Gå til innhold

Hva er meningen med livet?

Anbefalte innlegg

Jeg mister ikke besinnelsen, og jeg skriver meget sjeldent personangrep. Folk som gjør det gjør det vanligvis fordi de ikke har argumenter.

Jeg diskuterer for å komme nærmere en eller annen Sannhet. En bedre forståelse. Inkl. å studere hva som får de troende til å tro, og hvordan de tenker.

Jeg bruker erfaringene mine herfra (og fra andre steder) meget ofte i jobbsammenheng - for å diskutere, og underbygge argumenter.

Hvordan man skal presentere noe, for at det skal "gå inn", for eksempel. Da ser jeg jo hva som virker og ikke virker her.

Med vennlig hilsen

Jeg tviler ikke på dine gode intensjoner, Og du virker aldri ufin, aggressiv eller tyr til personangrep. Men jeg ville ha lagt mye mer merke til hva du skrev, og mente, hvis du ikke skrev 100-vis av innlegg hver eneste dag. Overdrivelser er aldri av det gode, synes jeg.

Fortsetter under...

• Svar 193
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

75

• Colette

24

• EnolaGay

5

• cathlin

4

Mest aktive i denne tråden

''Det pleier være korrekt til nærmeste øre og sekund i den bransjen! ;-)''

Men vel så mye handler det om å standardisere reglene! Som at en "feriedag" er en feriedag hva enten man tar den om vinteren, eller om man tar den om sommeren mens arbeidstiden er kortere.

Jeg er glad jeg har en fleksibel arbeidsgiver, og de er nok meget glade for tiden at jeg har et fleksibelt forhold til hvor lang en abeidsdag skal være. Denne uker har jeg nok ligget langt over.

Med vennlig hilsen

Jeg tviler ikke på dine gode intensjoner, Og du virker aldri ufin, aggressiv eller tyr til personangrep. Men jeg ville ha lagt mye mer merke til hva du skrev, og mente, hvis du ikke skrev 100-vis av innlegg hver eneste dag. Overdrivelser er aldri av det gode, synes jeg.

Vel, du må jo huske at disse innleggene er til forskjellige mennesker. I denne tråden så skriver du og jeg, og Nickløsheletia og jeg, og MayLynn og jeg, osv.

Dvs. du ser mer av meg, fordi det er flere som svarer meg, og som jeg svarer.

Vel joda, men jeg er så "grusomt klok" ;-) at jeg så at 1950 ikke sammenfalt med antall timer i året, og da vil man jo vite hvorfor.

Med vennlig hilsen

Det nytter nok ikke å henge seg opp i all verdens vedtatte sannheter:-) For å beregne en årslønn så holder slike formler i lange baner, og det var jo det som var spørsmålet her. Noen har samme mnd.lønn hver mnd., og noen får lønn pr. time etter som hvor lang mnd. er, og hvor mange hverdager den inneholder.

Vel, du må jo huske at disse innleggene er til forskjellige mennesker. I denne tråden så skriver du og jeg, og Nickløsheletia og jeg, og MayLynn og jeg, osv.

Dvs. du ser mer av meg, fordi det er flere som svarer meg, og som jeg svarer.

Jeg har iakttatt dette over lang tid nå..Ikke bare i kveld. Så langt i fra :-)

Annonse

Gjest Nå må du gi deg

Jeg er glad jeg har en fleksibel arbeidsgiver, og de er nok meget glade for tiden at jeg har et fleksibelt forhold til hvor lang en abeidsdag skal være. Denne uker har jeg nok ligget langt over.

Med vennlig hilsen

''Denne uker har jeg nok ligget langt over.''

Det er jo ikke så veldig rart når du er på DOL hele dagen.

Annonse

Men du, det har jo blitt liv her igjen da. Før klaget vi over at hadde blitt kjeldelig her. Det har jo vært litt kjedelig til tider her noen år nå.

Men problemet er at jeg synes disse evigvarende diskusjonene kan bli kjedelige...For meg virker det litt - unnskyld- lavpannet - å tvære og tvære på det samme. Mitt lokale fotballag har akkurat fått en ny trener, og det omgivelsene setter pris på er hans evne til å skape et produkt, framfor det å prate og prate og la diskusjoner vare i evigheter:-) Og jeg er så enig!

Gjest Nickløsheletia

Men problemet er at jeg synes disse evigvarende diskusjonene kan bli kjedelige...For meg virker det litt - unnskyld- lavpannet - å tvære og tvære på det samme. Mitt lokale fotballag har akkurat fått en ny trener, og det omgivelsene setter pris på er hans evne til å skape et produkt, framfor det å prate og prate og la diskusjoner vare i evigheter:-) Og jeg er så enig!

Alt til sin tid. Vi er ikke på dol for å skape et produkt :-)

Gjest Nå må du gi deg

Nei, hvis man skriver et innlegg på 20 sekunder, så skriver man 180 i timen.

Med vennlig hilsen

''Nei, hvis man skriver et innlegg på 20 sekunder, så skriver man 180 i timen.''

Da regner du jo ikke med tiden du bruker på å lese innleggene.

Men Colette:

1) Hvis man skal diskutere, så fordrer det jo at det må være minst 2 intelligente mennesker. Jeg skriver individuelle svar til folk - slik at de som skriver godt begrunnede innlegg til meg, får tilsvarende innlegg tilbake. Og tsunami-brigaden får svar de kan forstå.

2) Jeg føler kanskje at jeg bør påpeke at du jo skriver nøyaktig like mange innlegg som meg (og trekker ut trådene like langt) i den delen av denne tråden som vi snakker i. ;-)

At jeg også diskuterer med andre er en helt annen sak.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...