faktum er at det er mer enn 52 uker i et år. Ikke vanskeligere enn det. Selvsagt kan avrunde til 1950 timer som en standard.

Med vennlig hilsen

Nei, jeg skjønner hva du mener. Men hvis du virkelig er modig. så tar du den "helt ut", og slutter med "kjerring-gnålet" :-) Det blir for mye "gnål" og gjentagelser:-) Det vekker bare irritasjon hos alt for mange her.

Såvidt jeg kan se så var det spørsmålet om hva trådstarter hadde i årslønn MP svarte på.

Ja, og da spurte vel jeg hvorfor 1950 ble brukt, ettersom det er mer enn 52 uker i et år.

Uten at jeg helt gidder å søke tilbake til den tråden igjen.

Med vennlig hilsen

Takk!

Jeg husker en som ble så fly forbannet da jeg skrev de to første linjene (for noen år siden), fordi "det tok meg 15 minutter å forstå hva du mente!" ;-)

Med vennlig hilsen

Det svaret du ga der var intet mindre enn brilliant:-) Flere av dem, takk:-) For jeg vet at du kan!

Annonse

ok.

:-)

En annen måte å si det på (til teister) er å minne dem på at de har forkastet utallige guder (Odin, Thor, Hindu-guder, osv).

Spør dem gjerne hvorfor de har forkastet Odin, Brahma,osv.

Ateister har bare forkastet én gud mer enn det de har.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia

Å tro at gud ikke eksisterer er en slags tro. (Positiv ateisme.)

Hva agnostikere tror eller ikke tror vet de nok best selv.

Hm, jeg blir visst ikke klok på dette med negativ og positiv.

Jeg forstår at jeg er en ateist, men jeg kan da både si at:- jeg tror ikke at Gud eksisterer og jeg kan si: -

Jeg tror at Gud ikke eksisterer.

Det er da akkurat det samme?

Nei, jeg skjønner hva du mener. Men hvis du virkelig er modig. så tar du den "helt ut", og slutter med "kjerring-gnålet" :-) Det blir for mye "gnål" og gjentagelser:-) Det vekker bare irritasjon hos alt for mange her.

Men da er jo løsningen at de slutter å irritere seg, i stedet for å forvente at jeg skal være som de vil...???

Jeg går da ikke rundt og sier til folk "du burde skrive flere innlegg" og "du burde skrive tidligere på dagen", og "du burde ...."

Med vennlig hilsen

Men da er jo løsningen at de slutter å irritere seg, i stedet for å forvente at jeg skal være som de vil...???

Jeg går da ikke rundt og sier til folk "du burde skrive flere innlegg" og "du burde skrive tidligere på dagen", og "du burde ...."

Med vennlig hilsen

Nei. Men hvis du vil bli tatt på alvor, og møtt med respekt. så begrens deg litt her inne. Ellers virker det bare som kverulering og gnål. Vi trenger slike som deg her inne, så behandle dine evner med omhu. Og ikke sløs dem bort på tull og ingenting.

Jeg forstår at jeg er en ateist, men jeg kan da både si at:- jeg tror ikke at Gud eksisterer og jeg kan si: -

''men jeg kan da både si at:- jeg tror ikke at Gud eksisterer og jeg kan si: - Jeg tror at Gud ikke eksisterer.

Det er da akkurat det samme?''

Nei, det er ikke det. Det er egentlig grunnleggende forskjellig:

Hvis du sier "jeg tror ikke", så mangler du noen som helst form for tro. Du finner ingen grunn til det.

Hvis du sier "jeg tror at xxx ikke eksisterer" så har du en slags tro (selv om det er at noe ikke eksisterer), og det er også gjerne spesifikt til en bestemt gud. Dette er en påstand "jeg tror ikke at xxx" som noen kan be deg begrunne.

Med vennlig hilsen

Nei, det er ikke akkurat det samme:-) Den ene uttalelsen er mye mer bastant enn den andre:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...