Gå til innhold

Varig/midlertidig uføretrygd

Anbefalte innlegg

Gjest flutox
Skrevet

Håper noen som har litt peiling på dette med uføretrygd/AAP kan svare meg på dette :)

Legen min søkte om midlertidig uføretrygd (som etter hvert skulle bli overført til AAP) for noen måneder siden. Før det hadde jeg gått på rehabiliteringspenger. Da jeg ringte til NAV for å høre hvordan det gikk med saken så sa de at det ikke var søkt om midlertidig, men varig uføretrygd! Jeg syntes at dette var litt rart for jeg trodde at legen hadde litt tro på at jeg kom til å komme ut i jobb om et par år...

Det jeg lurer på nå er om jeg skal be om å få AAP istedet? Eller er det like greit å få varig?

Er utbetalingen den samme? Kan jeg om et par år gå ut i arbeid eller er det vanskelig å komme seg ut av en varig uførepensjon?

Gjest solfryd
Skrevet

''Da jeg ringte til NAV for å høre hvordan det gikk med saken så sa de at det ikke var søkt om midlertidig, men varig uføretrygd! ''

Hmm.. merkelig. Men TU og varig ufør er på samme søknadsskjema. Det er nav som tar stilling til om du bør få TU eller varig ufør.

Kanskje du var borti en av de flere inkompetente ansatte ved nav da du ringte?

Gjest flutox
Skrevet

''Da jeg ringte til NAV for å høre hvordan det gikk med saken så sa de at det ikke var søkt om midlertidig, men varig uføretrygd! ''

Hmm.. merkelig. Men TU og varig ufør er på samme søknadsskjema. Det er nav som tar stilling til om du bør få TU eller varig ufør.

Kanskje du var borti en av de flere inkompetente ansatte ved nav da du ringte?

''Det er nav som tar stilling til om du bør få TU eller varig ufør.''

Aaaah... Det kan forklare saken. For jeg mente at legen sa at det ble søkt om midlertidig, men da kan det virke som om NAV mener at jeg skal ha varig...

''Kanskje du var borti en av de flere inkompetente ansatte ved nav da du ringte?''

Hehe, finnes det noen andre? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...